ISP ها تا چه حد به اطلاعات شما دسترسی دارند؟
شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) تا حد بسیار کمی وارد حریم خصوصی ما می شوند.

به گزارش کلیک، پیتر اسوایر، متخصص در زمینه امنیت سایبری و حریم خصوصی مطالعهای را انجام داد و به این نتیجه رسید که شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی دسترسی محدودی به دادههای مشتری دارند. این دسترسی محدود بازتاب موقعیت اقتصادی در حال تضعیف آنها است. اگر چه ISPها در حال گرایش به سمت تبلیغات دیجیتال هستند، اما پلت فرمهای آنلاین مانند گوگل و فیس بوک دربردارنده اطلاعات بیشتری هستند و به تبع آن درآمد بیشتری هم کسب می کنند. اسوایر در یک تماس تلفنی مطبوعات اذعان کرد که اطلاعات جمع آوری شده مربوط به دادههای شخصی در تمام مناطق نشان میدهد ISPهای قدیمی در صدر بازار قرار ندارد؛ همچنین وی افزود که در هر مکانی که در آمد بیشتری وجود داشته باشد، قطعا اطلاعات ارزشمندی هم وجود دارد، اما این موضوع در مورد ISP ها که بخشی از این فرآیند هستند، صدق نمیکند.
حریم خصوص همیشه از اهمیت بسیار بالای برخوردار است و در بن بستی که اپل در حال حاضر در اختلاف با فی بی آی با آن مواجه شده است ، این موضوع بیش از پیش اهمیت دارد. کمیسیون ارتباطات فدرال با داشتن مجوزی که به موجب آن میتواند با تمام انواع دادهها به شیوهای یکسان برخورد کند، به قانون گذاران این اختیار را داده است تا در مورد قوانین حریم خصوصی که تامین کنندگان پهنای باند باید آنها را رعایت کنند، سخت گیری بیشتری داشته باشد. تا کنون وظیفه حفاظت از حریم خصوصی افراد به کمیته تجاری اف بی آی واگذار شده است که تقاضا کرده است برنامه های کاربردی وب فعالیت ردیابی کاربران قابلیت ردیابی کاربران را متوقف کند که باعث ایجاد روندی با سرعت بسیار کند میشود.
ما در عصری زندگی میکنیم که اطلاعات جزء داراییهای ارزشمند محسوب می شوند و در نهایت به اطلاعات در مورد افراد تبدیل می شوند. تام ویلر مدیر عامل کمیسیون ارتباطات فدرال پاییز سال گذشته در مصاحبه خود با چارلی رز اذعان کرد که همه افراد باید در مورد جمع آوری اطلاعات در مورد خود حق تصمیم گیری داشته باشندو سازمان ما هم چنین حقی را دارد، شما در چند ماه آینده جلسهای با ما خواهید داشت و درباره اقدامات شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی برای حفظ حریم خصوصی سوالات خود را مطرح خواهید کرد.
سازمانهای مدافع حریم خصوصی شامل اتحادیه آمریکایی آزادی شهروندان، مرکز دموکراسی و فناوری و سازمان حامی حقوق دیجیتال شهروندان و بسیاری از سازمانها و افراد دیگر میشود که کمیته ارتباطات فدرال را برای انجام وظیفه خود تشویق میکنند و نظر همه این نهادها و سازمانها این است که باید برای جلوگیری از جمع آوری اطلاعات مربوط به مشتریان و به اشتراک گذاشتن آنها توسط ISPها بدون رضایت آنها، قوانین سخت گیرانهای اعمال شود.
یافتههای اصلی پژوهش در مورد ISP ها به این شرح است.
در دهه 1990 مردم با کامپیوترهای رومیزی به اینترنت متصل میشدند و مودمها اینترنت تنها یک کامپیوتر را تأمین میکردند؛ امروزه مردم در آن واحد از شش وسیله متصل به اینترنت استفاده میکنند و از طریق ISPهای چند گانه با روش های مختلفی به اینترنت دسترسی دارند. تقریبا نیمی از حجم اینترنت در گوشیها و تبلتها از طریق وای فای انتقال داده میشود، بنابراین هر یک از ISP ها زمان بسیار کمی از فعالیتهای آنلاین کاربر را کنترل میکنند.
ISP ها میزبانی (host) برای سایت ها و نرم افزار آنلاین هستند که شامل این موارد می شود: سایتهای اجتماعی آنلاین مانند فیس بوک، گوگل پلاس، پینتِرِست و تویتر، موتورهای جست و جو مانند گوگل، سایتهای ارائه دهنده خدمات ایمیل مثل یاهو و جیمیل، نرم افزارهای پیام رسان مانند پیام رسان فیس بوک، اسنپ چت و واتس آپ و ردیابی آنلاین که برای اهداف تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند دریافت واقعی اطلاعات از ترکیب اطلاعات در بین سرویسها و پلت فرمها نشئت میگیرد.
شواهد بیانگر این موضوع هستند که ISP ها اطلاعات جامع و کاملی در مورد فعالیت های اینترنتی مشترکان خود ندارند. نتیجه مطالعه اسوایر و دیگر افراد این بود که ISP ها در مورد فعالیت کابران اطلاعات زیادی ندارند، اگر چه سایت ها و نرم افزار های آنلاین دیگر قادر به کسب اطلاعاتی در مورد کاربر هستند.
منبع: msn