آنچه اندروید و آیفون را از هم متمایز می کند

بسیاری از تلفن های هوشمند سر تا سر دنیا دارای سیستم عامل اندروید هستند اما همه آن ها جز تلفن های مدرن به حساب نمی آیند. در اکتبر سال ۲۰۱۵ گوگل رسما آخرین نسخه سیستم عامل اندروید را با نام مارشمالو عرضه کرد.

آنچه اندروید و آیفون را از هم متمایز می کند

به گزارش کلیک، این نسخه از اندروید دارای ویژگی های جالبی نظیر Now on Tap و همچنین سرویس تعاملی است که به کاربر کمک می کند به نحو سازنده تری از دستگاه استفاده کند. اما امکان استفاده از این ویژگی ها برای بیشتر دستگاه ها فراهم نشده است. بنابر آمار جدید تنها ۷٫۵ درصد از دستگاه ها قابلیت آپگرید و دست یابی به این ویژگی را دارند.
آمارها نشان می دهد تعداد چشمگیری از دستگاه های اندروید -حدود ۳۲٫۵ درصد- هنوز دارای نسخه کیت کت هستند. نسخه کیت کت در پاییز سال ۲۰۱۳ عرضه شد. بیش از ۲۴ درصد از دستگاه ها حتی نسخه های قدیمی تر از آن را دارند.
اما همه چیز در مورد اپل فرق می کند. این شرکت ماه گذشته گزارش داد ۸۴ درصد از آیفون ها و آیپد ها به iOS 9 که در سپتامیر ۲۰۱۵ عرضه شد آپدیت شده اند و تنها ۱۱ درصد دارای نسخه iOS 8 هستند و ۵ درصد نیز دارای نسخه های قدیمی تر هستند.
اپل توانایی متقاعد کردن افراد را برای آپگرید به نسخه های بالاتر دارد اما گوگل اینطور نیست. با ما همراه باشید تا به شما در انتخابتان کمک کنیم.

۲

گوشی های اندروید توسط سازندگان مختلف تولید می شوند. مثلا می توانید یک گوشی سامسونگ شیک و گران قیمت با دوربین بسیار عالی بخرید یا یک گوشی مقرون به صرفه که زیبایی کمتری دارد مانند Moto G. به طور کلی گزینه های مختلف از سوی سازندگان مختلف وجود دارد و شما می توانید از بین آن ها مورد متناسب با بودجه و خواسته هایتان را انتخاب کنید. اما موضوع در مورد آیفون فرق دارد؛ آیفون فقط توسط اپل تولید می شود.
هنگامی که گوگل سیستم عامل جدید عرضه می کند لازم است آن را بین سازندگان مختلف توزیع کنند و سازندگان نیز در نهایت مسئول تحویل سیستم عامل به کاربران هستند. اما وقتی نوبت به نسخه ای مانند مارشمالو می رسد، تولید کننده ای مانند سامسونگ از آن برای مدل های گران قیمت تر خود مانند گلکسی S7 و S7 Edge استفاده می کند و به مدل های پایین تر مانند گلکسی S4 اهمیتی نمی دهد که از چه نسخه اندرویدی استفاده می کنند.
اگر شما گوشی خود را در سال ۲۰۱۳ که نسخه کیت کت مطرح بود خریداری کرده اید این احتمال وجود دارد که سازنده دستگاه شما هیچگاه این فرصت را فراهم نکند که بتوانید اندروید خود را به نسخه های بالاتر آپگرید کنید. لازم به ذکر است این حرف به این معنا نیست که سخت افزار گوشی تان ظرفیت این کار را ندارد.
گوگل در سال های اخیر محصولات نکسوس خود را ارائه داده است که قادر هستند بروزرسانی ها را از طریق tech giant سریع تر و به صورت مستقیم دریافت کنند. اما این احتمال وجود دارد که این دستگاه ها را از جایی تهیه کنید که نتوانند از لحاظ کیفیت صفحه نمایش، دوربین و دیگر مسائل با دیگر دستگاه ها رقابت کنند. به عبارت دیگر ممکن است استاندارد نباشند.
از آنجا که اپل تنها تولید کننده محصولات این برند می باشد قادر است بروزسانی هایی را بطور همزمان برای تمام دستگاه ها عرضه کند. اما یک ضعف وجود دارد؛ ممکن است بروزرسانی ها گوشی شما را کمی کند کرده و شما را به سوی خرید دستگاه های جدیدتر سوق دهد.

نتیجه گیری
در صورتی که باز هم برای خرید گوشی اقدام کردید لازم است بدانید که اگر دستگاه اندروید انتخاب کنید ممکن است در آینده بروزسانی برای سیستم عامل آن دریافت نکنید اما این موضوع کمتر در مورد آیفون صدق می کند. ولی مزیت آن امکان انتخاب از بین دستگاه های ساخت تولید کنندگان مختلف است و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بر اساس نوع نیازها و بودجه تان دستگاه مناسب تر را انتخاب کنید.
منبع: huffingtonpost

ارسال نظر