اینستاگرام لینک های تلگرام و اسنپ چت را مسدود کرد

بسیاری از کاربران اینستاگرام از پروفایل های خود برای هدایت کاربران به اکانت هایشان در دیگر شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

اینستاگرام لینک های تلگرام و اسنپ چت را مسدود کرد

به گزارش کلیک، در اینستاگرام آدرس هایی که به عنوان شرح تصاویر قرار داده می شود امکان لینک شدن به منبع را ندارد و بخش لینک وب، تنها جایی است که کاربر می تواند فعالیت ها خارج از حساب اینستاگرامی خود را انتشار دهد.

اما اینستاگرام قصد دارد از قرار دادن لینک ها از سایت های مشخصی در پروفایل ها جلوگیری کند. با توجه به مسدود سازی های صورت گرفته تا کنون، به نظر می رسد شبکه های اجتماعی تلگرام و اسنپ چت جزو اولین قربانیان این تصمیم گیری بوده اند و سایت هایی مانند توییتر و Vine فعلا مشکلی ندارند.

بنابر این در صورتی که کاربران بخواهند لینکی از یکی از این دو شبکه را در حساب اینستاگرام خود قرار دهند با پیغامی به شکل زیر روبرو خواهند شد:

لینک های تقاضا از اشخاص برای دنبال کردن شما در سرویس های دیگر، در اینستاگرام پشتیبانی نمی شود.

دلیل انجام این کار برای بسیاری نامشخص است و تلگرام در پست تندی در حساب رسمی خود در توییتر نوشته است: فیسبوک طی یک اقدام ناجوانمردانه و ریاکارانه، امکان قرار دادن لینک به حساب تلگرام را برای کاربران اینستاگرام غیر فعال کرده است.

همچنین در اسکرین شات های همراه شده با این پست، تلگرام به اقدام مشابه واتس اپ، که آن هم توسط فیسبوک مدیریت می شود، در سال گذشته اشاره کرد. محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان جهان سال گذشته کلیه لینک های هدایت شده به رقیبش یعنی تلگرام را مسدود کرده بود.

قاعدتا اسنپ چت نیز یک رقیب جدی برای اینستاگرام محسوب می شود. این اپلیکیشن پیام رسان نیز از محتوای بصری استفاده می کند و اکنون در بخش فیلم ها به رقیب جدی فیسبوک بدل شده است. اسنپ چت اخیرا سرویس buzz را نیز تحت تصرف خود در اورده است که قدرت آن را افزایش می دهد.

تلگرام نیز به عنوان جانشین واتس اپ در حال طی کردن پله های ترقی است. تلگرام ادعا کرده است که ماه گذشته تعداد کاربرانش به عدد ۱۰۰ میلیون رسیده و هر روز ۳۵ هزار نفر از آن استفاده می کنند. مسدود شدن واتس اپ در برزیل نیز موجب شدن حدود ۱٫۵ میلیون نفر برای تامین نیاز های ارتباطیشان به سمت تلگرام روی بیاورند.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر