آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰ با منوی جدید منتشر شد

رسانه کلیک - شرکت مایکروسافت آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰ را با قابلیت‌های جدیدی از جمله منو استارت جدید، مرورگر اج پیشرفته‌تر و... منتشر کرده است. 

آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰ با منوی جدید منتشر شد

شرکت مایکروسافت انتشار آپدیت اکتبر ویندوز ۱۰ را آغاز کرده است که البته باز هم جای پیشرفت برای این سیستم عامل وجود دارد. اولین تغییر نسخه جدید مروبط به منو استارت است. مایکروسافت می‌گوید که منو جدید یک طراحی ساده دارد و کاشی هایی که اکنون پس زمینه شفاف دارند، یکنواخت تر هستند. همچنین کاربران می‌توانند در تنظیمات ویندوز، رنگ منو استارت، نوار تسک‌بار و مرکز اقدام را تغییر دهند.

مایکروسافت اج نیز در نسخه جدید سیستم عامل پخته‌تر شده است. اگر وب سایت های باز شده در این مرورگر را به نوار وظیفه (taskbar) خود پین کنید، هر زمان که موس روی نماد آن قرار دهید، تمام تب‌هایی که برای آن سایت باز کرده‌اید را می‌بینید. علاوه بر این، مایکروسافت نحوه تغییر پنجره alt-tab را تغییر داده است. نه تنها می‌توانید تمام اپلیکیشن‌هایی که باز کرده‌اید را با سرعت زیاد ببینید؛ بلکه می‌توانید تمام تب‌های باز شده در اج را نیز ببینید.

همچنین مایکروسافت برخی از نابسامانی های موجود در نوار وظیفه را برای کاربران جدید پاک کرده است. این آپدیت ویژگی‌های دیگری نیز دارد، از جمله:

  • گزینه‌‌ای برای افزایش سرعت تازه سازی نمایشگر شما به طور مستقیم از تنظیمات سیستم؛ به جای اینکه این کار را از طریق نرم افزار کارت گرافیک انجام دهید.
  • نوتیفیکیشن‌ها اکنون حاوی لوگو اپلیکیشن‌ها هستند و با یک نگاه سریع می‌توان متوجه شد که این پینگ از کجا می‌آید.
  • وقتی به حالت تبلت روی لپ تاپ 2 در 1 بروید، نوتیفیکیشنی دریافت نخواهید کرد.

مثل همیشه، مدتی طول می‌کشد تا مایکروسافت بتواند به روزرسانی را برای همه ارائه دهد. ممکن است چند روز یا حتی چند هفته طول بکشد تا آپیدت اکتبر ویندوز ۱۰ در رایانه شخصی یا لپ تاپ شما در دسترس باشد.

ارسال نظر