بازگشت نوکیا به بازار با 5G

بیشتر افراد نام نوکیا را می شناسند ولی با ورود تلفن های هوشمند جدید این برند قدیمی به حاشیه رانده شد. با این حال در MWC 2016 اعلام حضور مجدد نوکیا در عرصه بازار تلفن های هوشمند به گوش رسید.

بازگشت نوکیا به بازار با 5G

به گزارش کلیک، نوکیا در حال تغییر به نسل بعدی شبکه های بی سیم 5G است که از سال 2020 آغاز خواهد شد، سالی که بسیاری از کارشناسان صنایع پیش بینی می کنند که در آن ارتقا سطح بازارهای عمده در جهان آغاز خواهد شد.

به گفته راجیف سوری مدیر اجرایی نوکیا، این شرکت قصد دارد تا سرمایه گذاری در تکنولوژی 5G را در سال 2016 آغاز کند و فروش تجهیزات پذیرنده 5G قابل ارتقا می تواند از سال 2017 شروع شود.
با این حال کارشناسان معتقدند 5G زودتر از انتظار اتفاق خواهد افتاد. این ممکن است برخی از شما را شگفت زده کند. سوری این هفته این جمله را خطاب به حاضرین و سرمایه گذاران در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون اعلام کرد.

سوری در همین زمینه اظهار داشت که برخلاف عرضه های " انفجاری" در دوره های تجهیزات موبایلی قدیمی، 5G نیازمند بهینه سازی های زیادی در تجهیزات و زیر ساخت ها خواهد بود، قبل از آن که برخی از استانداردهای اصلی 5G در سال 2018 و 2019 به طور رسمی ارائه شوند این زیر ساخت ها باید آماده شوند.
سال 2020 احتمالاً زمانی است که ما شاهد پیشرفت هایی در سطح جهانی خواهیم بود. اما قبل از آن ما شاهد اقدامات زیادی قبل از 2020 در سال های 2017، 2018 و 2019 خواهیم بود.

بعد از عرضه های فراوان محصولات و خدمات جدید در چین که بزرگترین بازار موبایل جهان است، تقاضا برای تکنولوژی 4G کنونی در سال 2015 به اوج خود رسید، به طوری که برخی از تحلیل گران اعلام می کنند که تا سال 2020 که ارائه 5G نوکیا آغاز شود، این شرکت چندین سال از فروش ثابت و افت فروش رنج خواهد برد.
برخلاف تکنولوژی های 2G ،3G و 4G که امکاناتی مانند تماس صوتی، پیام نوشتاری، تصاویر و ویدئو ها را فقط برای گوشی ها و کامپیوترها فراهم می کنند، تکنولوژی 5G قادر خواهد بود اتومبیل ها، شهرها، کارخانجات تولیدی و کشاورزی را نیز تحت پوشش قرار دهد، یا به اصطلاح " اینترنت اشیاء " را فراگیر کند.
در اوایل این ماه نوکیا به سرمایه گذاران هشدار داد که باید منتظر هزینه سرمایه " ثابت" از جانب اپراتورهای شبکه در سال 2016 باشند و خود را برای افت احتمالی در تجارت شبکه های موبایل آماده کنند.

نوکیا که درخواست 6/15 میلیارد یورویی خود را برای خرید شرکت Alcatel Lucent در ژانویه ارائه کرده، به دنبال رشد قدرتمندتر در تجهیزات ارتباطات ثابت در تجارت تازه خریداری شده خود است، علاوه بر 900 میلیون یورو صرفه جویی در هزینه ها تا پایان سال 2018 که برای کمک به تقویت درآمدها در میان مدت است.
این شرکت اعلام کرده است که تا ماه مه هیچ چشم اندازی برای سال 2016 برای شرکت های تازه اضافه شده ارائه نخواهد داد.
سوری در یک سخنرانی به هدف بلند پروازانه شرکت SK Telecom برای در اختیار داشتن شبکه های پذیرنده تکنولوژی 5G در زمان برگزاری المپیک زمستانی 2018 در کره جنوبی اشاره کرد و زمان بندی فشرده اپراتور NTT DoCoMo ژاپن برای انتقال به 5G را مورد تاکید قرار داد.

به گفته او یکی دیگر از مشتریان 5G، از این تکنولوژی برای حل مشکل "محدوده دسترسی" خود برای دستیابی به مشتریان محلی بدون انجام سرمایه گذاری های اضافی در کابل گذاری پهنای باند استفاده خواهد کرد.
سوری معتقد است که تکنولوژی 5G زودتر از انتظارات اتفاق خواهد افتاد زیرا مشتریان آن حرکت پر شتاب خود را از قبل آغاز کرده اند.
ابزار پیش استاندارد " پذیرنده 5G " با استفاده از تکنولوژی شبکه های نرم افزار محور ( SDN ) به اپراتورهای شبکه و مشتریان اقتصادی اجازه می دهد تا وقتی امواج رادیویی اختصاص یافت و آنها مجوز فعالیت در منطقه آنها را کسب کردند، به 5G ارتقا پیدا کنند.

منبع: techspot

ارسال نظر