قفل‌هایی که نیازی به کلید ندارند

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که کلید منزل خود را گم کرده باشید و یا جایی رفته باشید و کلید قفل در آنجا را نداشته باشید. اگر صاحب خانه‌های هوشمند هستید، با این مشکلات مواجه نیستید. اگر چه تعدادی از منازل به فناوری قفل هوشمند مجهز شده‌اند، اما قفل در تعداد زیادی از خانه‌ها هنوز با همان کلیدهای قدیمی آهنی باز می‌شوند

قفل‌هایی که نیازی به کلید ندارند

به گزارش کلیک، شرکت Kwikset (کوئیکسِت) امیدوار است بتواند این رویه را تغییر دهد. این شرکت به تازگی از جدیدترین قفل هوشمند خود رونمایی کرده است. این قفل‌ها نیازی به کلید ندارند و فقط یک ورودی دارند. این قفل‌ها به صورت تاچ پد طراحی شده‌اند و دیگر نباید نگران گم شدن کلید آن‌ها باشید چون اصلا نیازی به کلید ندارند.

این قفل از یک تاچ پد تشکیل شده است که از اتصال Z-Wave (یک اتصال بی سیم که به منظور اتوماسیون خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد) نیز بهره می‌برد. بنابراین به سادگی می‌توانید با استفاده از تلفن خود این قفل را باز کنید. در نظر داشته باشید که این قفل این قابلیت را دارد که به هاب مرکزی خانه وصل شود (دستگاهی که وسایل مختلف را به شبکه اتوماسیون خانگی وصل می کند و به این صورت دستگاه‌های مختلف به یکدیگر متصل می‌شوند) و با باز شدن در، لامپ‌ها و دستگاه‌ پخش موسیقی نیز همزمان روشن شوند.

کوئیسکت مدعی است که امنیت قفل‌های هوشمند این چنینی بسیار بالاتر از قفل‌های قدیمی است، زیرا نمی‌توان مانند سارقان این قفل‌ها را با دستکاری کردن و ابزار خاصی باز نکرد.

اما موضوع دیگری که در مورد این قفل‌ها وجود دارد، قطع احتمالی برق است. شرکت سازنده فکر این مساله را هم کرده است؛ چهار باتری قلمی انرژی این قفل را تامین می‌کنند که به گفته شرکت برای یک سال می‌توانند جوابگو باشند. شما می‌توانید از یک باتری ۹ ولتی به عنوان باتری ذخیره نیز استفاده کنید. اما باید حواستان به باتری‌ها باشد تا مبادا پشت در بمانید!

در حال حاضر تعداد کمی از قفل‌های بدون کلید مجهز به اتصال بی سیم Z-Wave در بازار موجود است . برای مثال قفل Yale (یِل) نمونه‌ای دیگری از این نوع قفل‌ها است، اما قفل‌های کویکست از طراحی مدرن‌تری برخوردار است.

به نظر می‌رسد که استفاده از این قفل‌ها در آینده قطعا گسترش می‌یابد، اما باید در نظر داشت که نمی‌توان این گونه قفل‌ها را جایگزین تمام قفل‌های قدیمی کرد. قفل‌های جدید کویکست عالی به نظر می‌رسد و ممکن است در آینده به حسگر اثر انگشت نیز مجهز شوند و حتی ممکن است با حسگر اسکن کننده شبکیه چشم نیز به بازار عرضه شوند.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر