عملکرد متعامل با محیط پرده های هوشمند

این کرکره‌ها با نور خورشید، دما و سایر موارد هماهنگ می‌شوند.

عملکرد متعامل با محیط پرده های هوشمند

به گزارش کلیک، گاهی وقت‌ها حتی یک تکان ساده مچ دست از انجام دادن یک کار واقعی تلاش بیشتری می‌طلبد. شرکت Jalousier با کنترل‌‌کننده کرکره هوشمند جدیدش، FlipFlic، این امر را اثبات می‌کند. این محصول خودکار خانگی می‌تواند بنا بر نور آفتاب، دما و زمان بندی کرکره‌ها را باز و بسته کند.

باز یا بسته کردن پرده‌کرکره‌ها البته کار دشواری نیست اما به اندازه تعداد پنجره‌های خانه یا دفترتان می‌تواند زمان‌بر باشد. قابلیت FlipFlic برای سازگاری کرکره‌ها با ترجیحات شما، زحمت‌ و زمان‌تان را-که می‌تواند صرف کارهای لذت‌بخش‌تری بشود- ذخیره می‌کند. بهتر از همه این که این وسیله سنسور نور و دما دارد که می‌تواند تعیین کند کرکره باز یا بسته باشد و بر همین اساس با آن‌ها سازگار شود. FlipFlic در حالی که این کار را انجام می‌دهد می‌تواند دما و نور فضای داخلی را کنترل کند و از لحاظ مالی اقتصادی باشد.

مدیر عامل اجرایی FlipFlic در یک نشست مطبوعاتی گفت:«شوکه شدم؛ باید برای کنترل خودکار نور و دمای داخلی بدون این که با خرید پرده‌کرکره‌های موتوردار با تکنولوژی پیش‌پا افتاده ورشکست شوید، راهی وجود داشته باشد. کرکره‌های پنجره موجود هستند تا گرما و نور را تنظیم کنید، اما دیگر این کار وظیفه کسی نیست تا چند بار در روز آن‌ها را باز و بسته کند. چنین کار آسان اما آزاردهنده‌ای هم باید مانند سایر کارهای خانه خودکار شود.»

به علاوه‌ این که محصول تنظیم می‌شود تا طبق سنسورهایش واکنش نشان بدهد، کاربران می‌توانند با اپلیکیشن FlipFlic فرمان دستی آن را فعال کنند یا برنامه‌ریزی کنند کرکره‌ها چه زمانی باید باز و بسته شوند.

در حال حاضر این اپلیکیشن با وسایل iOS هم‌خوان، و در AppStore موجود است، هم‌چنین اپلیکیشنی برای اندروید در حال ساخت است. این ابزار با چارچوب چندین وسیله خودکار در خانه مانند Homekit، Netatmo، Home Control و غیره کار می‌کند.

طریقه نصب این وسیله نیز تمرکز استارت‌آپ بر راحتی را منعکس می‌کند و فرایند آن نیز به هیچ ابزاری احتیاج ندارد. FlipFlic با آهن‌ربا به کرکره‌های شما، چه افقی چه عمودی می‌چسبد. FlipFlic با یک باتری درونی که با میکرو USB متصل به یک پنل خورشیدی است، شارژ می‌شود.

شرکت Jalousier کمپینی در Kickstarter به راه انداخته تا برای FlipFlic و ابزارش سرمایه تهیه کند. این کمپانی در صدد است آزمایشات بیشتری کند و قبل از تایید بررسی محصول در ماه‌های آینده، تغییراتی روی آن انجام دهد. انتظار می‌رود تولید انبوه در اکتبر ۲۰۱۶ باشد و در ژانویه ۲۰۱۷ نیز وارد بازار شود.

منبع:digitaltrends

ارسال نظر