ایرانیان کارآفرین حوزه فناوری در آمریکا، خواستار عذرخواهی سناتور گراهام شدند

رسانه کلیک - اظهارات نژادپرستانه لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی در شبکه فاکس نیوز کار دست او داد. این سناتور به نژاد ایرانی توهین کرده بود.

ایرانیان کارآفرین حوزه فناوری در آمریکا، خواستار عذرخواهی سناتور گراهام شدند

هفته گذشته سناتور گراهام در گفتگو با شبکه فاکس با خنده گفته بود: وای برروزی که با آزمایش DNA معلوم شود که رگ و ریشه‌ ایرانی دارد و این بسیار ترسناک است. گراهام این اظهارنظر نژادپرستانه و ضد ایرانی را در ارتباط با تصمیم سناتور الیزابت وارن بیان کرد که قصد دارد برای اثبات تبار بومی اجدادش، تست DNA دهد.

اما صحبت های نژادپرستانه گراهام دردسرساز شد و سیلی از اعتراضات را همراه خود داشت. شماری از کارآفرینان و مدیران ایرانی حوزه صنایع و فناوری در آمریکا، خواستار عذرخواهی سناتور گراهام شدند.

امید کردستانی، مدیر اجرایی توئیتر که متولد ایران است در توئیتی از گراهام خواست معذرت بخواهد.

هادی پرتوی، مدیرعامل سازمان غیرانتفاعی Code Org نیز حرف‌های گراهام را اهانت آمیز خوانده است. این سازمان که پرتوی و برادرش علی، بنیان‌گذار آن هستند، به معرفی برنامه‌های علوم کامپیوتر در مدارس کمک می‌کند. این دو برادر هم‌چنین روی فناوری‌های تازه در فیسبوک، اوبر و دراپ باکس نیز سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هادی پرتوی به سی‌ان‌ان گفته که اکثر آمریکایی‌ها خبر ندارند که کمپانی‌هایی چون Ebay یا Dropbox بانیان ایرانی دارند. او می‌افزاید: «صنعت تکنولوژی با مواضع ترامپ علیه مهاجران دستخوش تنش شده و حرف‌های گراهام آتش این تتش را تشدید می‌کند.»

پژمان نوزاد، سرمایه‌گذار فناوری کامپیوتر در Dropbox یا DoorDash نیز که متولد ایران است، در چند توئیت به سخنان گراهام اعتراض کرده است.

لیندسی گراهام سناتور ایالت کارولینای جنوبی در سنای ایالات متحده آمریکا است که برای نخستین‌بار در ۳ ژانویه ۲۰۰۳ به‌ عضویت این مجلس درآمد. گراهام از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۸ در نیروهای هوایی آمریکا مشغول به کار بود و به درجه کلنل رسید. او پیش از انتخاب به عنوان نماینده مجلس نمایندگان کارولینای جنوبی به عنوان وکیل به‌طور خصوصی کار می‌کرد.

ارسال نظر