تسلا مدل X از افراد در برابر آلودگی محافظت می کند

خودرو مدل ایکس تسلا مجهز به قابلیتی است که هوای سمی داخل اتوموبیل شما را تصفیه می کند. این قابلیت حتی قادر است از شما در برابر حملات میکروبی (زیستی) محافظت کند.

تسلا مدل X از افراد در برابر آلودگی محافظت می کند

به گزارش کلیک، مدل ایکس تسلا، قابلیت جدیدی را به عنوان " وضعیت دفاع در برابر حمله میکروبی" تعبیه نموده است. آیا این نیز تنها قابلیت نمایشی دیگری برای آینده اندیشی های مبالغه آمیز این شرکت است؟ تسلا سوگند یاد میکند که چنین نیست و اطلاعاتی برای اثبات آن نیز دارد. تسلا در پستی در وبلاگ خود روز دوشنبه، اعلام نموده که به تازگی آزمون هایی بر روی سیستم تصفیه هوای مدل ایکس خود انجام داده است و نتایج این آزمون ها نشانگر محافظت این فیلتر ها از سرنشینان اتوموبیل در برابر حملات میکروبی در سطوح نظامی هستند.

تسلا می گوید مدل ایکسی از این ماشین را در برابر حباب بزرگی از آلودگی ها ی خطرناک (۱,۰۰۰ µ g/m 3 of PM2.5 vs. the EPA's 'good' air quality index limit of 12 µ g/m 3 ) قرار دادیم و ما سپس درهای این خودرو را بستیم و آن را در وضعیت دفاع سلاح های میکروبی قرار دادیم. در کمتر از ۲ دقیقه، سیستم فیلتر های HEPA هوا را تصفیه و پاکسازی نمود و سطح آلودگی را از "خیلی خطرناک" به "غیر ملموس" رساند. در این زمان ما ماسک های خود را بر داشته و هوای تازه استنشاق می کردیم.

شکل زیر نمودار سطح این آلاینده ها را قبل و بعد از فعال نمودن این وضعیت نشان می دهد.

biohazard-linegraph

البته، هیچ کدام از این مطالب به این معنا نیست که شما آگاهانه خودرو خود را از میان گاز خردل عبور داده و آن را بیازمایید. هرچند برخی ویدیوهای دیده شده از کاربرانی که این ویژگی تسلا را آزموده اند، نشانگر آن است که، به شکلی باورنکردنی، قادر به تصفیه هوای خودرو از گاز ها و هوای نامطبوع و سمی در زمان کوتاهی بوده است.

منبع: YAHOO

ارسال نظر