نحوه تبدیل اتومبیل افراد به اتومبیل دوستدار محیط زیست

دانشمندان با روش جدیدی توانسته اند اتومبیل های افراد را دوستدار محیط زیست کنند.

نحوه تبدیل اتومبیل افراد به اتومبیل دوستدار محیط زیست

به گزارش کلیک، محققان ایتالیایی دستگاهی را ساختند که اتومبیل دیفرانسیل جلو را به دو دیفرانسیل تبدیل می کند.Hysolarkit به کمک انرژی جنبشی و صفحه خورشیدی، باطری اتومبیل را شارژ می کند. این صفحه ها ظرفیت تولید دو کیلو وات بر ساعت را دارند که تقریبا برابر با ۲۵ درصد انرژی مورد نیاز برای به حرکت در آوردن اتومبیل در شرایط عادی می باشد.

Grand Franco Rizzo، پرفسور بخش مهندسی صنایع دانشگاه Salerno می گوید:فوتوولاتیک یک انقلاب است و تنها راه ممکن برای استفاده مستقیم از انرژی بر در وسایل نقلیه می باشد. Hysolarkit توسط تیم تحقیقاتی ما به ثبت رسیده است و بر روی تمام اتومبیل های دیفرانسیل جلو کار می کند و باعث کاهش مصرف سوخت می شود.

پروتکل تشخیص دهنده موجود در این دستگاه، اطلاعاتی از قبیل جایگاه پدال ها، سرعت وسیله نقلیه، سرعت موتور و سایر متغیر هارا دریافت می کند. دو موتور الکتریکی در دیفرانسیل عقب اتومبیل قرار داده شده اند که به باطری موجود در آن قسمت متصل است.

Dario Maro، یکی از محققین دانشگاه Salerno گفت: این وسیله به قیمت ۳۰۰۰یورو به فروش می رسد. پول سرمایه گذاری شده طی سه سال به دست خواهد آمد. در نظر داشته باشید که این وسیله، عملکرد، سرعت و کنترل اتومبیل شما را افزایش می دهد.

با ترمز کردن و یا رو به پایین حرکت کردن، موتور باطری را شارژ می کند و همچنین صفحه باریک نصب شده بر روی سقف و جلوی اتومبیل، در زمان حرکت و یا مواقعی که اتومبیل پارک شده است، انرژی ای را تولید می کند که باعث شارژ شدن باطری می شود.

منبع:euronews

ارسال نظر