با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی کودک خود را بخوابانید!

سامسونگ در پی تولید قابلیت جدیدی با نام Bedtime VR Stories است که به موجب آن والدین می‌توانند با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی برای کودکان خود داستان‌ تعریف کرده و بدون نیاز به حضور در کنار کودک خود، وی را بخوابانند.

با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی کودک خود را بخوابانید!

ظاهرا پیش بینی‌های انجام شده در رابطه با تکنولوژی واقعیت مجازی یا Virtual Reality در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. تکنولوژی واقعیت مجازی به سرعت در حال رشد است و پیشرفت‌های چشمگیری طی چند سال اخیر داشته است. در این بین کمپانی کره‌ای سامسونگ یکی از شرکت‌هایی بوده که در این زمینه فعالیت‌های زیادی انجام داده و هم اکنون نیز پروژه‌های متعددی را در راستای پیشبرد این تکنولوژی ارائه کرده است. هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ هم در حال حاضر یکی از با کیفیت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی است که می‌توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. این هدست هم اکنون جمله پرفروش‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی در دنیا نیز محسوب می‌شود.

با پیشرفتی که تکنولوژی واقعیت مجازی داشت، پیش بینی شده بودکه در آینده نزدیک این تکنولوژی کاربردهای بیشتری پیدا کند و تقریبا در هر زمینه از آن استفاده شود. بسیاری از افراد عقیده دارند که هدست‌های واقعیت مجازی پیشرفته‌تر که از نوع فراگیر هستند به راحتی می‌توانند در آینده جایگزینی برای تمامی کنسول‌های بازی نظیر ایکس باکس، پلی استیشن و ... باشند. حال به نظر می‌رسد که کارایی‌های تکنولوژی واقعیت مجازی در آینده بیشتر از اجرای بازی و سرگرمی خواهد شد!

به گزارش کلیک، سامسونگ قصد دارد که از قابلیتی با نام Bedtime VR Stories در هدست‌های واقعیت مجازی رونمایی کند که با استفاده از آن والدین می‌توانند بدون نیاز به حضور در کنار کود خود برای او داستان تعریف کنند. در این شرایط به دو هدست واقعیت مجازی و دو گوشی قابل همگام‌سازی با این هدست‌ها نیاز خواهیم داشت. هنگامی که شما برای کودکان داستانی تعریف می‌کنید، جلوه‌های ویژه آن برای کودک و همچنین خود شما نمایش داده می‌شوند و بدین صورت منظره‌ای جذاب‌تر پیش چشم کودکان قرار می‌گیرد. سامسونگ نام این قابلیت را Bedtime VR Stories به معنای مفهومی "داستان‌های واقعیت مجازی پیش از خواب" نامگذاری کرده و هدف اصلی از طراحی آن خواباندن کودکان با روشی پیشرفته‌تر از گفتن داستان‌های لفظی برای آن‌ها است.

در این شرایط دیگر نیازی به حضور والدین در کنار کودک وجود ندارد. تنها کافی است که کودک شما هدست واقعیت مجازی مد نظر را بر روی چشم خود قرار داده و شما نیز این کار را انجام دهید و اتاقتان برای او شروع به قصه گفتن کنید. اما در این بین سوالات بی‌پاسخی نیز وجود دارند! به عنوان مثال دو هدست واقعیت مجازی مد نظر به منظور تعامل با یکدیگر از چه روش اتصالی استفاده می‌کنند؟ آیا برای اتصال آن‌ها نیاز به شبکه وای‌فای و یا چیزی شبیه به آن خواهیم داشت؟ به واقع قابلیت Bedtime VR Stories در عمل تا چه اندازه می‌تواند کودکان را نسبت به خوابیدن ترغیب کند؟ آیا کودک شما می‌تواند با هدستی که بر روی چشمانش نصب شده به خواب فرو برود؟ متاسفانه در حال حاضر جزئیات دقیقی در رابطه با این قابلیت و پروسه مد نظر سامسونگ منتشر نشده، اما مطمئن هستیم که سامسونگ برای تک تک معایب، مشکلات و سوالات موجود پاسخی دقیق و حساب شده دارد! نظر شما در این رابطه چگونه است؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر