فهرست پرفروش ترین بازی های ماه آوریل / «کریتوس» در صدر می تازد!

رسانه کلیک - موسسه آماری NPD اخیرا گزارش پرفروش ترین بازی های ماه آوریل 2018 در ایالات متحده آمریکا را منتشر کرد که این گزارش نشان از فروش خارق العاده بازی محبوب God of War و کنسول پلی استیشن 4 دارد.

فهرست پرفروش ترین بازی های ماه آوریل / «کریتوس» در صدر می تازد!

موسسه آماری NPD که وظیفه بررسی و تنظیم گزارش فروش بازی ها، نرم افزارها، سخت افزارها و لوازم جانبی در ایالات متحده آمریکا را برعهده دارد، به تازگی فهرست اسامی پرفروش ترین بازی های ماه آوریل 2018 در ایالات متحده آمریکا را به اشتراک گذاشت که در آن کنسول نسل هشتم پلی استیشن 4 و بازی پرطرفدار و محبوب God of War به ترتیب به عنوان پرفروش ترین کنسول و پرفروش ترین این ماه انتخاب شده اند.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد با کاهش تدریجی محبوبیت کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ، کنسول نسل هشتم شرکت ژاپنی سونی یعنی پلی استیشن 4 دوباره به دوران اوج خود بازگشته و نه تنها لقب پرفروش ترین کنسول ماه آوریل سال جاری میلادی را به نام خود ثبت کرده است، بلکه به لطف انتشار بازی محبوب God of War عملکرد فوق العاده ای از حیث فروش دلاری کنسول ها در تمامی ماه های آوریل داشته و رکورد پرفروش ترین کنسول در تمامی ماه های آوریل را از آن خود کرده است. این در حالی است که پیش از این، رکورد پرفروش ترین کنسول تمامی ماه های آوریل در اختیار Wii U در ماه آوریل سال میلادی 2009 بود.

به گفته این گروه آماری، باندل محدود God of War کنسول پلی استیشن 4 پرو با حاظفه داخلی یک ترابایت از نظر فروش دلاری در صدر پرفروش ترین سخت افزارهای ماه آوریل سال میلادی 2018 در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. جالب اینجا است که از نظر تعداد فروش، میزان فروش کنسول Nintendo Switch با حافظه 32 گیگابایت بیشتر از باندل مذکور کنسول پلی استیشن 4 پرو بوده است. بدین خاطر، از حیث تعداد فروش می توان کنسول نینتندو سوییچ را به عنوان پرفروش ترین کنسول ماه آوریل در آمریکا دانست.

بار دیگر موسسه آماری NPD از ارائه آمار فروش کنسول ردموندی ها یعنی ایکس باکس وان و مدل قدرتمند آن به نام ایکس باکس وان ایکس خودداری کرده است و هیچ اطلاعات و جزئیاتی از نحوه عملکرد و فروش این دستگاه در ماه آوریل در دست نیست.

در مجموع، فروش سخت افزارها در ماه آوریل سال میلادی 2018 به رقم 225 میلیون دلار رسید که این رقم رشد 15 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی را نشان می دهد. به علاوه، درآمد و فروش گروه سخت افزارها از ابتدای سال میلادی 2018 تا به امروز نیز بهتر از سال گذشته میلادی بوده است که موسسه آماری NPD علت این رشد 14 درصدی را افزایش تقاضا و فروش کنسول هایی همچون ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و حتی SNES Classic اعلام کرده است.

در گروه عناوین ویدیویی، همانطور که انتظار می رفت بازی پرطرفدار و محبوب God of War بیشترین فروش این گروه را به خود اختصاص داد و با غلبه بر حریفان، در صدر پرفروش ترین بازی های ماه آوریل 2018 قرار گرفت. فروش این بازی به قدری زیاد بود که سونی آن را به عنوان پرفروش ترین و پرافتخاترین بازی انحصاری کنسول پلی استیشن 4 معرفی کرد و حتی جدیدترین گزارش فروش بازی نیز به فروش بیش از 5 میلیون نسخه ای آن در عرض یک ماه اشاره می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

بازی هیجان انگیز Far Cry 5 که به عنوان پرفروش ترین بازی ماه مارس امسال شناخته می شود، تحت تاثیر عرضه بازی «گاد آو وار» قرار گرفت و با یک پله سقوط به مکان دوم جدول رفت. بازی ورزشی MLB The Show 18 که شبیه ساز محبوب ترین ورزش آمریکایی ها است، تن به تغییرات ایجاد شده در جدول نداد و جایگاه قبلی خود را حفظ کرد و هم اکنون در رده سوم پرفروش ترین بازی های ماه آوریل 2018 قرار دارد.

با این حال، فروش عناوین ویدویی و نرم افزارها در ماه آوریل برابر با 359 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی، 13 درصد افزایش داشته است. به علاوه، فروش کلی این گروه از ابتدای سال میلادی 2018 تا به امروز با رشد 9 درصدی، از مرز 1.9 میلیارد دلار عبور کرد.

گفتنی است؛ از سال میلادی 1995 که موسسه آماری NPD مسئولیت جمع آوری و ارائه گزارش فروش محصولات گیمینگ را برعهده گرفت، فروش عناوین ویدیویی کنسول ایکس باکس 360 در سال میلادی 2008 از حیث دلاری به بیشترین میزان خود رسیده بود و رکوردی را برای این دستگاه نسل هفتم به ثبت رساند. حال بنا بر اعلام گروه NPD، فروش بازی های کنسول پلی استیشن 4 به پاس بازی God of Wat در ماه آوریل امسال رکورد تازه ای را برای شرکت سونی و پلی استیشن 4 ثبت کرده است. به بیان ساده تر، در حال حاضر پرفروش ترین بازی ها مربوط به عناوین ویدیویی کنسول پلی استیشن 4 است.

حال با اینکه شرکت سونی موفق ترین شرکت ناشر در ماه آوریل سال جاری میلادی است، لیکن از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه آوریل شرکت فرانسوی یوبی سافت را می توان موفق ترین و بهترین ناشر بازی های ویدیویی خطاب کرد.

در نهایت، مجموع فروش کلی صنعت گیمینگ که شامل فروش بازی های ویدیویی، سخت افزارها و لوازم جانبی مرتبط با این حوزه می شود، برابر با 823 میلیون دلار است که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی با رشد 18 درصدی رو به رو شده است.

همچنین، فهرست فروش کلیه محصولات صنعت گیمینگ از ابتدای سال میلادی 2018 تا پایان ماه آوریل به شرح زیر است:

  • فروش کلی: 4.2 میلیارد دلار (15 درصد افزایش)
  • فروش نرم افزار (پلتفرم پی سی و کنسول ها): 1.9 میلیارد دلار (9 درصد افزایش)
  • فروش سخت افزار: 1.2 میلیارد دلار (14 درصد افزایش)

ذکر این نکته مهم است که بازی مهیج و بی نظیر Call of Duty: WWII کماکان در صدر جدول پرفروش ترین بازی 12 ماهه اخیر قرار دارد. در کنار این عنوان، بازی ورزشی NBA 2K18 نیز موفق ترین، بهترین و پرفروش ترین بازی ورزشی 12 ماهه اخیر شناخته می شود که این موفقیت بزرگ را مدیون گیم پلی درگیرکننده و بی نقص خود است. دیگر بازی پرافتخار شرکت اکتیویژن یعنی Destiny 2 نیز جایگاه همیشگی خود را حفظ کرده و در رده سوم جا دارد.

از مهمترین تغییرات ایجاد شده در این جدول می توان به قرارگیری بازی Far Cry 5 در رده هشتم اشاره کرد که در زمان تهیه این گزارش، تنها یک ماه از انتشار آن می گذشت. بنابراین، هیچ شکی نیست که دستیابی بازی فار کرای 5 به چنین میزان فروش و جایگاهی در این رقابت سخت و دشوار موفقیت بزرگی برای شرکت یوبی سافت و همچنین مجموعه Far Cry تلقی می شود.

