تلاش سامسونگ به منظور فروش مموری‌ چیپ‌های NAND به اپل

سامسونگ در حال حاضر هم در زمینه‌های خاصی با شرکت اپل همکاری دارد، اما ظاهرا این غول کره‌ای همچنان در تلاش است تا همکاری‌های بیشتر و سودآوردتری را با اپل داشته باشد!

تلاش سامسونگ به منظور فروش مموری‌ چیپ‌های NAND به اپل

به گزارش کلیک - کمپانی سامسونگ قصد دارد که مموری‌های NAND مجهز به پوشش ضد تداخل الکترومغناطیسی خود را به شرکت اپل بفروشد. طبق اطلاعات به دست آمده، کمپانی سامسونگ با شرکتی به نام Protec به منظور تولید مموری‌ چیپ‌هایی با پوشش ضد تداخل الکترومغناطیسی درحال همکاری است و بدین صورت قصد دارد که انتظارات اپل را در این زمینه برآورده سازد.

تداخل الکترومغناطیسی پدیده‌ای مضر است که باعث می‌شود سیگنال تحت تأثیر امواج الکترومغناطیسی قرار بگیرد و کیفیت آن کاهش یابد. با کاهش فضای داخلی گوشی‌های هوشمند و باریک‌تر شدن آن‌ها، تداخل الکترومغناطیسی به مشکلی بزرگ تبدیل شده زیرا به دلیل فضای کم موجود، بعضی از اجزای داخل گوشی برروی هم قرار می‌گیرند. این امر می‌تواند موجب به‌وجود آمدن تداخل الکترومغناطیسی شود. نمونه‌ای از ایجاد تداخل الکترومغناطیسی هنگامی است که گوشی خود را نزدیک اسپیکر روشن کامپیوتر قرار ‌دهید. زمانی که گوشی شما مشغول دریافت سیگنال بوده و در این حین فردی در برقراری تماس یا ارسال پیامک به شما را داشته باشد، صداهایی آزاردهنده‌ای از اسپیکر به گوش می‌رسد. این پدیده نوعی از تداخل الکترومغناطیسی به شمار می‌رود.

به منظور جلوگیری از این تداخلات، کمپانی اپل از تامین کنندگان خود درخواست کرده تا پوششی مناسب فراهم کنند و بدین صورت از به‌ وجود آمدن مشکلات این چنینی جلوگیری به عمل آورند.

بنا بر گزارشات، کمپانی سامسونگ تا اوایل سال آینده تعدادی مموری چیپ NAND مجهز به پوشش ضد تداخل الکترومغناطیسی آماده عرضه خواهد داشت. تولید کننده کنونی مموری‌های کمپانی اپل یعنی شرکت SK Hynix نیز در حال آماده‌سازی مموری چیپ‌هایی با قابلیت مشابه است. در این بین طبیعی است که اپل به منظور انتخاب تامین کننده اصلی خود و همکاری مستقیم با هر شرکتی مسئله مالی را در نظر گرفته و مقرون به صرفه‌ترین و با کیفیت‌ترین شرایط ممکن همکاری را انتخاب نماید.

منبع: sammobile

ارسال نظر