نسخه بعدی اندروید از برش نمایشگر همانند آیفون X پشتیبانی می کند

رسانه کلیک - مدت زمان تقریبا زیادی تا معرفی نسخه بعدی اندروید موسوم به اندروید P باقی مانده است. با این وجود به تازگی اطلاعاتی در رابطه با این نسخه از اندروید منتشر شده که یکی از مهمترین آنها پشتیبانی از برش نمایشگر (Notch) همانند آیفون ایکس است.

نسخه بعدی اندروید از برش نمایشگر همانند آیفون X پشتیبانی می کند

اگرچه در حال حاضر اندروید اوریو بر روی تقریبا یک درصد از دستگاه های اندرویدی موجود در بازار نصب شده ولی اطلاعاتی در رابطه با نسخه بعدی اندروید یا اندروید 9.0 در دسترس ما قرار گرفته است ( نوقا محبوب ترین نسخه سیستم عامل اندروید شد ). این نسخه با نام "Pistachio Ice Cream" در دست توسعه قرار دارد.

بر اساس گفته منابع مطلع، هدف اصلی گوگل در این نسخه بهبود رابط کاربری است. یکی از دلایل این امر جلب توجه کاربران سیستم عامل iOS عنوان شده است. علاوه بر این تغییرات انتظار می رود که نسخه بعدی اندروید از برش نمایشگر همانند آیفون X پشتیبانی کند.

در حال حاضر تنها یک گوشی هوشمند اندرویدی با این قابلیت در بازار وجود دارد. اسنشال فون در بخش بالای نمایشگر دارای یک برش برای قرارگیری دوربین سلفی است ( بروزرسانی جدید گوشی اسنشال فون روزنه های امنیتی Spectre و Meltdown را برطرف می کند ). به علت عدم پشتیبانی سیستم عامل اندروید از این ویژگی، سازنده مجبور به بهینه سازی برنامه های مختلف برای این بخش از نمایشگر است.

برش نمایشگر

بر اساس شایعات هواوی در حال توسعه دستگاهی با برش نمایشگر مشابه آیفون X است ( هواوی P20 لایت طراحی مشابه آیفون X دارد ). علاوه بر پشتیبانی از این نوع نمایشگر، انتظار می رود که این نسخه از اندروید از طراحی جدید دستگاه های آینده نیز پشتیبانی کند که برای مثال می توان به گوشی های انعطاف پذیر اشاره کرد.

در حال حاضر گوشی ZTE Axon M با طراحی متفاوت در بازار موجود است و در آینده نیز سامسونگ از گوشی انعطاف پذیر گلکسی X نیز رونمایی خواهد کرد ( احتمال آغاز تولید انبوه گوشی انعطاف پذیر سامسونگ از نوامبر 2018 ). گوگل به دنبال یکپارچگی بیشتر دستیار دیجیتالی خود با نسخه بعدی سیستم عامل اندروید است. به احتمال زیاد در Google I/O 2018 که در بازه زمانی 8 تا 10 ماه مه برگزار می شود، اندروید P رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر