ساخت اولین داروی سه بعدی دنیا

این روزها تب استفاده از تکنولوژی ۳D به شدت افزایش یافته است، و هر بخشی از دنیای تکنولوژی امیدوار است این فناوری وارد آن شود، که جدیدترین آن ها صنعت داروسازی است.

ساخت اولین داروی سه بعدی دنیا

به گزارش کلیک، تاکنون، تنها یک شرکت به نام Aprecia موفق شده داروهایی را با فناوری ۳D تولید کند که توسط سازمان غذا و دارو (FDA) مورد تایید واقع شده است . این هفته، Aprecia همچنین تبدیل به اولین شرکتی شده است که توانسته داروهای ۳D خود را به نام Spritam تولید کند و آن را در دسترس مردم قرار دهد.

با این حال، بسیاری از شرکت های دارویی دیگر نیز در گذشته تلاش کردند تا با تکنولوژی ۳D ، داروهایی را تولید کنند و تقریبا موفق به انجام این کار شدند . اما Spritam اولین دارویی است که فاز تحقیقاتی را رد کرده و با تایید FDA وارد بازار شد. این دارو در حال حاضر برای بیماران آمریکایی که مبتلا به تشنج هستند در دسترس است.

دان وتهولد، مدیر عامل Apercia در مرود توسعه این صنعت گفت: Spritam اولین دارویی است که از فناوری ۳D برای تولید آن استفاده شده و به منظور کمک به بیماران تشنجی طراحی گردیده است. ما برای اولین بار در شرکت خود خط تولید ویژه ای را برای یک محصول ایجاد کرده ایم و برنامه های بزرگ تری در آینده برای تولید داروهای متفاوت تر داریم.

امیدواریم ورود فناوری ۳D در صنعت دارو بتواند تحولی مفید را در آن ایجاد کند. البته در زمینه های متفاوت، جای نگرانی وجود دارد و باید منتظر ماند و دید که آیا این داروها تاثیرات و عوارض جانبی خاصی دارند یا خیر. چرا که این صنعت بسیار مهم است و جان بسیاری از افراد به آن وابستگی دارد و نمی توان به راحتی هر تغییری در آن وارد کرد.

منبع: techstory

ارسال نظر