نسخه پیش نمایش اندروید N رسما منتشر شد؛ نسخه نهایی تابستان امسال منتشر می‌شود!

گوگل در یک اقدام جالب توجه نسخه پیش نمایش (Developer Preview) سیستم عامل اندروید N یا اندروید ۷ را منتشر کرد.

نسخه پیش نمایش اندروید N رسما منتشر شد؛ نسخه نهایی تابستان امسال منتشر می‌شود!

پیش از این انتظار داشتیم که گوگل ظرف چند ماه آینده نسخه پیش نمایش سیستم عامل اندروید N خود را منتشر کند، اما این شرکت در یک اقدام جالب توجه به شکل پیش از موعد از این سیستم عامل رونمایی کرده و نسخه پیش نمایش آن را در اختیار توسعه دهندگان و علاقمندان به این موضوع قرار می‌دهد.

پیش بینی شده بود که گوگل نسخه پیش نمایش اندروید N را در جریان کنفرانس گوگل آی/او ۲۰۱۶ یا Google I/O منتشر کند، اما گوگل اینبار به این شکل عمل نکرده است. گوگل مدعی شده که به منظور ساده‌تر شدن فرآیند دسترسی و استفاده از نسخه پیش نمایش اندروید N این سیستم عامل را از طریق یکبه روز رسانی OTA در اختیار کاربران و توسعه دهندگان قرار می‌دهد. بدین ترتیب و با انتشار پیش از موعد اندروید N برای توسعه دهندگان، گوگل زمان بیشتری به منظور بهینه‌سازی هرچه بهتر این نسخه از سیستم عامل اندروید خواهد داشت. نهایتا این موضوع منجر می‌شود که کارایی اندروید N به مراتب بیشتر شده و مسلما باگ‌ها و نقاط ضعف آن به نحو بهتری برطرف شوند.

به گزارش کلیک، گوگل پیش از عرضه نسخه نهایی سیستم عامل اندروید N حداقل ۵ به روز رسانی دیگر را منتشر می‌کند، بنابراین پیش بینی شده که نسخه نهایی این سیستم عامل تا تابستان سال آینده در اختیار کاربران قرار گیرد. هم اکنون نسخه پیش نمایش اندروید N برای توسعه دهندگان کد نظر و شناخته شده گوگل به طور OTA منتشر شده و کاربران سری محصولاتی نظیر نکسوس ۹، نکسوس پلیر، نکسوس ۶ پی، نکسوس ۵ ایکس، نکسوس ۶ و تبلت پیکسل سی گوگل می‌توانند با طی کردن مراحل ثبت نامی اختصاصی گوگل نسبت به دریافت و نصب اندروید N بر روی دستگاه‌های هوشمندشان اقدام کنند. دقت کنید که نکسوس ۵ گوگل در این لیست قرار ندارد. با نصب اندروید N از روش فوق در محصولات نامبرده شده، به روز رسانی‌های آینده این سیستم عامل به طور اتوماتیک برای دستگاه شما ارسال می‌شود.

گوگل امکانات جدید زیادی را به اندروید N اضافه کرده که سعی می‌کنیم در مقاله‌ای جداگانه تمامی این قابلیت‌ها و امکانات جدید را به شما عزیزان معرفی کنیم. برخی از این قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید سیستم عامل اندروید N شامل مواردی همچون امکان جداسازی تصویر صفحه نمایش یا اصطلاحا Screen Split، قابلیت جدید پاسخگویی و نمایش بخش نوتیفکیشن‌ها یا هشدارها با نام اختصاصی Notifications Direct Reply و ... می‌شود.

۱

در حال حاضر گوگل اعلام نکرده که لقب سیستم عامل اندروید N چه خواهد بود! آقای هیروشی لاکیمر نایب رئیس ارشد گوگل در پروژه‌های اندروید اعلام کرده که در حال حاضر قصد فاش سازی لقب این نسخه از سیستم عامل اندروید را ندارد. با این وجود پیش بینی می‌شود که اندروید N یا لقب اختصاصی نوتلا (Nutella) معرفی شده و در اختیار کاربران قرار بگیرد. لقب‌های دیگری همچون نان بادامی (Nougat)، تارت نورمن (Norman Tart)، ویفرهای نیلا (Nilla Wafers) و فندق (Nocciola) نیز از دیگر لقب‌های احتمالی هستند که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای اندروید N گوگل محسوب شوند.

منبع: phonearena

ارسال نظر