در ادامه می‌ توانید فهرست اسامی پرفروش ترین بازی های ماه آوریل 2018 را به تفکیک پلتفرم مشاهده کنید. توجه داشته باشید فروش دیجیتالی عناوین ویدیویی «*» دار و فروش دیجیتالی نسخه رایانه شخصی عناوین ویدیویی «**» دار در نظر گرفته نشده است.

لیست پرفروش ترین بازی های ماه آوریل 2018 (تمامی پلتفرم ها):

  1. God of War
  2. Far Cry 5
  3. MLB The Show 18
  4. Nintendo Labo Variety Kit
  5. Donkey Kong Country: Tropical Freeze*
  6. Mario Kart 8*
  7. Grand Theft Auto V
  8. Call of Duty: WWII
  9. Super Mario Odyssey*
  10. NBA 2K18
  11. PUBG*
  12. Ghost Recon: Wildlands
  13. The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
  14. Monster Hunter World
  15. Rainbow Six Siege
  16. A Way Out*
  17. Yakuza 6: The Song of Life*
  18. Sea of Thieves
  19. Kirby Star Allies*
  20. FIFA 18*

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول Xbox One در ماه آوریل:

  1. Far Cry 5
  2. PUBG
  3. Sea of Thieves
  4. Call of Duty: WWII
  5. Grand Theft Auto V
  6. Ghost Recon: Wildlands
  7. NBA 2K18
  8. A Way Out
  9. Monster Hunter: World
  10. Rainbow Six Siege

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول پلی استیشن 4 در ماه آوریل:

  1. God of War
  2. Far Cry 5
  3. MLB The Show 18
  4. Yakuza 6: The Song of Life*
  5. Grand Theft Auto V
  6. Call of Duty: WWII
  7. Monster Hunter: World
  8. NBA 2K18
  9. A Way Out
  10. FIFA 18

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول نینتندو سوییچ در ماه آوریل:

  1. Nintendo Labo Toy-Con Variety Kit*
  2. Donkey Kong Country: Tropical Freeze*
  3. Mario Kart 8*
  4. Super Mario Odyssey*
  5. The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
  6. Kirby Star Allies*
  7. Nintendo Labo Toy-Con 02 Robot Kit*
  8. Splatoon 2*
  9. Mario & Rabbids: Kingdom Battle*
  10. Pokken Tournament DX*

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول 3DS در ماه آوریل:

  1. Pokemon Ultra Sun
  2. Pokemon Ultra Moon
  3. Mario Kart 7
  4. Mario Party: The Top 100
  5. Minecraft
  6. Super Mario Maker
  7. Super Smash Bros.
  8. Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser's Minions
  9. New Super Mario Bros. 2
  10. Kirby: Battle Royale

لیست پرفروش ترین بازی های ویدیویی در سال میلادی 2018:

  1. Pokemon: Ultra Sun*
  2. Pokemon Ultra Moon*
  3. Detective Pikachu*
  4. Super Smash Bros.*
  5. Mario Kart 7*
  6. Super Mario 3D Land*
  7. Minecraft*
  8. Super Mario Maker*
  9. Mario Party: The Top 100*
  10. Kirby: Battle Royale*

لیست پرفروش ترین بازی های ویدیویی در 12 ماهه اخیر:

  1. Call of Duty: WWII
  2. NBA 2K18
  3. Destiny 2*
  4. Madden NFL 18
  5. Super Mario Odyssey*
  6. Star Wars: Battlefront II*
  7. Grand Theft Auto V
  8. Far Cry 5
  9. Assassin's Creed: Origins
  10. Mario Kart 8*

در پایان این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با پرفروش ترین بازی های ماه آوریل 2018 و رکوردشکنی ها و فروش خیره کننده و باورنکردنی بازی God of War چیست؟ به نظر شما، آیا صدرنشینی این عنوان ویدیویی در ماه می نیز ادامه پیدا می کند؟ نظرات و دیدگاه های شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر