تبدیل هر سطح صاف به نمایشگر توسط سونی

آزمایشگاه های آینده سونی اخیراً تعداد زیادی از محصولات نسل آینده را به نمایش گذاشته اند و پروژکتور سطح روی میز یکی از این محصولات است.

تبدیل هر سطح صاف به نمایشگر توسط سونی

به گزارش کلیک، این پروژکتور دارای قابلیتی است که می تواند سطح بالای هر میز را به یک صفحه حساس لمسی تبدیل کند.
در دوره کنونی که فناوری های انقلابی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تحول ایجاد کرده اند، به نظر می رسد که نمونه اولیه پروژکتور هولوگرافیک سونی قطعه ای از آینده باشد. پروژکتورها توسعه یافته اند اما روش های تعامل ما با محتواها تقریباً تغییری نکرده است. اما نمونه اولیه پروژکتور سونی از طریق تبدیل سطح روی میز (Tabletop ) به یک صفحه نمایش لمسی، وعده تغییر آن را داده است.

Tabletop حسگرهای عمقی و ردگیری حرکتی را به کار می گیرد تا تشخیص دهد که چه وقت اشیاء بر روی میز قرار می گیرند. این فناوری قادر خواهد بود تا فشار انگشت را با استفاده از ردگیری مسیر دست شما تشخیص دهد، علاوه بر این می تواند حرکت انگشتان شما بر روی میز بدون تماس با آن را تشخیص دهد.
فناوری "Interactive Tabletop " برای مصرف کنندگان دارای موارد استفاده فراوانی خواهد بود، یک مهندس را تصور کنید که ساخت طرح های مهندسی را با این فناوری توضیح می دهد، یا یک معلم که از آن در یک جلسه داستان گویی تعاملی استفاده می کند و بالاتر از همه این موارد، آن می تواند در ارائه ها و نمایش هایی که معمولاً از نظر دریافت حسی چندان قوی نیستند جریان تازه ای ایجاد کند. گفته می شود که این فناوری هنوز نیاز به زمان دارد تا به عنوان یک ابزار الکترونیکی به تولید انبوه برسد اما روشی که آن ما را در مسیر فناوری به جلو می برد واقعاً شگفت انگیز است.

در موارد دیگر، پروژکتورهایی مانند این می توانند به طور مناسب در اکوسیستم واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به کار گرفته شوند به گونه ای که یک سطح اضافی ورودی ایجاد کنند. اکنون سونی می گوید که پروژه های آزمایشگاه آینده اکثراً نمونه اولیه هستند و هنوز مشخص نیست که این محصولات چه موقع وارد بازار خواهند شد. من در یکی از نمایشگاه های معرفی موبایل یک میز لمسی را تجربه کردم و واقعاً جالب بود که چگونه ما می توانیم محصولات شرکت را با لمس کردن سطح میز بررسی کنیم، اما از طرف دیگر، در واکنش به ورودی های لمسی ما بسیار کند عمل می کرد. به احتمال زیاد این پروژکتور نور روز را با ویژگی قریب الوقوع می بیند، به این طریق که ارتباط نور و روش ترکیب آن در اکوسیستم را در نظر می گیرد.

منبع: techradar

ارسال نظر