تشخیص هویت از طریق تشخیص صدا در بانک HSBC

بانک های انگلیس برای 15 میلیون مشتری خود امنیت بیومتریک (زیست سنجشی) ایجاد می کنند.

تشخیص هویت از طریق تشخیص صدا در بانک HSBC

به گزارش کلیک، بانک HSBC تصمیم گرفت پسورد مشتریان را تغییر داده و از نرم افزار شناسه لمسی و تشخیص صدا برای بررسی هویت مشتریان در انگلیس استفاده کند.
بی بی سی ریپورتز اعلام کرد که ارائه این خدمات پیش از آنکه به 15 میلیون مشتری صورت گیرد، طی چند هفته آینده در First Direct که یک شرکت تابعه HSBC انگلیس است، انجام می شود. فرانسیسکا مک دونا، رئیس بانکداری و مدیر مالی HSBC UK در این خصوص توضیح داد که این حرکت بزرگ‌ترین دستاورد برنامه ریزی شده تکنولوژی امنیتی بیومتریک گفتاری در انگلیس است.
مک دونا به BBC گفت: "نرم افزار شناسه لمسی و صدا، با استفاده از امن ترین نوع تکنولوژی رمز عبور، امکان دسترسی ساده تر و سریع تر مشتریان به حساب بانکی خود را ایجاد کرده است."

تشخیص صدا حتی زمانی که شما بیمار هستید نیز کار می کند!

نرم افزار اسکن شناسه لمسی اثر انگشت بر روی آّیفون ها و آیپدها وجود دارد. برای تشخیص صدا HSBC از نرم افزاری که توسط Nuance Communications (شرکت مرتبط با دستیار مجازی (Apple's Siri ارتقا یافته، استفاده شده است. برای استفاده از آن، مشتریان HSBC می توانند صدای خود را ضبط کنند که تکنولوژی Nuance آن را برای بیش از 100 شناسه منحصربه فرد آنالیز می کند. به گفته HSBC این نرم افزار حتی زمانی که کاربر بیمار است، عمل می کند.
بانک های دیگر نیز به استفاده از نرم افزار اسکن اثر انگشت و تشخیص صدا برای ارتقای امنیت کاربری ملزم شده اند . به همین دلیل Atom Bank تصمیم دارد به زودی کاربران را با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره شناسایی کند. دستاورد HSBC اولین تکنولوژی ترکیب صدا و اثر انگشت در انگلیس است (تشخیص صدا در گذشته برای مشتریان خاص توسط Barclay ارائه شده بود.) با این حال هنوز مشخص نیست که HSBC قصد ارائه خدمات بیومتریک خود را در خارج از انگلیس دارد یا نه.

منبع: theverge

ارسال نظر