سرویس استریم مایکروسافت و EA در صدد افزایش بی سابقه کیفیت بازی های موبایل
رسانه کلیک - سرویس استریم مایکروسافت و الکترونیک آرتز قصد دارند با همکاری یکدیگر کیفیت بازی های موبایل را در حد کنسول های بازی بالا ببرند.
شرکت های مایکروسافت و الکترونیک آرتز در حال کار روی سرویس استریم بازی اختصاصی خود هستند و قصد دارند تا به این ترتیب، کیفیت بازی های موبایل را بالا برده و آن را به نسخه های کنسول نزدیک کنند. بر اساس اطلاعاتی که تا به این لحظه منتشر شده، هر دو سرویس قادر خواهند بود تا گیم های مختلف را روی تلفن های هوشمند یا دستگاه های دیگر استریم کنند.
شرکت های بازی سازی پیش از آغاز بخش ویدئویی همایش E3، رویدادهایی را برگزار و به این ترتیب از محصولات مختلف خود رونمایی کرده اند. اخبار سرویس استریم مایکروسافت و EA نیز در خلال همین اتفاقات اعلام شد و مسئولان دو شرکت یاد شده با خاطر نشان کردن بالا بردن کیفیت بازی های موبایل و نزدیک کردن آن به کیفیت نسخه های کنسول، طرفداران گیم ها را شگفت زده کردند.
اندرو ویلسون مدیر کمپانی الکترونیک آرتز در جریان رویداد خبری EA Play که روز شنبه برگزار شد، به این موضوع اشاره کرد که آنها قصد دارند تا روشی برای استریم کردن بازی ها روی تلفن های هوشمند و لپ تاپ های قدیمی که سخت افزار آنچنان مناسبی ندارند، ارائه کنند. در خلال این کنفرانس نیز یک نسخه دمو از سرویس ابری استریم آنلاین EA نیز به نمایش گذاشته شد. آقای ویلسون این نکته را نیز خاطر نشان کرد که با وجود آماده نبودن سرویس استریم، آنها یک پیش نمایش از این قابلیت را برای حضار آماده کرده اند. البته تا به این لحظه، اطلاعات دقیقی در مورد قیمت و زمان عرضه این سرویس در دسترس نیست.
در ماه می، مسئولان EA خبر از خرید سرویس GameFly دادند که البته توضیحاتی در مورد قیمت آن عنوان نشد. افراد مشغول در این سرویس، موفق به استریم بازی های کامپیوتری روی تلویزیون های سامسونگ و ال جی شدند و به نظر می رسد که مدیران الکترونیک آرتز قصد دارند تا با استفاده از این تکنولوژی، امکان استریم بازی ها روی گوشی های هوشمند را فراهم کنند.
فیل اسپنسر مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت روز یکشنبه اعلام کرد که این قسمت با همکاری تیم تکنولوژی فضای ابری، در حال کار روی سرویس استریم مایکروسافت هستند و قصد دارند تا به این ترتیب، کیفیت بازی های موبایلی را افزایش داده و آن را به نسخه های کنسول نزدیک کنند. او در خلال سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که مایکروسافت قصد دارد تا تجربه گیمینگ یکسانی را روی تمامی دستگاه ها شامل کامپیوتر، کنسول و موبایل به کاربران ارائه کند. مانند الکترونیک آرتز، اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه سرویس استریم مایکروسافت در دسترس نیست.
شرکت مایکروسافت چند سالی است که در زمینه تکنولوژی استریم بازی ها فعالیت می کند. اگر به یاد داشته باشید، این کمپانی در سال 2013 چند دموی اختصاصی را به نمایش گذاشت که بازی Halo 4 روی گوشی لومیا 520 در حال استریم و اجرا بود.
شرکت های زیادی تا به حال سعی کرده اند تا تجربه استریم بازی ها را مانند تماشای فیلم های تلویزیون در اختیار کاربران بگذارند، اما متأسفانه هر کدام با مشکلات مختلف روبرو شدند. بعضی گیمرها شاید سرویس OnLive را به خاطر بیاورند که در سال 2010، با هدف استریم گیم های کامپیوتری کار خود را آغاز کرد، اما به دلیل استقبال نه چندان مناسب و ضرر و زیان های ناشی از این موضوع، در سال 2015 به کار خود پایان داد.
Play Station Now را می توان یکی از تجربه های موفق در این زمینه به حساب آورد که نسخه آزمایشی آن در سال 2014 عرضه شد. این سرویس در حال حاضر حدود 650 بازی مختلف را تحت پوشش خود قرار داده است که با پرداخت هزینه ماهانه، در اختیار کاربران قرار می گیرد. البته بد نیست بدانید که در سال 2017، پشتیبانی این سرویس از تلویزیون های هوشمند و PS Vita قطع شد و در حال حاضر، تنها روی پلی استیشن 4 و کامپیوترهای ویندوزی در دسترس است.
به نظر می رسد که سرویس استریم مایکروسافت به همراه کلیه خدمات دیگر در زمینه گیمینگ، بر بستر شبکه 5G راه اندازی خواهند شد. یکی از مهم ترین چالش ها در این زمینه، پهنای باند بسیار زیادی است که برای این کار مصرف می شود. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که در نهایت مایکروسافت و الکترونیک آرتز چه خواب هایی برای کاربران خود دیده اند.