دومین دادگاه اینترنتی در کشور چین راه اندازی شد

رسانه کلیک - کشور چین بیشترین کاربران اینترنتی را در جهان دارد. اول این هفته دومین دادگاه اینترنتی به صورت رسمی در این کشور افتتاح شد.

دومین دادگاه اینترنتی در کشور چین راه اندازی شد

کشور چین دارای 800 میلیون کاربر اینترنتی است. در این کشور کاربران زیادی دارای دعاوی حقوقی آنلاین هستند. چین برای بررسی و رفع این مشکلات، از دو دادگاه اینترنتی کمک می گیرد.

در روز شنبه، دومین دادگاه اینترنتی در شهر پکن افتتاح شد. بر اساس اعلام خبرگزاری دولتی چین، این دادگاه مشکلات مربوط به معاملات تجاری، اطلاعات شخصی و مالکیت معنوی آنلاین را مورد بررسی قرار می دهد.

دعاوی حقوقی اینترنتی در کشور چین عموما مربوط به فروشگاه های آنلاین، قرارداد سرویس ها، کپی رایت و دامین ها می شود. An Fengde، معاون دادگاه عالی مردمی چین به این موضوع اشاره کرده که تعداد پرونده های مربوط به دعاوی اینترنتی در سال های اخیر در این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، در هشت ماهه اول سال جاری میلادی 37,631 پرونده حقوقی آنلاین در کشور چین مورد بررسی قرار گرفته است. این آمار در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی رشدی برابر با 24.4 درصد داشته است.

دادگاه اینترنتی پکن به صورت 24 ساعته فعالیت داشته و در آن 38 قاضی با تجربه بالا حضور دارد. میزان تجربه هر یک از این قاضی ها به 10 سال می رسد. این اطلاعات توسط Zhang Wen، ریاست دادگاه اینترنتی کشور چین در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

اطلاعات در این دادگاه به وسیله پلتفرم دادگستری دیجیتال در اختیار قضات قرار می گیرد. این پلتفرم علاوه بر تامین اطلاعات برای بررسی پرونده ها، تصمیم قاضی را نیز شامل می شود.

در سال گذشته میلادی اولین دادگاه اینترنتی چین در شهر هانگژو افتتاح شد. این کشور قصد دارد سومین دادگاه اینترنتی خود را در ماه جاری میلادی در شهر گوانگژو راه اندازی کند.

ارسال نظر