جنگ اپل و دولت هم چنان ادامه دارد

منبع: msn

جنگ اپل و دولت هم چنان ادامه دارد

به گزارش کلیک، چیزی که ناظران آن را یک تهدید سنجیده و محتاطانه نامیدند، هفته گذشته دادگستری ایالات متحده اعلام کرد تقاضایش این خواهد بود که اپل "کد منبع" را که شامل محصولاتش و همچنین اصطلاح "کلید آواز" را که اعتبار نرم افزارهای اپل را تایید می کند، تغییر دهد.
این دو مورد با هم به دولت قدرت می دهد تا نرم افزار جاسوسی خودش را گسترش دهد و هر دارنده آیفونی را اغوا کند تا نصبش نماید. در نهایت هر کسی که از دستگاه های اپل استفاده می کند نمی تواند تشخیص دهد که آیا از دستگاه واقعی استفاده می کند یا نسخه ای که به وسیله حکومت برای جاسوسی تغییر داده شده است در اختیار دارد.
متخصصان فناوری و امنیت گفتند اگر دولت آمریکا بتواند رمز منبع اپل را با حکم متعارف دادگاه بدست آورد، حکومت های دیگر هم خواهان عمل مشابه خواهند شد.
جوزف لورنزو هال، کارشناس تکنولوژی در مرکز غیرانتفاعی دموکراسی و تکنولوژی، گفت: ما فکر می کنیم که این امر بسیار بد خواهد بود.
جنگ بین اپل و دادگستری ایالات متحده از وقتی شدید شد که دولت در ماه فوریه حکم صادر کرد که اپل نرم افزار جدیدی برای کمک به تجهیز ماموران قانون بنویسد تا بتوانند آیفون تیراندازی که در دسامبر به سن برناردینو در کالیفرنیا حمله کرد و ۱۴ نفر را کشت، باز کنند.
اپل در حال مبارزه با این حکم است، و بحثش این است که پذیرش این درخواست امنیت تمام آیفون ها را کاهش می دهد و یک پیش نوشت بی انتهایی را برای قضات نوشت.
هفته قبل دادگستری توضیحی درباره رمز منبع و کلیدهای آواز در پاورقی پرونده نوشت که در آن استدلال های اپل را رد کرد. پاسخ اپل به حکم DOJ سه شنبه ارائه خواهد شد.
وکلای دادگستری گفتند که آن ها در حکم، از پیگیری رمز منبع و کلید آواز IOS خودداری کردند چون فکر می کنند چنین درخواستی به ذائقه اپل خوش نخواهد آمد. اگر اپل آن جریان را ترجیح دهد، باعث ایجاد جایگزینی می شود که نیازمند تقلای کمتری از جانب اپل است.
پاورقی موضوعی به نام "انتخاب هسته ای" را مطرح کرد که بعضی از وکلا با آن آشنا هستند، که در آن به دنبال قدرتی است تا تقاضای استفاده از باارزش ترین و موفق ترین فناوری شرکت ها را کنند.
شخصی نزدیک به بخش دولتی به رویترز گفت که دادگستری قصد ندارد بحث را به مطبوعات بکشاند چون می تواند باعث ضبط رمز شرکت شود، و شخصی هم مرتبط با اپل گفت که شرکت به اندازه کافی نگران مواجهه با تهدید خفیف موجود در حکم سه شنبه نیست.
اما خیلی از مردم انتظار دارند که موضوعات مربوط به آیفون به دادگاه عالی آمریکا برده شود و از این رو حتی روش های دفاعی قانونی هم باید با دقت زیاد بررسی شوند.
دلایل نامعلوم پیروزی
دقیقا مشخص نیست که آیا تقاضای دولت برای رمز منبع موفقیت آمیز خواهد بود یا نه. احتمالا نزدیک ترین مورد به این قضیه پرونده ای است که به وسیله تعقیب کنندگان فدرال علیه لاوابیت LLC که یک شرکت خدمات رسان خصوصی ایمیل است و به وسیله ادوارد اسنودن از آن استفاده می شده است، ثبت گردیده. دادگستری به منظور بازیابی نامه غیر محرمانه اسنودن از شرکت، که رمزنویسی اسنودن را حفظ نکرده است، از حکم دادگاهی استفاده کرد تا شرکت را مجبور کند به جای آن کلید دیگری را جایگزین کند، تا ماموران بتوانند وارد وب سایت شرکت شوند و در جریان تمام ارتباطات آن با کاربرانش باشند.
دستور سبک تر دادگاه این بود که "لاوابیت باید هر یا همه اطلاعاتی را که برای رمز گشایی محتوا نیاز است تهیه کند، اما محدود به کلیدها و الگوریتم های خصوصی و عمومی نمی شود."
لاوابیت به جای موافقت، شرکت را تعطیل کرد. اما وکیل شرکت جس بینال گفت چهارمین دوره دادگاه استیناف، که از دستورات سبک تر دفاع کرد، از نظر رویه شکست خورد، از این رو برد دادگاه بر قسمت های دیگر تاثیر خاصی نخواهد گذاشت.
بینال گفت در هر حال رمز منبع کل خیلی با ارزش تر از کلید ترافیک در پرونده لاوابیت است، و صنعت باید با تمام قوا مبارزه کند.
گاهی اوقات رمز منبع در طول دادخواهی برای استعداد های ذهنی مورد بررسی قرار گرفته است، و دادگاه بیان داشته که اپل توانست اجازه بررسی بعضی از کدهای کمپانی رقیبش، سامسونگ را در چنین موردی بدست آورد. در آن مورد و مبارزات مشابه، رمز با قوانین سختی برای جلوگیری از کپی برداری ایجاد شد.
در هیچ موردی، که به وسیله دولت آورده شده، مجبور نشد نحوه تولید رمزش را بیان کند، یا حداقل هیچ کدام از آن هایی که بیان شده اند مجبور به این کار نشدند.
اما وزارت اطلاعات تحت قوانین مختلفی کار می کند و گستره عملیاتی وسیعی دارد. بعضی از برنامه های جاسوسی پیشرفته ایالات متحده از گواهینامه دیجیتالی که از شرکت های تایوانی دزدیده شده استفاده می کند، اگر چه برنامه کاملی نبود.
نرم افزار ایالات متحده ممکن است در موارد دیگری هم مانند تحقیق های میهن پرستانه یا تجسس در اطلاعات برون مرزی، که در داخل مرزهای آمریکایی انجام می شود، جست و جو کزده باشد.
افراد مختلفی که در دادگاه ها مجادله کرده اند یا با بعضی از پرونده های آن آشنا هستند می گویند زمانی را به یاد ندارند که دولت به دنبال رمز منبع بوده باشد. این امر نشان دهدنه آن است که دولت یا دادگستری با جرایم و نقض قوانین جدیدی روبه رو است که نمی تواند با احکام گذشته خود آن را حل و فصل کند.

منبع: msn

ارسال نظر