اپراتورهای تلفن همراه 3 ماه وقت دارند پایداری شبکه خود را افزایش دهند
رسانه کلیک - سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای موبایل سه ماه زمان داد که پایداری شبکه خود را افزایش داده و اشکالات موجود را رفع کنند.
به گزارش کلیک به نقل از مهر؛ مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: میزان پایداری شبکه اپراتورهای تلفن همراه پس از قطعی ناگهانی برق پایین تر از حد استاندارد است و اپراتورها موظف هستند طی سه ماه آینده این مشکل را رفع کنند.
وی با اشاره به بازدیدهای میدانی این سازمان از سایت های شبکه اپراتورهای موبایل عنوان کرد: این سایت ها از نظر قطعی برق و مدت زمان پایداری باطری های پشتیبان و سیستم تغذیه پایین تر از استاندارد قابل قبول هستند. این موضوع در زمان قطعی برق ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه مانند زلزله، بارش سنگین برف، پدیده ریزگردها و غیره باعث عدم پایداری شبکه تلفن همراه و نارضایتی مشترکان می شود.
معاون رگولاتوری اظهار کرد: بررسی رگولاتوری نشان می دهد درصدی از سایت ها حتی توانائی تامین برق تا ۲ ساعت را نداشته اند، در صورتی که بر اساس استاندارد پس از قطعی برق باید پایداری شبکه حداقل تا ۴ ساعت تامین شود.
حقی با اشاره به ضرورت تامین پایداری شبکه تلفن همراه اپراتورها تصریح کرد: براساس نتایج بررسی، تذکر لازم برای رفع اشکالات موجود به اپراتورها داده شده است تا طی سه ماه آینده شرایط استاندارد در سایت ها را ارتقاء دهند. رگولاتوری نیز پس از پایان مهلت سه ماهه مجددا سایت اپراتورها را به صورت میدانی ارزیابی می کند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری یادآور شد: همچنین به منظور ارزیابی دقیق تر پایداری شبکه اپراتورها پس از رفع اشکالات موجود، مانورهای عملیاتی منطقه ای و استانی از سوی رگولاتوری انجام خواهد شد و نتایج حاصل از آن نیز در ارزیابی اپراتورها مورد توجه قرار خواهد گرفت.