نسخه بعدی بازی BioShock به صورت مخفیانه در دست ساخت قرار دارد!

رسانه کلیک - شایعه ها و گزارش های اخیر نشان می دهد شرکت نامدار «توکی گیمز» هم اکنون به صورت مخفیانه و سری در حال ساخت و توسعه نسخه بعدی بازی BioShock است!

نسخه بعدی بازی BioShock به صورت مخفیانه در دست ساخت قرار دارد!

سال میلادی 2014 بود که آقای کن لوین (Ken Levine)، خالق و کارگردان سری BioShock، پس از تاسیس استودیوی جدید خود، رسما به فعالیت استودیوی سازنده این مجموعه یعنی Irrational Games خاتمه داد و ساخت و توسعه دنباله این فرانچایز پرطرفدار و محبوب را متوقف کرد.

با توجه به اینکه شرکت توکی گیمز به عنوان صاحب امتیاز سری بایوشاک شناخته می شود، کن لوین حق تولید دنباله این عنوان ویدیویی را در استودیوی تازه ساخت خود ندارد. از طرفی دیگر، این مجموعه به طور عجیبی وابسته آقای کن لوین است چرا که ایشان هم به عنوان نویسنده داستان و هم به عنوان کارگردان در ساخت و توسعه عناوین بایوشاک نقش داشته است. از این رو، پس از تعطیلی استودیوی Irrational Games، بسیاری از طرفداران و بازیکنان برای همیشه با سری بایوشاک خداحافظی کردند و امیدی به انتشار دنباله آن ندارند.

لیکن، از آنجا که بحث درآمد و فروش برای شرکت های بازی سازی همواره حرف اول را می زند، به نظر می رسد شرکت توکی گیمز در نظر دارد تا بار دیگر سری بایوشاک را با همکاری سایر استودیوی های بازی سازی نظیر هنگر 13 ، خالق و توسعه دهنده نسخه سوم عنوان ویدیویی مافیا ، زنده کند.

فراموش نکنید که بر اساس آخرین آمار و ارقام منتشر شده از سوی شرکت 2K Games، فروش کلی سری BioShock تا به امروز به بیش از 25 میلیون نسخه رسیده است که این موفقیت بزرگ و درآمد کلان می تواند دلیل خوب و مناسبی برای بازگشت آن به میادین باشد.

حال در این میان، یکی از اعضا و کارکنان منبع معتبر و شناخته شده کوتاکو (Kotaku) به نام جیسون شاریر (Jason Schreier) معتقد است که شرکت توکی گیمز هم اکنون به صورت مخفیانه و فوق سری مشغول به ساخت و توسعه نسخه بعدی بازی BioShock است! کوتاکو مدعی است که نسخه بعدی این مجموعه پرطرفدار در حال حاضر توسط یکی از استودیوهای شرکت توکی گیمز واقع در شهر سان فرانسیسکو ایالات متحده آمریکا توسعه می یابد.

آقای کن لوین با وجود اینکه در استودیوی تازه ساخت خود به نام «گاست استوری گیمز» (Ghost Story Games) بر روی پروژه کاملا جدیدی مشغوب به کار است، به احتمال قوی، بر خلاف گذشته هیج نقشی در طراحی و ساخت نسخه بعدی بازی BioShock ندارد.

کوتاکو اظهار دارد شرکت توکی گیمز وظیفه ساخت و توسعه نسخه بعدی بازی بایوشاک را به استودیوی هنگر 13 محول کرده است. هرچند، این موضوع می توان نشانه خوبی برای طرفداران پر و پا قرص مجموعه بایوشاک نباشد، چرا که این استودیو در گذشته با مشکلات کوچک و بزرگی دست و پنجمه نرم کرده و حتی در ساخت نسخه سوم سری پرآوازه Mafia به دلیل تجربه و مهارت بسیار پایین، وظیفه خود را به نحو احسن انجام نداد و شکست تلخی را برای شرکت توکی گیمز، ناشر بازی مافیا، رقم زد.

جالب اینجاست میانگین نمرات و امتیازات بازی Mafia 3 در وب سایت معتبر متاکریتیک از میان 67 نقد، نمره 68 از 100 است که این موضوع صراحتا کم لطفی استودیوی هنگر 13 در ساخت بازی را نشان می دهد.

با این حال، ظاهرا تعدادی از کارکنان استودیوی هنگر 13 در نتیجه مشکلات بازی «مافیا 3» از کار برکنار شدند و عده دیگر نیز به استودیوی نزدیک شرکت توکی گیمز نقل مکان کردند. گزارش ها و شایعات نشان می دهد که این استودیوی نزدیک شرکت توکی گیمز، همان استودیوی سازنده بازی BioShock است که توسط کارکنان سابق هنگر 13 به فعالیت خود ادامه می دهد.

توجه داشته باشید که تمامی ادعاهای فوق توسط منبع غیر رسمی کوتاکو مطرح شده و تا به امروز هیج واکنش رسمی از سوی شرکت 2K Games را به همراه نداشته است. بنابراین، تمامی اطلاعات فوق تا زمان تایید و یا تکذیب خبر، در حد شایعه باقی می مانند.

در حال حاضر، آخرین نسخه از مجموعه بایوشاک تحت عنوان BioShock Infinite در تاریخ 6 فروردین ماه سال 92 (26 مارس سال میلادی 2013) بر روی کنسول های نسل هفتم و هشتم ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 و همچنین پلتفرم رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز منتشر شد.

این عنوان ویدیویی به لطف گیم پلی جذاب، داستان درگیرکننده، موسیقی متن دلنواز و محیط خیره کننده توانست نظر اغلب بازیکنان و منتقدان را به خود جلب کند و با کسب میانگین امتیاز 94 از 100، خود را به یکی از بهترین بازی های اکشن شرکت توکی گیمز تبدیل کرد و نام خود را در بازی های ماندگار تاریخ به ثبت رساند.

نسخه بعدی بازی BioShock

ناگفته نماند؛ سازندگان به دلیل درخواست مکرر بازیکنان و کاربران نسل هشتم کنسول ها و همچنین افزایش درآمد از مجموعه بایوشاک، در ماه سپتامبر سال میلادی 2016 نسخه ریمستر و بازسازی شده این مجموعه را تحت عنوان BioShock: The Collection بر روی پلتفرم های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر کردند. با توجه به تعطیلی و عدم فعالیت استودیوی Irrational Games، ساخت و توسعه نسخه ریمستر توسط استودیوی Blind Squirrel Games صورت گرفت.

حال در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با نسخه بعدی بازی BioShock چیست؟ به نظر شما، در صورت عدم همکاری آقای کن لوین، نسخه بعدی این مجموعه می تواند مشابه نسخه های پیشین عمل کند و شاهکار دیگری را برای بازیکنان و طرفداران به ارمغان بیاورد؟ آیا شما با توسعه این عنوان ویدیویی توسط استودیوی هنگر 13 موافق هستید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر