اپل، بازی با FBI را واگذار نخواهد کرد

با طراحی هر گوشی هوشمند و یا بروزرسانی یک نرم افزار جدید، رقابت بین برنامه نویسان و هکرها آغاز می شود، محافظت بیشتر، دستیابی آسان به اطلاعات !

اپل، بازی با FBI را واگذار نخواهد کرد

به گزارش کلیک، تمامی شرکت های طراح و مبتکر در آخرین دست آوردهای برنامه نویسی برآنند تا با رمزگذاری ویژه میزان تخریب و دستیابی هکرها به اطلاعات گوشی را کاهش دهد. اما این تمامی مساله نیست، همیشه هکرها با استفاده از آخرین روش ها خلائی در برنامه نویسی سیستم ها پیدا کرده و با نفوذ به اطلاعات تمامی پیش بینی های امنیتی را زیر سوال می برند. پس برنامه نویسان امنیتی در پی راهی برای جلوگیری از این نفوذ ناخواسته هستند.

مهندسین برنامه نویسی امنیت در شرکت اپل برانند تا به این رقابت خاتمه دهند. آنها روشی ابداع کرده اند که هکرها بدون یافتن هیچ خلائی مانعی بر سر راه دستیابی آسان به اطلاعات خواهند یافت.

جانشین مدیریت برنامه نویسی شرکت اپل، طی مصاحبه ای اعلام کرد با ایجاد راه رمزگشایی برای گوشی های آیفون، سیستم حفاظتی این گوشی ها به ۳ سال قبل برخواهد گشت که این به نفع کاربران نخواهد بود.

شرکت اپل از سه ماه گذشته پس از حمله تروریستی ایالت "سن برناردینو" کالیفرنیا، وارد چالشی سخت با FBI شده است. این حمله تروریستی که ماه دسامبر در ایالت سن برناردینو روی داد منجر به کشته شدن ۱۴ نفر از ساکنین این ایالت و همچنین کشته شدن هر دو تروریست احتمالی حادثه شده است. سازمان FBI با کشف گوشی همراه یکی از متهمان در پی دستیابی به اطلاعات این مظنونین است. اگرچه بسیاری از امیدها به کشف اطلاعات از آیفون متهم دوخته شده است، اما شرکت اپل از بازگشایی این گوشی خودداری کرده است. بنا به اظهارات "تیم کوک" مدیرعامل شرکت اپل، این شرکت به هیچ وجه و با هیچ گونه ضرورتی امنیت کاربران خود را به خطر نخواهد انداخت.

بسیاری از غول های فناوری روز با حمایت از سازمان FBI خواستار همکاری بیشتر شرکت اپل با این سازمان شده اند. تا آنجا که "دونالدترامپ" نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا با درخواست از اپل این شرکت را به بایکوت اقتصادی تهدید کرده است. اما همچنان این شرکت با رد درخواست FBI میدان را برای حملات سایبری احتمالی که در آینده روی خواهد داد، خالی نکرده است.

همچنین مدیران این شرکت با اظهار تاسف از تهدید‌های روی داده در چند ماه اخیر اعلام کردند، تیم امنیتی اپل با سرسختی تمام به راه خود ادامه خواهند تا کاربران با امنیت کامل به استفاده از این برند محبوب بپردازند. کاربران شرکت اپل نیز با اظهار خرسندی از تصمیم این شرکت خواستار ادامه یافتن مقاومت اپل در برابر FBI و همچنین هکرها شده اند. شرکت اپل با به کار گیری از بهترین تیم امنیتی ویژه در سال های اخیر به یکی از بهترین شرکت ها در ایجاد و حفظ امنیت کاربران تبدیل شده است. به همین دلیل این شرکت با درخواست FBI مبنی بر برگرداندن سیستم امنیتی خود به ۴ سال گذشته خودداری کرده است. تیم کوک طی مصاحبه ای اظهار داشت: FBI از اپل خواسته است تا با برگرداندن سیستم امنیتی گوشی های خود به ۳-۴ سال گذشته حفاظ امنیتی ضعیفتری را برای کاربران در نظر بگیرد، این امر برای شرکت اپل امری غیرممکن است. وی همچنین اعلام کرد با رمزگشایی از گوشی آیفون تروریست ها کمکی به جلوگیری از روی ندادن این اتفاق نخواهیم کرد چرا که از این پس هکر‌ها و یا تروریست ‌ها با استفاده از تلفن همراه افراد می توانند اقدام به این کار کنند. و این امر امنیت میلیون ها کاربر را به خطر خواهد انداخت.

منبع: cnet

ارسال نظر