گوگل چه چیزهایی از شما می‌داند؟

گوگل واقعا چقدر از شما اطلاعات دارد؟

گوگل چه چیزهایی از شما می‌داند؟

به گزارش کلیک، به تازگی تحقیقاتی انجام شده است که موتور های جستجوی اینترنتی واقعا چه مقدار از اطلاعات شخصی افراد را می دانند. بسیاری از ما تقریبا این واقعیت را قبول کرده‌ایم هرکاری که به صورت آنلاین انجام می‌دهیم ردیابی و ثبت می‌شود. و گوگل به عنوان بزرگ‌ترین شرکت دنیا، احتمالا بیش از هر کسی در مورد ما اطلاعات دارد که به آن‌ها این امکان را می‌دهد بر اساس این اطلاعات و جزییات، تبلیغاتی ارائه کنند.

اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید گوگل واقعا چه چیزی از شما می‌داند؟

در تئوری آن‌ها سن شما، جنس شما، علایق شما، عادات جستجوی شما و تاریخچه مکان جستجوی شما، به علاوه هر اطلاعاتی که شما در حساب گوگل پلاس خود قرار داده‌اید را می‌دانند.

با این حال، بسته به اجازه و دسترسی‌ای که در زمان‌های مختلف به گوگل داده‌اید، تصویری که از شما دارند تغییر کرده است.

در این‌جا می‌توانید بفهمید گوگل چه چیزهایی از شما می‌داند:

حساب کاربری خود را مشاهده کنید

یک مرورگر باز کنید و با تایپ آدرس زیر در نوار جستجو وارد حساب کاربری خود شوید. https://myaccount.google.com/

BBrksbi

برای انجام این کار باید مطمئن شوید که وارد حساب کاربری خود شده‌اید. اگر وارد حساب نشده‌اید بر روی دایره سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و اطلاعات حساب خود را وارد کنید.

بسیاری از مردم نمی‌دانند که یک حساب گوگل دارند اما شما در صورت استفاده از هریک از خدمات گوگل همچون جیمیل، هنگ اوت، درایو یا تقویم استفاده کرده باشید، قادر خواهید بود با استفاده از اطلاعات همان حساب‌ها وارد حساب کاربری گوگل خود شوید.

چه دستگاه‌هایی به حساب‌های شما دسترسی دارند؟

در طول سال‌ها شما ممکن است با استفاده از دستگاه‌های مختلفی به حساب گوگل خود وارد شده باشید بنابراین می‌توانید چک کنید چه دستگاه‌هایی هنوز به حساب شما دسترسی دارند و از هرکدام که دیگر استفاده نمی‌کنید، آن را از لیست حذف کنید.

بر روی گزینه "Sign-in & security" کلیک کرده و به سمت پایین حرکت کنید تا به گزینه "Device activity & notifications" برسید. در اینجا به شما لیست "دستگاه‌هایی که اخیرا استفاده شده‌اند" به همراه اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی از آن‌ها استفاده شده است را به شما نشان خواهد داد.

BBrkpFR2

اگر در این لیست دستگاه‌های وجود دارند که شما دیگر از آن استفاده نمی‌کنید، بر روی آن کلیک کرده و گزینه حذف را بزنید. با این کار حساب کاربری شما در آن دستگاه از دسترس خارج خواهد شد.

چه برنامه‌هایی به حساب کاربری شما متصل هستند؟

شما از گزینه "Sign-in & security" می‌توانید پیگیری کنید که چه برنامه‌ها و سایت‌هایی را برای دسترسی به حسابتان تایید کرده‌اید و آن‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید یا اعتماد ندارید را حذف کنید.

در اینجا به سمت پایین رفته و بخش "Connected apps & sites" را انتخاب و از آن گزینه "Manage apps" کلیک کنید تا لیست برنامه‌هایی که به حساب شما متصل هستند را مشاهده کنید.

در اینجا نیز مجدد می‌توانید بر روی هرکدام که دیگر استفاده نمی‌کنید کلیک کرده و گزینه حذف را بزنید.

BBrkaUI3

در این بخش همچنین می‌توانید چک کنید کدام کلمه عبور در کروم و اندروید توسط قفل هوشمند گوگل ذخیره شده‌اند و آن‌هایی که دیگر استفاده نمی‌شوند را حذف کنید.

گوگل کدام اطلاعات جستجوی من را ذخیره کرده است؟

حالا به بخش مهیج رسیده‌ایم. اگر می‌خواهید بدانید گوگل چه اطلاعاتی از جستجوی شما دارد به صفحه اصلی حساب کاربری خود بازگردید( https://myaccount.google.com/ ) و بر روی "Personal info & privacy" کلیک کنید.

بر روی این گزینه پایین رفته و منوی "Activity controls" را انتخاب و سپس در زیر مجموعه "Your searches and browsing activity" گزینه "Manage activity" را انتخاب کنید.

