انتشار زودهنگام آپدیت Adobe Flash به دلیل مسائل امنیتی

Adobe Flash طی اطلاعیه‌ای هشدار دهنده به کاربران خود توصیه کرده است که این نرم افزار را به پچ ۲۳ حفره‌های امنیتی به روز رسانی کنند و همچنین اعلام کرده است که همه کابران سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک باید نرم افزارهای خود را آپدیت کنند.

انتشار زودهنگام آپدیت Adobe Flash به دلیل مسائل امنیتی

به گزارش کلیک، نسخه آپدیت شده ماه مارچ که در روز پنج شنبه منتشر شد، با هدف برطرف کردن برخی از موارد آسیب‌ پذیر، در دسترس کاربران قرار گرفت؛ این احتمال وجود داشت که این موارد آسیب پذیر به هکرها اجازه دهند تا کد یک بد افزار را در کامپیوتری که مشکوک نیست، قرار دهند. هدف این اقدام این است که فرد قربانی وب‌سایت آلوده‌ای را باز کند و یا به صورت ناخواسته تبلیغی آلوده را مشاهده کند.

حداقل یکی از ۲۳ مورد آسیب پذیری که Adobe Flash در اطلاعیه خود از آن‌ها نام برده است، در حمله سایبری که طراحان این برنامه موفق به کشف آن شده‌اند، مورد استفاده قرار گرفته است.

همه کابرانی که در سیستم عامل ویندوز، مک،OS 10 و لینوکس از نسخه ۲۰٫۰٫۰٫۳۰۶ یا نسخه‌های قبلی این نرم افزار استفاده می‌کنند، باید سریعا آن را آپدیت کنند. در حال حاضر در وب‌سایت این نرم افزار امکان مشاهده نسخه کنونی نرم افزار و دانلود آخرین نسخه آن وجود دارد.

Adobe Flash با کمک Kaspersky (کَسپِرسی) توانست این حملات سایبری را کشف و با آن‌ها مقابله کند.

آسیب پذیری موارد ذکر شده توسط Adobe Flash می‌تواست به صورت بالقوه این امکان را به هکرها دهد تا کنترل سیستم آلوده را در دست بگیرند. شرکت Adobe Flash طی بیانه‌ای به Ars Technica (آرس تِکنیکا) اذعان کرد اطلاعات بیشتری در مورد این حملات در دسترس نیست و تحقیقات هنوز ادامه دارد. همچنین افزود اگر چه این حملات به ندرت صورت می‌پذیرند، اما توصیه می‌شود کاربران هر چه زودتر نسخه جدید را از وب‌سایت نرم افزار دانلود کنند.

منبع: ibtimes

ارسال نظر