نجات بیمار سرطانی از مرگ با استفاده از داروی معجزه آسا

تاجر ملوان مبتلا به بیماری صعب العلاج سرطان در انتظار مرگ واپسین روزهای زندگی اش را می گذراند. در حالی که تنها دو هفته به پایان زندگی اش مانده بود. اما ناگهان علم و فناوری امیدها را در او زنده می کند و به طرز غافلگیر کننده ای از مرگ نجات میابد.

نجات بیمار سرطانی از مرگ با استفاده از داروی معجزه آسا

به گزارش کلیک، به گفته پزشکان این مرد تنها دو هفته فرصت زندگی داشت. اما یک داروی معجزه آسا جان او را که مبتلا به سرطان ریه بود نجات داد.

تاجر ملوان سیمون لامونت براون ۵۰ ساله به علت سرطان ریه در بیمارستان بستری بود تا اینکه درمان معجزه آسایی برای وی پیدا شد.از آنچا که داروی مذکور سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با تومور مهار می کند دارای عوارض است.به گفته متخصصان این مرد توانست در خلال آزمایشات خود با بیماری سرطان ریه که در آخرین مرحله خود بود با موفقیت بجنگد.اما گفتنی است که هزینه تولید این دارو بسیار بالا است. موسسه ملی تعالی بالینی تصمیم گرفته است تولید این دارو را فعلا تایید نکند.

روز گذشته این مرد مبتلا به سرطان عصبانیت خود را ابراز کرد و گفت قیمت زندگی یک انسان چقدر است؟ من با احساس گناه از این دارو استفاده کردم زیرا می دانم افراد دیگر همانند من شانس استفاده از این دارو را ندارند. این دارو باید برای تمام افرادی که به آن نیاز دارند در دسترس قرار گیرد.هزینه این دارو برای این مرد ۵۰ ساله توسط بیمه خصوصی پرداخت شد.

وی ده دقیقه پس از استفاده این دارو احساس بهتری پیدا کرد و توانست به زودی روی پاهای خود راه برود و پس از ۱۰ ماه تمام اسکن های وی حاکی از عدم وجود تومور بود. به گفته پدر این مرد هم اکنون حال وی خوب است و به زندگی عادی برگشته است. او افزود متخصص غدد درمان کننده این مرد این اتفاق را پدیده لازاروس (یکی از معجزات حضرت عیسی) نامیده است زیرا وی از مرگ بازگشته است. اسکن ها نشان داده بود سرطان ریه این مرد به تارهای صوتی و غدد لنفاوی وی نیز سرایت کرده بود و طی پنج دوره تحت شیمی درمانی قرار گرفت اما نتیجه ای حاصل نشد و در نهایت دو هفته دیگر از زندگی او باقی مانده بود.

دین فِنل متخصص سرطان ریه اظهار داشت این دارو بی تردید برای بیماران دارای منفعت و مزیت خواهد بود. وی ادامه داد به نتیجه این کار امیدی نداشت. وی افزود بریتانیا در مورد تولید و استفاده از این دارو از ملل دیگر پشتیبانی خواهد کرد، به ویژه اگر این دارو عوارض جانبی شیمی درمانی را نداشته باشد.

مدیر اجرایی موسسه خیریه سرطان ریه گفت این دارو که Nivolumab نام دارد امید واقعی به همه داده است. ما یک گفتگوی مصرانه بین سازندگان، NICE و NHC انگلستان انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم مسائل مربوط به هزینه این دارو مورد بررسی و توجه قرار می گیرد.

اسکن ها نشان داده بود سرطان ریه این مرد ۵۰ ساله به تارهای صوتی و غدد لنفاوی وی نیز سرایت کرده بود و طی پنج دوره تحت شیمی درمانی قرار گرفت اما نتیجه ای حاصل نشد و در نهایت دو هفته دیگر از زندگی او باقی مانده بود. وی می گوید به سختی می توانستم راه بروم و با وجود استفاده از مورفین به شدت درد داشتم. بدترین روزی که داشتم زمانی بود که یکی از پرستاران از من پرسید که آیا دوست دارم کمی راه بروم؟ به من کمک کرد که برخیزم. اما پس از چند قدم خواستم مرا به تختم برگرداند زیرا نمی توانستم بیشتر حرکت کنم.

با وجود وخامت حال وی متخصص به او پیشنهاد کرد از داروی Nivolumab استفاده کند. او در تولد ۵۰ سالگی اش این کار را کرد. دقایقی پس از مصرف دارو وی احساس کرد حالش بهتر شده و توانایی رفتن به منزل را دارد. وی می گوید من منتظر یک معجزه بودم و واقعا این معجزه را دیدم.

تصمیم نهایی برای تولید این دارو برای بیماران NHS در ماه ژوئن گرفته خواهد شد.

متخصصان عقیده دارند تصمیم اشتباه می تواند منجر به عدم سرمایه گذاری روی این دارو برای درمان سرطان های دیگر نظیر سرطان خون، مثانه و تومورهای کلیه شود.

مدیر مرکز برای ارزیابی فناوری سلامت در NICE گفت ما می دانیم که Nivolumab آینده ای نوید بخش را با خود به ارمغان خواهد آورد.

NICE تا کنون درمان های دیگری را برای سرطان ریه پیشنهاد داده است - docetaxel و nintedanib- که گران تر از Nivolumab هستند.

منبع: express

ارسال نظر