جراحی قلب بدون متوقف کردن آن میسر شد

با گسترش علم و فناوری و تحقیقات فراوان در زمینه های پزشکی، گروهی از متخصصین روسی موفق به ساخت دسنگاهی شدند که به کمک آن می توان قلب را به هنگام جراحی های قلبی فعال نگه داشت.

جراحی قلب بدون متوقف کردن آن میسر شد

به گزارش کلیک، دانشمندان ادعا کرده اند که دستگاه منحصر به فردی ساخته اند که پزشکان را قادر می سازد تا عمل جراحی قلب را بدون از کار افتادن قلب انجام دهند.

این دستگاه برای بهبودی رگ های خونی از یک گیره محکمی استفاده می کند که باعث بهبود سریع تر و مطمئن تر رگ ها می شود و دوران نا خوشایند بعد از عمل را کاهش می دهد.

SergeiProkoshkin از دانشگاه بین المللی علوم و فناوری MISIS روسیه گفت:نمونه مشابه این دستگاه را در هیچ جای دنیا نمی توانید پیدا کنید. مهم ترین مزیت این دستگاه این است که رگ های خونی را در کوتاه ترین زمان ممکن به هم وصل می کند.

آقای پروکشکین افزود استفاده از این دستگاه بسیار راحت است و در مدت کوتاهی نحوه استفاده از آن را یاد می گیرید. از این دستگاه می توان در عمل های جراحی شکم، برای وصل کردن رگ های خونی یا سایر عضو های تو خالی بدن و عمل جراحی روده انجام داد.

به گفته ی محققان یک عمل جراحی حدود ۴ تا ۵ ساعت طول می کشد و در حین عمل، پزشکان مجبورند قلب بیمار را از کار بیندازند که باعث افزایش زمان بهبودی بعد از عمل می شود. پزشکان در ۵ درصد مواقع قادر به به کار اندازی دوباره قلب بیمار نیستند.

به گزارش China Daily، این دستگاه جدید که توسط محققان و هم کاران آنان در دانشگاه Endogence استرالیا ساخته شده است، به پزشکان این اجازه را می دهد که عمل جراحی بر روی قلب را در حین این که قلب می تپد و فعال است، انجام دهند و جراحان می توانند به جای شکافتن کامل قفسه سینه، تنها دو حفره بر روی قفسه سینه ایجاد کنند.

به گفته ی محققان این نوع عمل جراحی تنها یک ساعت طول می کشد و بیمار یک روز بعد از عمل مرخص می شود.

این دستگاه از تتانیوم و نیکل انعطاف پذیر ساخته شده است که قابلیت بازگشت به شکل اول خود را دارد و این فلز اگر به صورت ناقص شکل بگیرد دوباره قابل تغییر است، به این صورت که آن را درون یک کارتریج قرار می دهند و به شکل اصلی خود بر می گردانند.

منبع:m.thehindu

ارسال نظر