بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2018؛ خوش قیمت و پر از امکانات

رسانه کلیک - کمپانی هواوی همراه با دو پرچمدار جدیدش، از گوشی Y7 Prime 2018 هم رونمایی کرد. این تلفن‌ هوشمند که در گروه پایین رده‌ها قرار می‌گیرد، با ظاهری زیبا، قابلیت‌های فراوان و قیمت بسیار رقابتی، به تازگی روانه بازار شده است. بررسی هواوی Y7 Prime 2018 را در ادامه این مطلب دنبال کنید.

بررسی گوشی هواوی Y7 Prime 2018؛ خوش قیمت و پر از امکانات

حتما با سری Y هواوی آشنایی دارید؛ تا کنون تلفن‌های هوشمند متعددی با این نام توسط هواوی به بازار عرضه شده که برای هر کدام از این گوشی‌ها، استقبال بسیار عالی کاربران را مخصوصا در ایران شاهد بوده‌ایم. محبوبیت بالای گوشی‌های Y به چنان حدی رسید که همچنان بسیاری بر این عقیده‌اند که یکی از اصلی‌ترین پایه‌های موفقیت کنونی کمپانی هواوی، تولید و عرضه همین سری محصولات اقتصادی بوده است. اما بعد از گذشت چندین سال از این قضیه، هواوی همچنان ساخت و تولید گوشی‌های سری Y را ادامه داده و در حال حاضر شاهد تلفن‌های هوشمند متعددی با قابلیت‌های هیجانی در این سری هستیم.

هواوی Y7 Prime 2018 یکی از این مدل‌های جدید بوده که به همان هدف اصلی گوشی‌های سری Y، یعنی ارایه بیشترین امکانات با کم‌ترین قیمت، پایبند است. در ادامه این مطلب با بررسی هواوی Y7 Prime 2018 می‌خواهیم شما را با قابلیت‌های این گوشی پایین رده در بخش‌های مختلف، آشنا کنیم. همراه ما باشید. ( چه ویژگی‌هایی گوشی هواوی Y7 Prime 2018 را خاص کرده است؟ )

مشخصات

شبکه GSM / HSPA / LTE
ابعاد 158.3 در 76.7 در 7.8 میلیمتر
وزن 155 گرم
جنس بدنه پلاستیک
اندازه نمایشگر 5.99 اینج
نسبت تصویری 18:9
نوع پنل IPS LCD
رزولوشن اچ دی پلاس
چگالی پیکسلی 269 پیکسل در هر اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه 76.3 درصد
نوع دوربین دوگانه
رزولوشن دوربین 13+2 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم دوربین F/2.2
رزولوشن دوربین سلفی 8 مگاپیکسل
گشودگی دیافراگم دوربین سلفی F/2.0
پردازنده 8 هسته‌ای
فرکانس پردازنده 1.4 گیگاهرتز
چیپست اسنپدراگون 430
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 3 گیگابایت
پردازنده گرافیکی Adreno 505
سیستم عامل اندروید 8.0
رابط کاربری EMUI 8.0
ظرفیت باتری 3000 میلی‌ آمپر
دیگر ویژگی‌ها حسگر اثر انگشت، فناوری تشخیص چهره

طراحی

برای بررسی هواوی Y7 Prime 2018 در بخش طراحی، از قاب پشتی آن شروع می‌کنیم. هواوی از پلاستیک برای جنس بدنه این دستگاه استفاده کرده که به طور خارق‌العاده‌ای در رنگ‌های مشکی و طلایی، به فلز و در رنگ آبی به شیشه شبیه است! این بدنه جادویی کیفیت ساخت بالایی داشته و ظاهر لوکسی را به دستگاه هدیه داده. یک محفظه مشکی رنگ در بخش بالایی این قاب وجود داشته که با کمی بیرون زدگی، از دو لنز دوربین و فلاش LED میزبانی می‌کند. کمی پایین‌تر از این محفظه، در بخش میانی قاب شاهد قرار گیری سنسور اثر انگشت هستیم که به صورت دایره‌ای طراحی شده و با یک تو رفتگی کوچک همراه است.

یک فریم فلزی دور تا دور Y7 Prime 2018 پوشیده شده که با طراحی به صورت شفاف و قرار گیری در کنار بدنه، ترکیب بسیار زیبایی را در این بخش ایجاد کرده است. بر روی این فریم فلزی شاهد قرار گیری دکمه های کنترل صدا، پاور، خشاب سیمکارت و کارت حافظه، اسپیکر، میکروفون، پورت micro USB و جک صوتی 3.5 میلی متری هستیم.

در ادامه بررسی هواوی Y7 Prime 2018 در بخش طراحی، به قسمت جلویی آن می‌رسیم که نمایشگر FullView بیشترین فضای آن را اشغال کرده است. استفاده از نسبت تصویری 18:9 برای نمایشگر این مدل باعث کشیده‌تر شدن Y7 Prime 2018 شده و کار با آن را با وجود ابعاد بزرگش، آسان‌تر کرده است. البته طراحی گرد چهار گوشه دستگاه هم دیگر فاکتوری است که بر خوش دستی آن تاثیر مثبت زیادی گذاشته است.

بخش بالایی نمایشگر از دوربین سلفی، فلاش LED، چراغ اعلان، سنسور مجاورت و اسپیکر میزبانی می‌کند. این در حالی است که قسمت پایینی دستگاه به جز نام هواوی چیز دیگری قابل مشاهده نیست.

در پایان بررسی هواوی Y7 Prime 2018 از نظر طراحی، می‌توان گفت که این مدل از نظر زیبایی ظاهری در درجه مناسبی قرار گرفته و با وجود این که به عنوان یک گوشی اقتصادی (با قیمت 999 هزار تومان) محسوب می‌شود، کم و کاستی خاصی برای آن در این قسمت به چشم نمی‌آید.

صفحه نمایش

پنل IPS LCD برای نمایشگر هواوی Y7 Prime 2018 در نظر گرفته شده که با اندازه 5.99 اینچ در بخش رو به رویی گوشی قرار گرفته است. این صفحه نمایش که از نوع FullView با نسبت تصویری 18:9 بوده، رزولوشن اچ دی پلاس دارد و با توجه به اندازه آن، چگالی پیکسلی 269ppi را ایجاد می‌کند. با توجه به این که با یک گوشی اقتصادی طرف هستیم، در این بخش نمی‌توان هیچ ایرادی به رزولوشن و چگالی پیگسلی آن گرفت و از نظر کیفی در این بخش پاسخگوی نیازهای کاربر خواهد بود.

با بررسی هواوی Y7 Prime 2018 از نظر کیفیت صفحه نمایش، با نتایج مطلوبی مواجه شدیم و این گوشی در فاکتورهای مختلفی چون روشنایی، کنتراست و شارپنس، عملکرد خوبی را در حد خودش نشان می‌دهد.

علاوه بر این‌ها در منوی تنظیمات مربوط به نمایشگر، هواوی بخش خاصی را برای شخصی سازی نمایش رنگ‌ها قرار داده که از طریق آن می‌توان با توجه به خواسته خود، بهترین تنظیمات مربوطه را اعمال نمود. برای مثال از طریق منوی Color Mode این اختیار به کاربر داده می‌شود تا از میان مودهای مختلفی چون Default ،Warm و Cool، میزان گرمی و سردی رنگ‌های به نمایش گذاشته شده را تعیین کرد.

دوربین

بدون شک هواوی را می‌توان یکی از پیشگامان اصلی در زمینه دوربین تلفن‌های هوشمند نام برد. این کمپانی در این بخش به چنان قدرتی رسیده که حتی در گوشی‌های ارزان قیمتش هم از دوربین دوگانه با قابلیت‌های فراوان استفاده کرده است؛ به همین ترتیب هم در هواوی Y7 Prime 2018، شاهد ماژول دوگانه برای دوربین هستیم.

دوربین دوگانه در Y7 Prime 2018 قابلیتی را با نام Wide Aperture به گوشی اضافه کرده که توسط آن می‌توان به ثبت تصاویر با افکت بوکه برای پس زمینه، پرداخت. در واقع لنز دوم دوربین این گوشی که 2 مگاپیکسل رزولوشن داشته، برای تشخیص بهتر عمق، به لنز 13 مگاپیکسلی آن به عنوان سنسور اصلی، کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها، برای عکس‌هایی که در حالت Wide Aperture ثبت می‌شوند، امکان ری فوکوس به کاربر داده شده تا با انتخاب بخش‌های مختلف، بتواند فوکوس را تغییر دهد.

دوربین سلفی که هواوی برای این مدل در نظر گرفته، 8 مگاپیکسل رزولوشن داشته که تصاویر باکیفیتی را به ثبت می‌رساند. علاوه بر این‌‌ها با قرار گیری فلاش LED در کنار لنز دوربین سلفی، کاربر می‌تواند حتی در محیط‌های تاریک، عکس‌هایی با روشنایی مناسب را به ثبت برساند. یک عدد فلاش LED هم برای دوربین اصلی این گوشی در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این‌ها توسط Y7 Prime 2018 می‌توان به ضبط فیلم با رزولوشن فول اچ دی با نرخ 30 فریم بر ثانیه پرداخت.

با اجرای برنامه دوربین در این گوشی، با یک رابط کاربری ساده و در عین حال حرفه‌ای مواجه می‌شویم. سمت چپ این رابط مواردی چون سوییچ به عکاسی سلفی، مود زیبایی، حالت واید اپرچر و تنظیمات فلاش قرار گرفته است. دکمه شاتر، سوییچ به فیلمبرداری و دسترسی به گالری هم سمت راست رابط دیده می‌شود.

بررسی هواوی Y7 Prime 2018

همچنان در رابط کاربری این گوشی با سوایپ به سمت راست، منوی مخصوص مودهای مختلف موجود است. در این بخش می‌توان از مودهای مختلف HDR، پانوراما، فیلترهای رنگی و واترمارک استفاده کرد. علاوه بر این‌ها با موجود بودن بخش More، می‌توان برای دانلود و نصب مودهای بیشتر هم اقدام نمود.

با وارد شدن به منوی تنظیمات دوربین، می‌توان به تغییر رزولوشن، ایجاد خطوط راهنما و تعدادی دیگر از این موارد پایه پرداخت. با پشتیبانی دوربین Y7 Prime 2018 از ژست‌های صوتی و حرکتی، امکان عکاسی بدون نیاز به زدن دکمه شاتر برای کاربر وجود دارد. برای فعال سازی این قابلیت می‌بایست وارد منوی تنظیمات دوربین شد.

اما کیفیت عکس‌های ثبت شده در طی بررسی هواوی Y7 Prime 2018 در حد قابل قبولی بوده و با وجود قرار گیری این مدل در رده گوشی‌ها اقتصادی، جای هیچ حرفی را در این زمینه باقی نمی‌گذارد. به طور کل می‌توان اصلی‌ترین برگ برنده این گوشی را بهره گیری از دوربین دو گانه‌ای نام برد که قابلیت‌های جذابی را از این طریق در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در ادامه بررسی هواوی Y7 Prime 2018 برای آشنایی بیشتر با دوربین این مدل، نمونه تصاویر ثبت شده را برایتان قرار داده‌ایم.

[lightgallery images="167607,167608,167609,167610,167611,167612,167613,167614,167615,167616,167617,167618"]

سخت افزار

سخت افزار بخشی است که کمپانی‌های مختلف در میان‌رده‌ها و گوشی‌های ارزان، توجه خاصی به آن نمی‌کنند و معمولا ضعیف‌ترین مشخصات را برای بخش‌هایی چون رم، حافظه داخلی و دیگر موارد در نظر می‌گیرند. اما هواوی سعی داشته تا در این زمینه متفاوت باشد و بر روی این گوشی پایین رده ارزان قیمت، از مشخصات سخت افزاری مناسبی در مقابل دیگر رقبا استفاده کرده است.

هواوی Y7 Prime 2018 از 3 گیگابایت رم بهره می‌برد که در نوع خودش بسیار عالی است. با توجه به این میزان رم می‌توان به آسانی چندین اپ مختلف را بر روی دستگاه اجرا نمود و با سرعت بالا به مولتی تسکینگ پرداخت. علاوه بر این‌ها، حافظه داخلی 32 گیگابایت برای این پایین رده در نظر گرفته شده که با پشتیبانی از کارت حافظه micro SD می‌توان به میزان ظرفیت آن اضافه کرد. یکی از نکات مثبت Y7 Prime 2018 در این بخش، قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت به صورت همزمان است.

Snapdragon 430 ، چیپستی است که هواوی برای این مدل در نظر گرفته که بر روی آن شاهد قرار گیری پردازنده هشت هسته‌ای هستیم. این هشت هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز ، مسئولیت عملیات پردازشی دستگاه را بر عهده دارند.

پردازنده گرافیکی Adreno 505، پورت micro USB و بلوتوث در نسخه 4.2 از دیگر ویژگی‌هایی هستند که در این بخش از بررسی هواوی Y7 Prime 2018 می‌توان آن‌ها اشاره کرد.

در ادامه بررسی هواوی 2018 Y7 Prime در بخش سخت افزار، نتایج بنچمارک‌های به دست آمده توسط این گوشی را برایتان قرار داده‌ایم.

AnTuTu 6

[click_chart value=166354]

GeekBench Single Core

[click_chart value=166369]

GeekBench Multi Core

[click_chart value=166371]

نرم افزار

کمپانی هواوی همیشه در بخش نرم افزار بسیار پر قدرت ظاهر شده و با ارایه قابلیت‌های فراوان در این زمینه، نظر کاربران را به خودش جلب کرده است. این قضیه به وضوح در گوشی Y7 Prime 2018 دیده شده و این کمپانی در آن از جدیدترین نسخه از رابط کاربری‌ اختصاصی خودش همراه با اندروید اوریو استفاده کرده است. رابط کاربری EMUI در نسخه 8.0 با بهبودهای فراوانی همراه بوده و شاهد اضافه شدن قابلیت‌های کاربردی متعددی به آن هستیم.

طبق معمول در 8.0 EMUI، اپلیکیشن‌هایی به صورت از پیش نصب شده موجود بوده که نیازهای شما را در بخش‌های مختلف برطرف می‌کنند. Phone manager یک برنامه حرفه‌ای برای مدیریت دستگاه است که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا با زیر نظر گرفتن بخش‌های مختلف، وضعیت کلی گوشی را کنترل کند. در این برنامه شاهد بخش‌هایی برای اسکن دستگاه در مقابل ویروس، پاکسازی فایل‌های بی‌مصرف گوشی و کنترل داده‌ اینترنت هستیم. اپلییکیشن‌های دیگری مانند Huawei Health برای کنترل سلامتی، Files برای کنترل فایل‌ها و بسیاری دیگر از این دست برنامه‌ها هم در رابط کاربری Y7 Prime 2018 موجود است.

بررسی هواوی Y7 Prime 2018

از آن جایی که هواوی Y7 Prime 2018 از صفحه نمایش بزرگی بهره می‌برد، شاید کار کردن با آن توسط یک دست برای کاربر دشوار باشد. هواوی برای راحتی در این زمینه، قابلیت نرم افزاری One Handed-Mode را به Y7 Prime 2018 اضافه کرده که با فعال سازی آن، محیط رابط کاربری در دستگاه کوچک‌تر شده و بدین ترتیب کار با یک دست را برای کاربر آسان‌ می‌کند.

در طی بررسی هواوی Y7 Prime 2018 در بخش نرم افزار، همه چیز کاملا راضی کننده بود و با سرعت بالایی می‌توان در منوهای مختلف رابط کاربری گشت و گذار کرد. EMUI علاوه بر زیبایی ظاهری و سرعت بالا، امکانات مختلفی را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد و یک مجموعه کامل را در بخش نرم افزار در این گوشی ارزان قیمت ایجاد کرده است.

