تماشا کنید: بررسی ویدیویی گلکسی نوت 9

رسانه کلیک - گلکسی نوت 9 فبلت جدیدی است که با بهره گیری از صفحه نمایش بزرگ، قلم S Pen، دوربین قدرتمند و قابلیت‌های فراوان، به یکی از وسوسه‌ برانگیزترین محصولات بازار تبدیل شده است. در این مطلب با بررسی ویدیویی نوت 9 همراه کلیک باشید.

تماشا کنید: بررسی ویدیویی گلکسی نوت 9

نوت 9 از نظر ظاهر مخصوصا در بخش رو به رویی، شباهت زیادی به نوت 8 دارد؛ به طوری که اگر هر دو فبلت را کنار هم قرار دهید، قادر به تشخیص مدل‌شان نخواهید بود. سامسونگ از همان نمایشگر Infinity با لبه های خمیده در این این گوشی استفاده کرده و بدون قرار دادن دکمه و سنسور اثر انگشت در این بخش، ظاهر بی حاشیه‌ای را به کاربر ارایه می‌کند. این نمایشگر 6.4 اینچی از نوع سوپر امولده بوده و با رزولوشن +WQHD فعالیت می‌کند ( جعبه گشایی گوشی گلکسی نوت 9 ).

اما بخش پشتی دستگاه با تغییر یافتن محل قرارگیری سنسور اثر انگشت، تفاوت کوچکی نسبت به نسل قبل داشته. سامسونگ با خارج کردن این اسکنر از محفظه قرار گیری لنزهای دوربین و نزدیک کردن آن به بخش میانی قاب، استفاده از آن را برای کاربر راحت‌تر کرده است. بهتر است بدانید، علاوه بر سنسور اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم و قابلیت تشخیص چهره هم برای باز کردن قفل دستگاه در اختیار کاربر قرار گرفته است ( بررسی تخصصی گلکسی نوت 9؛ تکاملی به سوی آینده ).

گلکسی نوت 9 به دوربین دوگانه مجهز شده و از دو سنسور 12 مگاپیکسلی در این بخش بهره می‌برد. تا این قسمت، مشخصات دوربین نوت 9 و نوت 8 کاملا شبیه هم است؛ اما چیزی که نوت 9 را یک قدم جلوتر از نسل گذشته خودش قرار داده، بهره‌گیری لنز اصلی آن از قابلیتی است که سامسونگ نام آن را گشودگی دیافراگم دوگانه گذاشته است. توسط این قابلیت که قبلا در اس 9 و اس 9 پلاس هم استفاده شده بود، این امکان به کاربر داده می‌شود تا با انتخاب یکی از ضریب F‌های 1.5 یا 2.4، عکس‌ها را با جذب نور صحیح‌تر و کیفیت بالا به ثبت برساند.

سامسونگ برنامه دوربین نوت 9 را به هوش مصنوعی مجهز کرده است. هوش مصنوعی دوربین به این صورت عمل کرده که با قرار گیری لنز مقابل سوژه، دستگاه به طور خودکار بهترین تنظیمات رنگ و نور را فعال می‌کند و از این طریق کیفیت تصاویر ثبت شده را بهبود می‌بخشد.

چیپست اگزینوس 9810 که روی پرچمداران جدید سری اس سامسونگ هم استفاده شده بود، برای نوت 9 در نظر گرفته شده است. سامسونگ با حذف نسخه 64 گیگابایتی، نوت 9 را در دو مدل با حافظه‌های داخلی 128 و 512 گیگابایت به بازار عرضه می‌کند و با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی، امکان افزودن به این حافظه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. رم در نظر گرفته شده برای نوت 9 در نسخه اول با حافظه داخلی کمتر، 6 گیگابایت و در نسخه دوم 8 گیگابایت است.

باتری نوت 9 نسبت به نسل قبل پیشرفت بزرگی داشته و به یک مدل 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. همچنین این فبلت از فناوری شارژ سریع و شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

قلم به عنوان یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های موجود در گوشی‌های نوت محسوب شده و این سری را نسبت به سایر مدل‌های بازار متمایز کرده است. S Pen نوت 9 از بلوتوث بهره می‌برد و از این طریق علاوه بر ارایه امکانات قلم‌های قبلی، قابلیت‌ کنترل از راه دور را در اختیار کاربر می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های نوت 9 در این بخش می‌توان به گواهی IP68 ،Dex ،AR Emoji، فیلمبرداری سوپر اسلوموشن، اندروید 8.1 و همچنین اسپیکر استریو اشاره کرد.

اگر می‌خواهید با این فبلت جدید بیشتر آشنا شوید، بررسی ویدیویی نوت 9 را در این مطلب تماشا کنید. در بررسی ویدیویی نوت 9 به مشخصات و برخی ویژگی‌های این دستگاه می‌پردازیم.

ارسال نظر