احتمال ادغام دستیار مجازی سیری با سیستم عامل Mac OS

طی چند ماه گذشته بسیاری از منابع غیررسمی از برنامه اپل برای پشتیبانی از سیستم عامل Mac OS در سیری خبر داده‌اند، اما اثبات این ادعا کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال، دیروز به طور اتفاقی مشخص شد که سیری احتمالا از سیستم عامل Mac OS پشتیبانی خواهد کرد.

احتمال ادغام دستیار مجازی سیری با سیستم عامل Mac OS

به گزارش کلیک، یکی از طرفداران اپل با نام برایان رومل کشف کرد که اگر به دستیار مجازی اپل بگوید "Open settings in the windows"، سیری به طور دست‌وپاشکسته به این فرمان واکنش نشان می‌دهد. در برخی از موارد، سیری می‌گوید که از یافتن برنامه Finder ناتوان است، نکته جالب اینجاست که Finder یکی از برنامه‌های مهم سیستم عامل Mac OS است.

اگرچه این نشانه‌ها را نمی‌توان به منزله تایید قطعی ادغام سیری و مک تلقی کرد اما به نظر می‌رسد که اپل در نسخه بعدی سیستم عامل Mac OS از دستیار مجازی خود پشتیبانی خواهد کرد.

برخی از خبرها نیز حاکی از آن هستند که اپل هفته جاری در کنفرانس WWDC که زنگ آغاز آن ساعاتی دیگر به صدا در می‌آید، به شایعات در این مورد پایان خواهد داد. حتی اگر اپل بر این شایعه صحه بگذارد، بعید است که بتوانیم به زودی شاهد حضور سیری در نسخه جدید Mac OS X باشیم.

اپل‌دوستان اما بسیار مشتاقانه این موضوع را دنبال می‌کنند. آن‌ها به طور خاص می‌خواهند بدانند که برنامه سیری برای استفاده هم‌زمان در سیستم‌عامل‌های iOS و Mac OS چیست.

در صورتی که این قابلیت در نسخه جدید Mac OS گنجانده شود، کاربران قادر خواهند بود تا هم‌زمان با تعامل با سیری در آیفون یا آیپد خود از او بخواهند که کار دیگری را روی کامپیوتر Mac انجام دهد. این قطعا یک قابلیت جذاب برای افرادی خواهد بود که با دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل‌های iOS و نیز Mac OS سروکار دارند.

چیزی به گشوده شدن درهای تالار بزرگ بیل گراهام بر روی خبرنگاران و توسعه‌دهندگان نمانده است. اپل در کنفرانس WWDC به تمامی سوالات و ابهامات پیرامون نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های خود پاسخ خواهد داد.

منبع: Phonearena

ارسال نظر