تشخیص ساده تر رنگ ها توسط افراد کوررنگ با روش جدید

Spectral Edge روش جدیدی برای افزایش دسترسی به محتوا برای افراد مبتلا به کوررنگی یا کمبود دید رنگ‌ها در تبلت و دستگاه‌های دیجیتال، بدون تغییر در سخت‌افزار کاربر طراحی کرده است.

تشخیص ساده تر رنگ ها توسط افراد کوررنگ با روش جدید

به گزارش کلیک، اسپکترال اج ( www.spectraledge.co.uk ) امروز یک روش جدید برای اپراتورها ایجاد کرد که از طریق یک سرور جدید با فناوری خلاقانه Eyeteq دسترسی کاربران با مشکل کوررنگی را ارتقا دهد. این سرور به اپراتورها امکان می‌دهد تا محتوی را در قسمت خروجی، پردازش کرده و سپس ویدئوی ارتقا یافته با Eyeteq را از طریق دستگاه‌ دیجیتال یا دستگاه‌های دیگر، همچون تبلت، گوشی هوشمند یا تلویزیون‌های مجهز به اینترنت ارسال کنند.

همان حین که ارتقای تصویر در زیرساخت اپراتور رخ می‌دهد،سرور آیتک تحویل محتوای چند صفحه‌ای را فعال می‌سازد و نیازی نیست که کاربر سخت‌افزار خود را به روز رسانی یا تغییر دهد. این محصول در اجلاس جهانی اتصالات تلویزیونی،۱۶/۱۷ مارس در لندن نمایش داده خواهد شد. بر اساس فناوری فیوژن شرکت اسپکترال اج، آیتک به کاربران کور رنگ این امکان را می‌دهد تا تفاوت‌های بین رنگ‌ها را راحت‌تر تشخیص دهند، و جزییاتی از تصاویر و ویدئوها را مشاهده کنند که قبلا قادر به دیدن آن نبوده‌اند. این مساله مخصوصا هنگام تماشای برنامه‌های ورزشی مهم است. در این موارد تماشاگر کوررنگ تلاش می‌کند تیم را تشخیص دهد و حتی گاهی بازیکنان با زمین بازی یکی دیده می‌شوند. یک مثال بازی اخیر NFL بین نیویورک جتز (بازیکنان با لباس سبز) و بوفالو بیلز (بازیکنان با لباس قرمز) را نشان می‌دهد که برای یک طرفدار دچار کوررنگی، تماشای بازی غیرممکن است. از مزایای دیگر این طرح این است که آیتک این ارتقا برای افراد با مشکلات کمبود دید رنگی با کمترین اثر بر روی تصویر برای مشاهده افراد با دید نرمال دارد، به این معنی که افراد یک خانواده و دوستان با نوع دید متفاوت می‌توانند در کنار هم به تماشای برنامه پرداخته و لذت ببرند.

کریستوفر سیتارا، مدیر تولید اسپکترال اج می‌گوید: "در حال حاضر توانای آیتک برای تغییر تجربه دید افراد با مشکل کوررنگی ثابت شده است و ما در حال گسترش این فناوری به اپراتور سرورها با انتخاب روش اجرا هستیم. اپراتورها هم اکنون می‌توانند به‌راحتی دسترسی به محتوای برنامه‌ها را برای ۴ درصد افراد مبتلا به کوررنگی در جهان، با استفاده از این وسیله کاربر محور ارتقا دهد. این وسیله آنان را قادر می‌سازد گسترش این ویژگی جدید سریعتر و با قیمت کمتر باشد، تا مخاطبین بیشتری از این سرویس استفاده کنند.

سرور آیتک بر روی رمزگذار اپراتور در شبکه تحویل محتوی اجرا شده و ویدئوی ارتقا یافته را از طریق یک IP مجزا تحویل می‌دهد، به این معنی که دستگاه مصرف کننده نیاز به انجام هیچ پردازشی ندارد.

مصرف کننده باید گزینه آیتک را در منوی دسترسی انتخاب کرده و تنظیماتی را انتخاب کند که با نیاز بینایی وی هماهنگی دارد و پس از آن داده‌های مناسب را از طریق دستگاه گیرنده دیجیتال و یا گوشی تلفن خود دریافت خواهد کرد.

منبع: news-medical

ارسال نظر