سیستم عامل Firefox به تاریخ می پیوندد

پروژه سیستم عامل Firefox سه سال از پس از عرضه با هدف تسخیر بازار و شکست دادن گوگل و اپل،رسما متوقف شد.

سیستم عامل Firefox به تاریخ می پیوندد

به گزارش کلیک، سیستم عامل طراحی شده توسط شرکت موزیلا یک سیستم عامل با سورس باز است که نتوانست انتظار ها را برآورده کند و آنگونه که انتظار می رفت موفق باشد.

بنا به گفته جورج راتر یکی از مدیران توسعه موزیلا، این سیستم عامل بسیار جذاب توسط صدها برنامه نویس این شرکت طراحی و ساخته شده بود.« همانگونه که در ماه دسامبر هم اعلام کردیم دارا بودن چندین نرم افزار و همچنین سیستم عامل مارا در رقابت شدیدی قرار داده بود که به همین دلیل نتواتسنیم در بازاریابی برای گوشی های هوشمند موفق عمل کنیم و در این رقابت بازنده بودیم

راتر اعلام کرد :« بنا بر تصمیمات گرفته شده ما پشتیبانی از گوشی های هوشمند ساخته خود بر پایه سیستم عامل فایرفاکس را قطع می کنیم. »

در سال 2013 شرکت موزیلا قراردادی با شرکت اسپانیایی تولید موبایل GeeksPhone امضا کرد که بر اساس آن این دو شرکت دو گوشی همراه با قیمت پایین تولید کردند.همچنین موزیلا در سال 2014 با دو شرکت چینی ZTE و TCL همکاری هایی برای تولید تلفن هوشمند داشت.

راتر در بخش دیگری از صحبت هایش اعلام کرد که موزیلا اهداف بزرگی دارد و رو به جلو حرکت می کند و چندین پروژه نیز از سوی آن ها در حال انجام و بررسی است از جمله پروژه تولید یک تلویزیون هوشمند که مراحل اولیه آن طی شده است.

منبع:MSN

ارسال نظر