قابلیت اجرای نرم افزارهای قدیمی در ویندوز ۱۰

غول نرم‌افزاری دنیا، شرکت مایکروسافت ابزار جدیدی برای تبدیل نرم‌افزارهای قدیمی به نرم‌افزارهای جدید تحت ویندوز ۱۰، ارائه کرده است.

قابلیت اجرای نرم افزارهای قدیمی در ویندوز ۱۰

به گزارش کلیک، شرکت مایکروسافت سرانجام راه حلی برای تبدیل نرم‌افزارهای قدیمی به نرم‌افزارهای قابل ساپورت در ویندوز ۱۰، پیدا کرده است.

در سال ۲۰۱۶، مایکروسافت اعلام کرد که یک تبدیل نرم‌افزار نسخه رومیزی (Desktop App Converter)، منتشر کرده است. ابزاری که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا نرم‌افزارهای ویندوزی کلاسیک و قدیمی را به نرم‌افزارهای مدرن جهانی ویندوز (UWP)، تبدیل کنند.

یک نسخه آزمایشی هم اکنون برای دانلود آماده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت هر دو را ساپورت می‌کند. هم dotNET و هم نرم‌افزارهای Win32، که می‌تواند تبدیل شود به پکیج‌های AppX، که توسط هر نوع UWP API ساپورت می‌شود.

در حالی که این ابزار به صورت جادویی شکل و شمایل نرم‌افزار قدیمی را به یک نرم‌افزار مدرن تبدیل نخواهد کرد، اما جرات و درایت توسعه‌ دهندگان را می‌طلبد که به این انتقال و تبدیل، شکل و شمایل تاره‌ای بدهند.

این کار بخشی از تاکید مجدد مایکروسافت در ساخت نرم‌افزارهای UWP است. مایکروسافت این قدم را یک راه اصلی در جهت ایجاد برنامه‌های کاربردی برای ویندوز می‌داند. هم‌چنین نرم‌افزارهای UWP که در ویندوز استور (Windows Store)، قرار گرفته‌اند، کمک بزرگی خواهد کرد که کاربران از سایت‌های غیر قابل اطمینان دانلود نکنند و هم‌چنین از ورود ویروس‌های مخرب جلوگیری می‌کند.

قبل از نصب app converter به خاطر داشته باشید که باید جدیدترین نسخه Windows Insider Build را در سیستم خود نصب داشته باشید.

اگر حاضرید که یک دستی به سر و روی نرم‌افزارهای قدیمی خود بکشید، به سایت مایکروسافت که در زیر قابل مشاهده است، رجوع کنید.

converting apps

منبع: thenextweb

ارسال نظر