امنیت

این روزها سنسور اثر انگشت به یکی از پایه‌های اساسی تامین امنیت در تلفن‌های هوشمند تبدیل شده است؛ به طوری که حتی میان رده‌ها و پایین رده‌های ارزان قیمت هم به این حسگر مجهز شده‌اند. در هواوی Y7 Prime 2018 شاهد قرار گیری یک سنسور اثر انگشت بر روی قاب پشتی دستگاه هستیم که توسط آن می‌توان امنیت دستگاه را تامین نمود. اما وظیفه این حسگر اثر انگشت تنها به بازگشایی قفل دستگاه ختم نشده و هواوی کاربردهای بیشتری را برای آن در نظر گرفته است. توسط این سنسور می‌توان به عکاسی پرداخت، در گالری میان عکس‌ها جابجا شد، منوی اعلانات را به پایین کشید و یا تماس‌های تلفنی را جواب داد.

یکی دیگر از مواردی که هواوی برای افزایش امنیت کاربر در این مدل قرار داده، فناوری تشخیص چهره بوده که توسط آن می‌توان با شناسایی چهره، قفل دستگاه را باز کرد. این قابلیت با کمک دوربین سلفی عمل کرده و کاربر برای استفاده از آن می‌بایست چهره خودش را مقابل گوشی قرار دهد. قابلیت Face Unlock یا همان تشخیص چهره بسیار سریع عمل می‌کند و در شرایط محیطی مختلف به جز تاریکی مطلق، قادر به بازگشایی قفل دستگاه خواهد بود. موجود بودن این قابلیت بر روی یک گوشی پایین رده با این قیمت، نکته مثبت بزرگی محسوب می‌شود.

صدا و باتری

در این بخش از بررسی هواوی Y7 Prime 2018 به ویژگی‌های صوتی آن می‌پردازیم. در این مدل شاهد قرار گیری یک اسپیکر تکی در لبه پایینی آن هستیم که صدا را به صورت مونو پخش می‌کند. کیفیت و بلندی صدا در این مدل با توجه به رده قیمتی دستگاه، مناسب بوده و کاربر را راضی نگه می‌دارد.

با قرار گیری جک صوتی 3.5 میلی‌ متری این امکان به کاربر داده می‌شود تا از هدفون‌های مختلف توسط این گوشی استفاده کند. خروجی صدا در هدفون با توجه با بهره گیری از الگوریتم Histen ، کیفیت بالایی داشته و قابلیت‌های مختلفی در این زمینه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. با توجه به منوی قرار گرفته در موزیک پلیر اختصاصی هواوی، امکان شخصی سازی صدا به کاربر داده می‌شود تا با ایجاد تغییرات در فاکتورهای مختلف، به بهترین خروجی در این زمینه دست یابد. علاوه بر این‌ها قابلیت محبوب صدای سه بعدی هم در این بخش قابل دسترسی است.

بررسی هواوی Y7 Prime 2018

باتری که هواوی برای این گوشی اقتصادی در نظر گرفته، از نوع لیتیوم یون بوده که ظرفیتی معادل 3000 میلی آمپر ساعت دارد. این میزان ظرفیت باتری با توجه به رزولوشن نمایشگر و چیپستی که در آن استفاده شده، عملکرد بسیار خوبی داشته و توسط آن می‌توانید با یک بار شارژ کامل، برای 13 ساعت بدون توقف فیلم ببینید و یا 58 ساعت به موزیک گوش دهید.

در طی بررسی هواوی Y7 Prime 2018، قدرت بالای این مدل در زمینه شارژدهی کاملا مشهود بوده و برای مدت زیادی ما را از شارژر دور نگه داشت. البته بهتر است بدانید این قدرت باتری با فعال سازی ذخیره کننده انرژی که به صورت نرم افزاری در این مدل قرار گرفته، بیشتر هم خواهد شد.

ارسال نظر