نسخه لایت گوشی ال‌جی جی ۵ به زودی معرفی می‌شود

به تازگی نسخه لایت گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ با نام اختصاصی LG G5 Lite از سازمان TENAA تأییدیه عرضه دریافت کرد. این محصول هم مانند نسخه اصلی گوشی جی ۵ به دوربین دوگانه مجهز می‌شود.

نسخه لایت گوشی ال‌جی جی ۵ به زودی معرفی می‌شود

همانطور که می‌دانید، کمپانی کره‌ای ال‌جی در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ یا همان رویداد MWC 2016 به طور رسمی پرچمدار جدیدش یعنی گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ را معرفی کرد. فروش این گوشی هوشمند هنوز آغاز نشده و ال‌جی به سختی در تلاش است تا عیب و نقص‌های کوچک نمونه اولیه این محصول را برطرف ساخته و عرضه آن را به طور گسترده آغاز کند. حال به نظر می‎‌رسد که ال‌جی قصد دارد نسخه ارزان قیمت‌تر و ضعیف‌تر پرچمدار سال ۲۰۱۶ خود را نیز روانه بازار کند. این نسخه از گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ با لقب لایت معرفی می‌شود!

به گزارش کلیک، ساعاتی پیش گوشی هوشمند LG G5 Lite توانست از سازمان TENAA تأییدیه عرضه دریافت کند. این موضوع بدان معناست که در آینده بسیار نزدیک شاهد رونمایی رسمی از این محصول و احتمالا عرضه آن خواهیم بود. این گوشی هوشمند با کد اختصاصی LG-H848 از سوی سازمان TENAA معرفی شده و مانند گذشته به برخی از خصوصیات و ویژگی‌های اصلی آن نیز اشاره مستقیمی شده است.

به گزارش سازمان TENAA، گوشی هوشمند LG G5 Lite از صفحه نمایشی ۵٫۳ اینچی با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل یا اصطلاحا QHD بهره‌مند می‌شود. این گوشی هوشمند هم از قابلیت Always On Display بهره‌مند خواهد بود. سیستم روی چیپی (SoC) که ال‌جی برای این گوشی در نظر گرفته، تراشه میان رده اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام است که پردازنده هشت هسته‌ای و با فرکانس کاری ۱٫۸ گیگاهرتز را به همراه دارد. همچنین پردازنده گرافیکی این تراشه هم احتمالا پردازنده آدرنو ۵۱۰ خواهد بود.

رم گوشی هوشمند LG G5 Lite ظرفیت ۳ گیگابایتی داشته و حافظه داخلی آن به طور پیش فرض ۳۲ گیگابایتی خواهد بود. سازمان TENAA به طور مستقیم اشاره کرده که این محصول قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی و رم میکرو اس‌دی (Micro SD) را نیز دارد، بنابراین کاربران علاقمند با استفاده از آن می‌توانند فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهند. سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی گوشی هوشمند LG G5 Lite سیستم عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو بوده و باتری دستگاه ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. همچنین سازمان TENAA اشاره کرده که این محصول از نسخه سوم قابلیت شارژ سریع شرکت کوالکام یا همان تکنولوژی Quick Charge 3.0 پشتیبانی به عمل می‌آورد.




اما نسخه لایت گوشی هوشمند ال‌جی جی ۵ هم مانند نسخه اصلی آن به دوربین اصلی دوگانه مجهز می‌شود. لنز اصلی دوربین دوگانه این گوشی ۱۶ مگاپیکسلی بوده و لنز ثانویه آن ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۳۵ درجه‌ای در نظر گرفته شده است. دستگاه از وجود چراغ فلش LED دوبل نیز بهره می‌برد. ضمنا دوربین سلفی این گوشی هم از سنسوری ۸ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. در بخش زیرین دوربین دوگانه دستگاه، اسکنر اثر انگشت کاربر گوشی تعبیه شده و پورت اتصال USB Type C نیز در آن لحاظ شده است. هنوز مشخص نشده که ال‌جی دقیقا چه زمانی از این گوشی هوشمند رونمایی می‌کند. اما با توجه به اینکه این محصول از سازمان TENAA تأییدیه عرضه دریافت کرده، انتظار داریم که در آینده بسیار نزدیک شاهد رونمایی رسمی از آن باشیم. دقت داشته باشید که بدون تردید این گوشی نسبت به نسخه اصلی گوشی LG G5 قیمتی ارزان‌تر را به همراه خواهد داشت.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر