دوربینهای کانن و سونی بخشی از سهم بازار نیکون را گرفتند
رسانه کلیک - آمارهای به دست آمده از فروش دوربینها در سال ۲۰۱۹ نشان میدهد افزایش فروش شرکتهای سونی و کانن باعث شد که سهم نیکون در بازار کمتر شود.

طبق گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است میزان فروش شرکتهایی که دوربینهای بدون آینه میسازند مشخص شده است. آمارها نشان میدهند در حال حاضر سه شرکت بزرگ کانن، سونی و نیکون بخش بزرگی از بازار دوربینهای بدون آینه را در اختیار دارند.
آمارهای به دست آمده مشخص میکند که کانن با ۴۵/۴ درصد از بازار دوربین در سراسر دنیا توانسته است بیشترین سهم بازار فروش دوربینهای بدون آینه را در اختیار داشته باشد. در حالی که سهم کانن از بازار در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ حدود ۲/۴ درصد رشد داشته است.
پس از شرکت کانن، شرکت سونی مقام دوم را دارد که در سال ۲۰۱۹ توانسته است حدود ۲۰/۲ درصد سهم بازار دوربینها را به دست آورد. این شرکت در سال ۲۰۱۹ توانسته است حدود ۰/۹ درصد سهم بیشتری در مقایسه با سال ۲۰۱۸ به دست آورد که نشاندهنده پیشرفت آهسته این کمپانی است.
پس از کانن و سونی، شرکت نیکون مقام سوم را دارد که توانسته است ۱۸/۶ درصد از بازار دوربینها را به دست آورد. از آنجایی که شرکتهای سونی و کانن توانستند رشد زیادی در بازار داشته باشند اما نیکون در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ افت ۱/۶ درصدی در فروش دوربینها داشته است.
فوجیفیلم با سهم ۴/۷ درصد نیز جایگاه چهارم بازار را دارد که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ افت ۰/۴ درصدی دارد. پس از آن نیز پاناسونیک با سهم ۴/۷ درصد از بازار دوربین جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است اما نسبت به سال گذشته تغییری در میزان سهم این شرکت وجود ندارد.
شرکتهای بزرگ کانن، سونی، نیکون، فوجیفیلم و پاناسونیک توانستند حدود ۹۳/۷ درصد سهم بازار را به خود اختصاص دهند و با افت ۲۲/۴ فروش دوربینها نسبت به سال ۲۰۱۸ توانستهاند سهمی مشابه با سال ۲۰۱۸ از بازار دوربینها داشته باشند.
گفته میشود شرکت سونی برای اولین بار توانسته است که در فروش دوربینها از نیکون پیشی بگیرد و جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد. گزارشها نشان میدهد محصولات المپیوس با افت فروش روبهرو شدند. این محصولات جایگاه پنجم را در سال ۲۰۱۸ داشتند.