مایکروسافت از شما می خواهد با کامپیوترهای خود صحبت کنید

مایکروسافت می‌خواهد بیشتر با کامپیوتر خود صحبت کنید و گفتگوهای مفید داشته باشید.

مایکروسافت از شما می خواهد با کامپیوترهای خود صحبت کنید

به گزارش کلیک، این غول نرم‌افزار درحال یافتن کاربردهای جدید برای Cortana است، مثل توانایی برقراری ارتباط نرم‌افزارهای ربات است که مکالمات محدودی با کاربران داشته باشد و به آن‌ها در کارهایشان مثل رزرو هتل، سفارش غذا یا تحویل یک سفارش کمک کند. کورتانا (Cortana) دستیار دیجیتال سیری اپل است که با دستوران صوتی کار می‌کند.

خدمات صوتی مثل سیری، OK Google، یا الکسای آمازون قادر هستند کارهایی مثل اجرای موسیقی یا پاسخ به سوال را برای کاربران انجام دهند. ربات‌ها اکنون هوشمندتر از برنامه‌های سنتی هستند، گرچه استفاده از هوش مصنوعی در پاسخ به طیف وسیعی از دستورات، راحت‌تر است.

مدیر عامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، در افتتاحیه کنفرانس سالانه سازندگان نرم‌افزار در روز چهارشنبه گفت قدرت "هوش مکالمه‌ای" یک چشم‌انداز بلند مدت است که درآن کورتانا به عنوان یکی از ویژگی‌های مرکزی ویندوز ۱۰، به یک نگهبان دیجیتال برای تعاملات آنلاین تبدیل خواهد شد.

ربات‌ها، اپلیکیشن‌های جدید هستند

لیلیان رینکن، یک مدیر برنامه برای خدمات اسکایپ مایکروسافت، توضیح داد که این ربات چگونه کار خواهد کرد. پس از دریافت یک پیام ویدئویی از رئیسش که در مورد یک کنفرانس پیش رو در دوبلین حرف زده بود، رینکون از کورتانا برای علامت زدن تاریخ کنفرانس در تقویم استفاده کرده بود. سپس کورتانا برای برقراری ارتباط با ربات هتل‌های زنجیره‌ای از اسکایپ استفاده و یک اتاق پیشنهاد داده است و به رینکون در رزرو هتل برای آن تاریخ کمک کرده بود.

۲cortana

یک تحلیلگر با نام راس مک میلان گفت یکپارچه سازی کورتانا با ربات دیگر شرکت‌ها می‌تواند خدمات مایکروسافت را افزایش دهد و آن‌ها را با ارزش‌تر کند.

با این حال ربات‌ها نیز بی نقص نیستند. مایکروسافت اخیرا یک ربات اینترنتی به نام Tay را پس از ارسال چند توئیت توهین آمیز از کار انداخت.

نادلا در روز چهارشنبه اظهار داشت این مساله اهمیت "فراگیر و محترمانه بودن" طراحی تکنولوژی را نشان می‌دهد.

کورتانا به اندازه سیری یا اوکی گوگل شناخته شده نیست اما بر خلاف این سرویس‌ها که اغلب در تلفن‌های هوشمند وتبلت کار می‌کنند، مایکروسافت، کورتانا را از طریق ویندوز ۱۰ قابل دسترسی بر روی کامپیوتر کرده است.

اما پس از آنکه مایکروسافت متوجه شد افراد کمتری کامپیوتر جدید می‌خرند، کورتانا را به عنوان یک برنامه برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های که سیستم عامل ios و اندروید گوگل دارند نیز روانه بازار کرد تا کسب و کار خود را رونق بخشد.

مایکروسافت اکنون ابزارهای برنامه‌ریزی برای توسعه دهندگان است تا ربات‌هایی بسازند که با کورتانا تعامل داشته باشد. این شرکت بسیار خرسند خواهد شد که مردم از این خدمات در اسکایپ، ویدئوی اینترنتی و خدمات صوتی این شرکت استفاده کنند. اما برخی از ابزارهای آن برای ساخت رباتبا دیگر سرویس‌های پیام رسان کار خواهد کرد: مایکروسافت Slack و پیام‌های متنی استاندارد را لسیت کرده است.

شرکت مایکروسافت روز چهارشنبه اعلام کرد یک به‌روز رسانی رایگان نیز برای ویندوز ۱۰ در تابستان ارائه خواهد شد که ویژگی‌های جدیدی ارائه می‌کند. این کمپانی گفت ویندوز ۱۰ به عنوان یک سیستم عامل برای طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها، از کامپیوترهای شخصی گرفته تا گجت‌های دستی، کنسول بازی‌های ایکس باکس و حتی هدست واقعیت افزوده هولولنز استفاده می‌شود.

ویندوز ۱۰ مایکروسافت اکنون بر روی بیش از ۲۷۰ میلیون دستگاه نصب شده است. تحلیل‌گران می‌گویند مایکروسافت برای چند سال آینده ۱ میلیارد دستگاه را هدف قرار داده است.

منبع: phys

ارسال نظر