در گوشه بالای سمت راست جعبه "Insights" بر روی فلش کلیک کرده و گزینه همه زمان‌ها را انتخاب کنید.

BBrkpFV4

این کار به شما یک لیست بر اساس ترتیب زمانی می‌دهد که حاوی تمامی مواردی است که شما از طریق هر دستگاهی جستجو کرده‌اید.

شما قادرید جستجوهای خاص را حذف کنید. اگر می‌خواهید گوگل تاریخچه جستجوی شما را ذخیره نکند به بخش "Personal info & privacy" بازگردید و از زیرمجموعه "Activity controls" گزینه "Your searches and browsing activity" را انتخاب کنید.

گوگل اخطار خواهد داد که توقف این تنظیمات باعث می‌شود محصولاتی همچون Google Now و گوگل پلاس قادر نخواهند بود از فعالیت‌های وب و برنامه‌های شما برای بهبود پیشنهادات خود و به‌روز رسانی‌ها و ارائه محتوی شخصی استفاده کنند.

گوگل از مکان‌هایی که من بوده‌ام چه میداند؟

بسیاری از برنامه‌های گوگل اکنون از اطلاعات مکان استفاده می‌کنند تا تجربه بهتری برای کاربر فراهم کنند. در نتیجه احتمالا گوگل یک لیست خوب از موقعیت‌های مکانی شما در اختیار دارد.

اگر می‌خواهید دقیقا بدانید گوگل چه اطلاعاتی از موقعیت‌های مکانی شما در اختیار دارد به تب "Personal info & privacy" بروید و در زیر منوی "Places you go" گزینه "Manage activity" را انتخاب کنید.

این گزینه برای شما یک نقشه به نمایش می‌گذارد و مکان‌هایی که در آن‌جا وارد حساب کاربری خود شده‌اید را نشان می‌دهد که در آن نقاط قرمز نشان‌دهنده موقعیت‌های شما هستند.

این گزینه همچنین آدرس خانه و محل کار شما را نیز در صورت ثبت آن‌ها نشان می‌دهد.

BBrkivT5

با کلیک کردن بر روی هرکدام از نقاط قرمز اطلاعات بیشتری در مورد آن مکان از قبیل زمان آن را نمایش می‌دهد.

برای پاک کردن هرکدام از این مکان‌ها کافی است بر روی علامت سطل زباله موجود در گوشه پنل کلیک کنید.

BBrkdo96

شما همچنین می‌توانید ثبت این اطلاعات را توسط گوگل متوقف کنید. برای این کار به منوی "Personal info & privacy" بازگردید و گزینه "Places you go" را خاموش کنید.

در اینجا نیز گوگل اخطار خواهد داد که این کار باعث محدودیت در عملکرد محصولات گوگل همچون نقشه گوگل و Google Now خواهد شد.

گوگل تصور می‌کند من چه کسی هستم؟

یک راه خوب برای فهمیدن اینکه گوگل چه فکری درباره شما می‌کند این است که چک کنید از چه اطلاعاتی برای تبلیغات در صفحات شما استفاده می‌کند.

برای انجام این کار باید به صفحه "Personal info & privacy" بازگردید. تنظیمات تبلیغات را به سمت پایین برده و روی گزینه "Manage ad settings" کلیک کنید.

در اینجا می‌توانید مشاهده کنید گوگل جنسیت و سن شما را چگونه دسته‌بندی کرده و چه لیستی از علایق شما در ارتباط با صفحه شخصی‌تان ایجاد کرده است.

BBrkdoe7

اگر می‌خواهید تبلیغاتی مرتبط‌تر ببینید، می‌توانید این علایق را ویرایش کرده و یا به کلی پاک کنید.

با این حال ممکن است گوگل بگوید تبلیغاتی که شما مشاهده می‌کنید بر اساس مکان کلی شما(مثل شهر یا استان) و یا جستجوهای اخیر شما باشد.

داده‌های خود را دانلود کنید

در آخر شما هر زمان می‌توانید یک کپی از محتوی حسابتان را کپی کرده و یا از آن برای خدمات دیگر و یا تنها برای سوابق شخصی خود استفاده کنید.

در زیر "Personal info & privacy" گزینه "Control your content" را انتخاب و از آن به گزینه "Download your data" رفته و بر روی "Create archive" کلیک کنید.

این کار شما را به صفحه‌ای منتقل خواهد کرد که در آن می‌توانید انتخاب کنید کدام داده‌ها را کپی کرده و در قالب یک فایل زیپ به ایمیل شما ارسال شود.

BBrkfZJ8

گوگل هشدار خواهد داد که انجام این کار ممکن است زمان زیادی طول بکشد(ساعت‌ها و یا روزها) اما هنگامی که فایل‌ها آماده شدند ان را به ایمیل شما ارسال خواهد کرد.

منبع: msn

ارسال نظر