امکان برقراری تماس تلفنی از طریق نسخه وب اسکایپ

مایکروسافت در حال افزودن قابلیت جدیدی به نسخه وب اسکایپ خود می‌باشد. بر اساس این ویژگی جدید کاربرانی که از اسکایپ از طریق وب استفاده می‌کنند هم اکنون می‌توانند مستقیما با تلفن‌های همراه و تلفن‌های ثابت به‌ خوبی سرویس تجاری اسکایپ، تماس برقرار کنند.

امکان برقراری تماس تلفنی از طریق نسخه وب اسکایپ

به گزارش کلیک، شرکت مایکروسافت رسما در ۱۴ مارچ اعلام کرد که کاربران می‌توانند از طریق نسخه وب اسکایپ مستقیما با تلفن‌های همراه و خطوط ثابت تماس بگیرند.

کاربران می‌توانند جهت دسترسی به نسخه وب اسکایپ به آدرس Skype.com یا Web.skype.com مراجعه کنند و پس از ورود، به برنامه که البته فعلا نسخه بتای آن موجود است، دسترسی پیدا کنند. این ویژگی جدید باعث می‌شود تا کاربران جهت برقراری کنفرانس یا ارتباط با یکدیگر کمتر نیاز به دانلود نرم‌افزار پیدا کنند.

علاوه بر این مایکروسافت ویژگی دیگری اضافه کرده است به طوری که کاربران می‌توانند ویدیوهای یوتیوب را مستقیما از داخل نسخه وب اسکایپ و بوسیله یک لینک ویدیویی تماشا کنند. اِکسس در این رابطه می‌گوید: قابلیت افزودن افراد به یک گفتگو، حتی در صورتی که آن‌ها در اسکایپ نباشند از خصوصیات دیگری است که مایکروسافت برای نسخه تحت وب اسکایپ در نظر گرفته است. هم‌چنین اگر کاربران وارد حساب کاربری خود در نسخه وب اسکایپ شوند آن‌ها نوتیفیکیشن‌ها را دریافت خواهند کرد. حتی اگر آن‌ها در یک تب (سربرگ) دیگر یا نرم‌افزار دیگری باشند.

در ادامه خبرهای مربوط به اسکایپ، اگرچه هفته گذشته مایکروسافت دسترسی به سیستم کنفرانس PSTN خود را در نسخه تجاری به ۱۷ کشور افزایش داد اما او تعداد کشورهایی را که سیستم کنفرانس PSTN برای آن‌ها قابل دسترسی است به ۳۲ خواهد رساند. علاوه بر این خبرهای رسمی گویای آن است که تا پایان ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ این تعداد به ۱۰۰ عدد افزایش خواهد یافت. PSTN یک شبکه تلفنی پرسرعت عمومی جهت برقراری کنفرانس می‌باشد.

در ماه آوریل ویژگی رابط ابری (Cloud Connector) برای سرور نسخه تجاری اسکایپ عرضه خواهد شد. ویژگی رابط ابری این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا خطوط تلفن موجود یا شماره تلفن موجود را بهOffice 365 که از نسخه‌های ماشین مجازی از پیش پیکربندی شده و بهینه شده استفاده می‌کند، متصل کنند.

علاوه بر این مایکروسافت و فروشندگان تجهیزات برگزاری کنفرانس، پروژه جدیدی را تحت عنوان Project Rigel آغاز کردند تا تجربه‌های جلسات اسکایپ را جمع آوری کرده و آن را در Surface Hubها به کار ببرند تا هر زمان که نیاز شد در جلسات بوسیله صفحه نمایش یا پروژکتور از آنان استفاده کنند. به وسیله Project Rigel دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ قادر خواهند بود تا اسکایپ را برای جلسات آنلاین تجاری کنترل کنند و از راه دور کاربران را به یکدیگر متصل کنند. این پروژه نیز در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ شروع خواهد شد.

ارسال نظر