اختراع جدید برای تولید انبوه نان های کاملا طبیعی و ارگانیک

مخترعان روسی درمورد تکنولوژی جدید خمیر می گویند تولید انبوه نان های طبیعی و ارگانیک در حال حاضر امکان پذیر است و حتی بیماران دیابتی نیز می توانند از این نان ها استفاده کنند.

اختراع جدید برای تولید انبوه نان های کاملا طبیعی و ارگانیک

به گزارش کلیک، این خمیر ۱۲۰ برابر سریع تر از حد معمول و بدون استفاده از مخمر یا مواد افزودنی پخته می شود. مخترعان این فناوری را در آمریکا، چین و اروپا به ثبت رساندند.تکنولوژی جدید تولید خمیر که شرکت Avtom-2 آن را توسعه داده است، بر اساس نرم کردن مکانیکی خمیر، تسهیل پخت نان گندم و بدون مخمر و مواد افزودنی است. تولید انبوه نان به روش سنتی، جدا از آرد و آب شامل استفاده از آنتی اکسیدان ها، مواد نگهدارنده و دیگر ترکیبات شیمیایی است. با این تکنولوژی جدید زمان مورد نیاز برای تهیه نان را می توان ۱۲۰ برابر کاهش داد. برای رسیدن به این نتیجه، مخترعان روسی میکسر خمیر را به فرایند تولید معمول اضافه کردند.

اکاترینا کویزر کارشناس ثبت اختراعات و کپی رایت در روسیه گفت: این تکنولوژی برای تولید انبوه نان سالم و طبیعی بسیار مورد نیاز است. مخترعان پیشگامان واقعی در این زمینه هستند، و شرکت Avtom-2 این تکنولوژی منحصر به فرد را نه فقط در روسیه بلکه در اروپا، چین، کانادا و آمریکا ثبت کرده است.

مدیر شرکت Avtom-2 اوگنی پروزچیکو گفت: در طی ۷ ساعت نانوایی آزمایشی Avtom-2 می تواند حدود ۷۰۰ نان تولید کند. با جایگزینی مواد شیمیایی خمیر با مخلوط طبیعی، نان را می توان برای مدت طولانی نگهداری کرد، و پس از پنج روز هنوز هم نرم خواهد بود.


خطرات ناشی از مخمر

در چند سال گذشته دانشمندان نتایج حاصل از مطالعات بی شماری را منتشر کرده اند که تایید می کند چگونه کشت مخمر اثرات منفی بر بدن انسان دارد. الکساندر بولدیرف نشان داده است که فرآیندهای تخمیر مخمر ایمنی را تضعیف می کند و می توانید به پیشرفت سرطان کمک کند.
بنا به گفته آندره آوریانو نماینده ای در آزمایشگاه بازار مواد غذایی پتروسکی، حدود ۸۰ درصد از جمعیت بزرگسال جهان و ۹۵ درصد از کودکان از عوارض جانبی استفاده از مخمر رنج می برند.

آقای آوریانو توضیح داد: تولید انبوه نان مستلزم استفاده از مخمری است که از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده باشد، به این معنی که تخمیر و فساد در بدن رخ دهد. فلور میکروبی و صدمات جدار دستگاه گوارش شایع تر می شود. خطرناک میکرو ارگانیسم به راحتی می تواند به جریان خون ترشح کند. یبوست، واریس، زخم های تغذیه ای، و سنگ کیسه صفرا نمونه هایی از اثرات جانبی ناشی از مصرف مخمر هستند. در نتیجه، تغییرات پاتولوژیک در اندام های حیاتی فرد را تبدیل به مزرعه ای برای کشت ویروس ها، انگل ها و باکتری ها می کند.

جدا کردن سبوس گندم

با توجه به مخترعان Avtom-2، مشکل دیگر آرد مصرفی برای تولید انبوه نان است. برای به دست آوردن آرد سفید با کیفیت بالا، گندم از بهترین بخش خود یعنی پوسته و جوانه جدا می شود. جدای از این، بخش مرده آن است که به طور عمده از نشاسته ساخته شده است. در نتیجه، نشاسته در بدن به شکل مخاطی که دیواره روده را مسدود می کند ته نشین می شود.
برای پخت نان مخترعان Avtom-2 از آرد خام تمام گندم، از جمله بخش های سالم و بیولوژیک فعال این گیاه استفاده می کنند. (پوست و جوانه)
علاوه بر این، آنها سیستمی برای جلوگیری از استفاده از مخمر در تولید نان ایجاد کرده اند. در این مخلوط گلوتن بسیار کمتری نسبت به آرد تصفیه شده از بهترین انواع وجود دارد. اگر تا کنون نان بدون مخمر فقط توسط نانوایی های کوچک تهیه می شد، این فناوری جدید روسیه را می توان در تولید انبوه نان استفاده کرد.

در بازار اروپا، سهم نانوایی های کوچک از ۱۵ درصد کل بازار نان تجاوز نمی کند، و در نتیجه قیمت ها بسیار بالا است. این فناوری جدید به تولیدکنندگان اجازه جلوگیری از استفاده مخمر، و تولید نان سالم و طبیعی با قیمتی معقول را می دهد.

بنا بر گفته مخترعان Avtom-2، فن آوری آنها توجه تولید کنندگان ترکیه و هلندی را به خود جلب کرده است. همچنین کیفیت نان نظام روسیه را مجذوب خود کرده است و آنها قراردادی را با Avtom-2 امضا کرده اند.

منبع: rbth

ارسال نظر