ذخیره لینک در گوگل آسان تر شد

گوگل اخیراً اقدامات عمده ای در زمینه بهره وری انجام داده است و دو ابزار بهره وری اصلی خود را از طریق هماهنگ کردن آنها با افزونه های کروم ارتقاء داده است.

ذخیره لینک در گوگل آسان تر شد

به گزارش کلیک، اتفاقی که همیشه برای نرم افزارهای گوگل می افتد این است که در تمام ویژگی های جدید آنها کمی اشتراک وجود دارد. هدف کلی مشخص است: گوگل در نهایت به شما سیستمی برای ذخیره کردن موارد مختلف بر روی وب ارائه می کند، که به شدت آن را کم داشت. اما روند این کار کاملاً ساده و روشن است، به طوری که برخی تکرار خدمات در اینجا وجود دارد.

اول: در اینجا ذخیره کن، همه جا ذخیره کن
اول، بیایید به موارد جدید نگاهی بیندازیم. با داشتن Inbox، تجدید نظر گوگل در مورد ایمیل، این نرم افزار اکنون دارای یک افزونه کروم است که به شما اجازه می دهد تا یک لینک را به طور مستقیم در نرم افزار ذخیره کنید. سپس آن به عنوان یک تذکر دهنده به بالای Inbox شما می رود تا در وقتی دیگر خوانده شود.
آن همچنین بر روی دستگاه های موبایل هم کار می کند: هر وقت شما یک لینک را کپی می کنید، یک آیکون کوچک درست بالای دکمه عملکرد شناور خواهید دید. فقط لینک را وارد آن کنید و آن آماده به اشتراک گذاری یا خوانده شدن در زمانی دیگر است.
یک قابلیت مشابه در Google Keep ارائه شده است که رقیب Evernote و OneNote این شرکت است. شما می توانید از آن به عنوان یک افزونه برای ذخیره لینک ها استفاده کنید که همچنین می تواند به سرعت با برچسب های هشتگ دسته بندی شود.
یادداشت های شما در نرم افزارهای کامپیوتری یا ios و اندروید برای استفاده فوری در دسترس هستند. اما گوگل در اینجا متوقف نمی شود. حدود یک هفته قبل از ارتقای Inbox و Keep ، این شرکت افزونه جدید Save to Google extension را عرضه کرد تا لینک های مورد پسند شما را ذخیره کند.
آن مانند نسخه سبک تر Pocket است که به یک منوی بوک مارک چشمگیر متصل شده است. شما می توانید موارد را برچسب بزنید و به سرعت آنها را جستجو کنید، اگرچه برخلاف Pocket یا ابزارهای دیگر، لینک ها فقط شما را به طور مستقیم به سایت انتقال می دهند، که این به معنای متحمل شدن زمان های طولانی بارگذاری و تبلیغات آزاردهنده است. این ابزار واقعاً برای سازماندهی مناسب است و البته به خوبی از قابلیت های جستجوی گوگل بهره می برد، اما کاری که شما در حال حاضر می توانید با آن انجام دهید کمی محدود است.

دوم: اصلاح اجرای شلوغ و بی نظم
بعد از یک هفته هیجان زدگی نسبت به تمام این ابزارها، من لینک های بیشتری در مکان های بسیار بیشتری دارم، به طوری که نمی دانم با آنها چکار کنم. من پی بردم که اگر شما می خواهید یک لینک را بعداً مطالعه کنید یا آن را با یک همکار به اشتراک بگذارید، بهترین گزینه شما استفاده از Inbox است.
برای نوشته ای که بخشی از یک کتاب، پژوهش است یا چیز دیگری که احتمالاً در آینده برای هدف بهره وری نیاز داشته باشید، ابزار Google Keep بهترین گزینه است. من به آن همانند الصاق یک نوشته به OneNote یا Evernote نگاه می کنم. هشتگ ها در اینجا واقعاً مفید هستند، بنابراین شما می توانید سریعاً یک برچسب برای رجوع بعدی برای آن تعیین کنید. اما آن یادداشت های برچسب گونه می توانند به سرعت نقطه ارتباط را پر کرده و نامنظم شوند، بنابراین شما بهتر است به طور ثابت به آنها کد رنگی بدهید یا آنها را از طریق برچسب ها سازماندهی کنید تا نظم همه چیز را حفظ کنید.
کاربرد Inbox عالی است، اگر من بخواهم نوشته را به اشتراک بگذارم - آن دقیقاً در دسترس قرار دارد و شما می توانید به راحتی آن را فوراً برای یک همکار یا اعضای خانواده خود بفرستید. اما اگر تعداد زیادی لینک در Inbox انباشته شود خود آن یک درهم ریختگی دیگر است که باید آن را مدیریت کنید.
من در کامپیوتر خودم اکثراً از افزونه Save to Google استفاده می کنم: به این روش من متوجه می شوم که تمام لینک ها کجا قرار دارند و آن دارای یک رابط قابل تشخیص برای یافتن نوشته های قبلی است. تنها بدی آن این است که در آن یک رابطه قوی با نرم افزارهای موبایل وجود ندارد، در حالی که Inbox و Keep با لینک های ذخیره شده در نرم افزارهای موبایل اندروید و ios پیوستگی دارند.

سوم: امید به برخی اصلاحات
نواقصی که من در این ابزارها یافتم این است که شما نمی توانید هیچ کدام از این نوشته ها را به صورت آفلاین ذخیره، علامت گذاری، برجسته یا مشاهده کنید در صورتی که در OneNote یا Evernote این امکان وجود دارد. ما هنوز به جهان رویایی که در آن سرویس LTE یا وای فای فراگیر شده باشد نرسیده ایم.
اگر گوگل واقعاً می خواهد که این سرویس از نظر کارکرد جایگزین این ابزارها یا Pocket شود، نیاز است تا یک قدم به جلو حرکت کند. مشکل این است که گوگل برای انجام این کار انگیزه مالی ندارد: این شرکت هنوز هم اکثریت درآمد خود را از تبلیغات آنلاین بدست می آورد.
چنین تبلیغاتی برای ناشرانی که تا حدودی از انتقال محتوا از وب به سرویس های اختصاصی و استفاده خوانندگان از مسدود کنندگان تبلیغاتی ضربه دیده اند یک نیروی حیاتی محسوب می شود. و تست ظاهری A / B با این سرویس ها، انتخاب های زیادی درباره چگونگی استفاده از آن در اختیار شما قرار می دهد. گوگل همچنین در تکرار چنین محصولاتی در طول زمان برای آگاهی یافتن از ترجیحات شما مهارت دارد.
این ابزارها واقعاً آپدیت های بسیار خوبی هستند اگر شما کسی باشید که تمام بهره وری خود را در گوگل قرار داده باشید. و این نقطه ای است که گوگل آشکارا به سمت آن می رود: به اندازه کافی جذاب کردن اکوسیستم شرکت برای انجام تمام روند کاری شما در هر دستگاهی که در اختیار دارید.

ارسال نظر