تولید سوخت سازگار با محیط زیست

کشف فناوری انتقال انرژی به هر شکلی، دانشمندان را یک گام دیگر به تحقق احتمالات محال نزدیک تر کرد.

تولید سوخت سازگار با محیط زیست

به گزارش کلیک، پژوهشگران دانشگاه میسوری روشی را ابداع کرده اند که می توان یک منبع انرژی را تقریباً به هر شکلی انتقال داد؛ این فناوری می تواند به تولید گوشی های هوشمند نوین و دستگاه های دیگر کمک کند.
دانشمندان با استفاده از یک تکنیک نوشتن لیزری می توانند به تولید کنندگان گوشی های هوشمند کمک کنند تا به طور بالقوه واحد های ذخیره انرژی مانند میکروباتری ها و میکرو پیل های سوختی را تولید کنند که بیشتر دوست دار محیط زیست بوده و دارای قابلیت طراحی بالا و باریک باشند.

روش و تکنیک نوشتن مستقیم لیزری (DLW) در طول دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. به گفته جیم لین، استادیار بخش مهندسی مکانیک و هوافضا، " هدف اصلی پژوهش ما یافتن یک روش کارآمد و مقرون به صرفه برای یکپارچه کردن ساختارهای نانو با واحدهای ذخیره انرژی میکرو برای استفاده از آن در صنایع میکرو - الکترونیک بود."
لین و تیم او روش DLW را انتخاب کردند تا نانوکاتالیست های هیبریدی یا منابع سوختی را به شکل های پیچیده هندسی ترکیب و طراحی کنند.
دانشمندان با استفاده از روش نوشتن لیزری کامپیوتری که گرما و فشار بالاتری را به کار می برد، قادر بودند تا صفحه ای را تولید کنند که قابلیت رسانای الکتریکی داشته و همچنین ویژگی های کاتالیزوری داشته باشد.
به گفته لین، " این اولین قدم در تولید میکرو پیل های سوختی است که انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و نیز به باتری هایی که می توانند به مدارهای میکرو تبدیل شوند.
بر همین اساس، به تازگی اثبات شده که از این تکنیک می توان در تولید میکرو ابرخازن ها استفاده کرد. با این روش، تولیدکنندگان اکنون قادر خواهند بود تا کاتالیزورهای دوست دار طبیعت بیشتری مانند هیدروژن یا اکسیژن را برای تولید انرژی انتخاب کنند، که به عنوان سوخت های پاک تر شناخته می شوند.

منبع:digitaltrends

ارسال نظر