فاین تک در بازار امروز چه سهمی دارد؟

شرکت های فاین تک اکثراً استارت آپ هایی هستند که هدفشان به کارگیری کاربردهای فناوری در استفاده از خدمات پولی است.

فاین تک در بازار امروز چه سهمی دارد؟

کلیک- پرداخت های موبایلی، دیتاهای بزرگ، رمز پول ها و موارد مشابه همگی جزئی از این شرکت ها هستند. فاین تک یا فناوری مالی به طیف وسیعی از کاربردهای فناوری در صنعت خدمات مالی اطلاق می شود.

  • اندازۀ بازار فاین تک

به گزارش کلیک، بازار جهانی فاین تک در سال های 2010 تا 2015 به نزدیک 49.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری ثابت دست یافته است. این رقم نشان از افزایش باثبات سرمایه گذاری در طی چند سال گذشته در این بازار دارد. مثلاً، MARS از سرمایه گذاری 3 میلیارد دلار سرمایه ثابت در سال 2013 و 6.8 میلیارد دلار در سال 2014 خبر داد.

android-pay-store
موسسات مالی متعارف سهم اصلی را دراین سرمایه گذاری دارند. برای نمونه، بانک ها در سال 2015 مبلغ 17میلیارد دلار برای فناوری های جدید پرداخت کردند. انتظار می رود این رقم در سال 2017 به 19.9 میلیارد دلار برسد. قسمت اعظم این سرمایه گذاری در آمریکا متمرکز شده است که به رقم 31.6 میلیارد دلار در پنج سال گذشته رسیده است.

  • انواع سرمایه گذاری فاین تک

فاین تک چگونه عمل می کند؟ فاین تک یک بازار به شدت وسیع و گسترده است که هر چیزی که ارتباط از راه دور با مسائل دارایی دارد را تحت تأثیر قرار می دهد. فاین تک از اطلاعات سرمایه و دارایی گرفته تا خرده فروشی و خدمات مالی موسسه ای، تمام ابعاد سیستم مالی را به تمام معنا دچار در هم گسیختگی می کند. با وجود این، پرداخت ها و رمزپول ها از فعال ترین زیربخش های فاین تک به شمار میروند.

  • پرداخت ها

پرداخت ها یکی از رو به رشد ترین زیربخش های بازار فاین تک محسوب می شوند. پرداخت ها در واقع اپلیکیشن های موبایلی را در بر می گیرد که پلتفرم های سریع تر، آسان تر و منعطف تر را برای مبادلۀ وجه تسهیل می کند و همینطور دیگر پلتفرم های اینترنتی که به روان سازی فرآیند پرداخت کمک می کنند را شامل می شود.

شرکت هایی از قبیل ورساپی (VersaPay) در این دسته قرار دارند. شرکت ورساپی یک سرویس کلودی "پرداخت در مقابل استفاده" (PAYG) ارائه می دهد که در واقع با ساده سازی و موثر کردن فرآیندها و ارائه نتایج واضح و کارآمد، راه حل های پرداختی را در اختیار کسب و کارها قرار می دهند.

شرکت تک کرانچ (TechCrunch) پیش بینی می کند در مسیر مهم آتی در بخش پرداخت ها، در واقع بسترسازی مناسب برای پلتفرم هایی انجام می شود که در حال حاضر سیستم های پرداختی پیچیده را پشتیبانی نمی کنند. از این موارد می توان به شبکه های اجتماعی بزرگ مثل لینکداین و پینترست اشاره کرد.

techcrunch400x300bk

رمزپول ها:
رمزپول ها از دیگر مولفه اصلی فاین تک به شمار میروند. به عبارتی، رمزپول ها در واقع به ارز یا پول دیجیتال گفته می شود که متکی بر فناوری های رمزگذاری جهت تنظیم و بازبینی تراکنش ها و خلق واحد های پولی جدید می باشد. طبق گزارش کارشناسان، در حال حاضر بیش از 500 نوع ارز دیجیتال در بازار وجود دارد. اما بیتکوئین بیشترین سرمایه انسانی، سرمایه مخاطره آمیز و سرمایه بازار را در اختیار دارد. متخصصان بیتکوئین (Bitcoin) را نوعی "طلای دیجیتالی" می دانند. زیرا بسیاری از سرمایه گذاران از آن به عنوان منبع ارزش یاد می کنند. بلاک چین (Blockchain) نیز به عنوان فناوری زیرشاخۀ بیت کوئین در جستجوی روش های کارآمدتر و مبهم تر جهت بررسی و ثبت تراکنش ها است.

22

روی هم رفته، فاین تک بازاری پویا و چندبعدی به حساب می آید. تعیین برخی پارامترها برای ین بازار کار دشواری به نظر می رسد. چرا که فناوری های جدید روز به روز بیشتر توسعه می یابند و فضای خود را تغییر می دهند. بااین حال، این پویایی علاوه بر این سرمایه گذاران را به نوعی با ترس مواجه می کند، باید موجب ترغیب و دلگرمی آنها نیز بشود. فاین تک بازار رو به رشدی است که فرصت های متعددی را در اختیار سرمایه گذاران شجاع و فهمیم در فناوری قرار می دهد.

منبع: investingnews

ارسال نظر