ویژگی جدید گوگل باعث نگرانی توئیتر شده است

در طول یک سال گذشته گوگل در حال تست کردن ویژگی خاصی بوده است که به افراد یا گروه ها اجازه می دهد تا برش های کوتاهی از متن را به طور مستقیم و فوری در جستجوهای گوگل قرار دهند.

ویژگی جدید گوگل باعث نگرانی توئیتر شده است

به گزارش کلیک، به نظر می رسد این ویژگی جدید چندان هم غریب به نظر نمی رسد؛ بله همین طور است، زیرا جدیداً توییتر نیز دست به این اقدام زده است. خبر بد برای این شرکت ارتباطات اجتماعی دچار مشکل این است که در برخی موارد این موضوع، محتوای خود توییتر را نیز در جستجوهای گوگل حذف می کند. توییتر و گوگل یک سال قبل قراردادی را امضا کردند تا توییت های ویژه را در جستجوها بگنجاند.

این ویژگی جستجوی جدید، همانند توافق توییتر، بر تلاش های متعدد گوگل برای تغییر ظاهر نتایج جستجو تاکید می کند، به ویژه در دستگاه های موبایل، جایی که به جلب توجه و کلیک های کاربران نیاز دارد. در این مورد بر خلاف توافق توییتر، گوگل محتوای خود را در اولویت قرار می دهد.
البته این یک تمرین است به طوری که گوگل را در برابر سازمان های تنظیم مقررات اروپایی برای مدتی دچار مشکل کرده است و این مسئله ای است که این شرکت به خوبی از آن آگاه است. و این ویژگی با توییتر تفاوت دارد. این ویژگی جستجو، که به طور موقت Google Posts نامیده شده، فقط برای هفت روز باقی می ماند. اما شما می توانید بیشتر منتشر کنید - ۱۴۴۰۰ کاراکتر و توانایی انتشار بیش از ۱۰ تصویر یا ویدئو در هر پست.

به گفته سخنگوی گوگل، ما عقیده داریم این ویژگی جدید کانال دیگری را در اختیار اشخاص قرار می دهد تا محتواهای با ارزش و قابل اطمینان را با کاربرانی که آنها را در گوگل جستجو می کنند و کسانی که لزوماً آنها را در توییتر دنبال نمی کنند به اشتراک بگذارند. نتایج توییتر همچنان در نتایج جستجوهای مرتبط با آن ظاهر خواهند شد.

و فعلاً این ویژگی بسیار محدود است. گوگل آن را برای برای مناظره انتخابات ریاست جمهوری جمهوری خواهان Fox News در ماه ژانویه عرضه کرد که به کاندیداها اجازه می داد تا با استفاده از " کارت های" کوچک با نتایج جستجوی فوری با هم رقابت کنند. بعد از آن گوگل به آرامی آن را به تجارت های کوچک، وب سایت های کریکت، موسیقی دان ها و حتی به مجموعه های مدارس توسعه داد.
این ویژگی جستجو هفته گذشته توجهات بیشتری را به خود جلب کرد، وقتی که برخی از رسانه ها و اشخاص معروف مانند HBO و جیمی کیمل به آن پیوستند. پیش از فصل اول سریال " Silicon Valley " شبکه HBO، گوگل اجازه داد تا این سریال، کلیپ هایی را در بالای جستجوها ارسال کند.
گوگل ادعا می کند که این فعلاً آزمایشی است. یکی از نمایندگان این شرکت اضافه می کند، " ما در حال تست ظاهری و بازخوردهای این ویژگی هستیم که شامل کشف موارد استفاده بالقوه دیگر آن است. "

این شرکت همچنین اشاره می کند که این ویژگی با ویژگی Accelerated Mobile Pages یا AMP -- ابزار گوگل برای انتشار موبایلی بسیار سریع - تفاوت دارد. با استفاده از AMP، ناشران میزبان محتوایی هستند که در قسمت جستجو ظاهر می شود.
ناشران برای پست ها پرداختی انجام نمی دهند -- البته فعلاً. گوگل هنوز با شرکای خود گفتگوی زیادی در مورد این ویژگی نداشته است و اعلام نکرده که آیا به مشتریان اصلی خود یعنی تبلیغ کنندگان اجازه ورود می دهد یا نه. (علاقه مندان می توانند در لیست انتظار ثبت نام کنند.) اما این احتمال وجود دارد، به ویژه برای مواردی که در آن پست های زمان دار موفق می شوند.

به گفته جیسون هارتلی، معاون شرکت تبلیغاتی ۳۶۰i، در حال حاضر به نظر می رسد که این ویژگی فقط برای ناشران رسانه و سرگرمی باشد، اما می تواند برای بازاریابان پاسخ مستقیم بسیار جذاب باشد، البته اگر گوگل آن را برای آنها بگشاید. این روش خوبی برای معرفی خطوط تولید محصولات جدید است.
هارتلی هوشمندانه اشاره می کند که گوگل در هرگونه توسعه آن بسیار محتاط عمل خواهد کرد و مطمئن خواهد شد که آن باعث خاموش شدن موتورهای جستجو نخواهد شد. جیمی کیمل می تواند محتواهای خردمندانه و متقاعد کننده ای تولید کند، که ممکن است یک شرکت فروش کفش نتواند آن کار را انجام دهد.

این ویژگی جدید برای ناشران و بازاریابان کانالی به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل ایجاد می کند. این می تواند برای توییتر یک نگرانی ایجاد کند، زیرا در حال حاضر توییتر این کار را برای آنها انجام می دهد.
البته طبق گفته منابع آشنا با این شرکت، توییتر نباید زیاد نگران باشد. وقتی یک موضوع پویا باشد، محتوای توییتر ممکن است روی گردونه جدید گوگل در قسمت نتایج جستجو را بپوشاند.
علاوه بر این، به نظر نمی رسد که گوگل علاقه مند باشد این ویژگی را به یک محیط رسانه ای غنی تبدیل کند، به طوری که رقیب سایت رسانه اجتماعی آن باشد. برخی از "کارت های" جستجو به یک ویدئوی یوتیوب لینک می شوند. اکثر آنها تا اندازه ای ساکن هستند. برای مثال، این پست از جیمی کیمل تنها دارای یک متن کوتاه بر روی یک تصویر است که به سادگی خوانده می شود #Kimmel .

منبع:msn

ارسال نظر