فاز جدید برخورد با پیامک‌ های تبلیغاتی تا 2 ماه دیگر آغاز می شود

رسانه کلیک - پس از ساماندهی پنل‌ های ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ها نشان دهنده افزایش ارسال پیامک‌ تبلیغاتی از طریق شماره‌ های عادی بود؛ موضوعی که ادامه مقابله با این پیامک ها را به فاز جدیدی کشاند. 

فاز جدید برخورد با پیامک‌ های تبلیغاتی تا 2 ماه دیگر آغاز می شود

به گزارش کلیک به نقل از میزان؛ موضوع پیامک‌ تبلیغاتی سوژه ای است که در چند ماه اخیر بارها به زبان امده است.تبلیغاتی که از جنبه تبلیغی خود خارج شده و بیشتر به ابزاری برای آزار مشترکین تلفن همراه تبدیل شده است.

موضوعی که به دلیل اهمیت آن سامانه ای برای شناسایی و غیر فعال کردن این دست از پیامک ها راه اندازی و در همان مرحله اول بیش از چهار هزار سیم‌ کارت شناسایی و غیر فعال شدند ( پیامک‌ های تبلیغاتی متوقف شد ).

مشکل قابل تامل در این میان کسر هزینه از مشترک بابت برخی پیامک های تبلیغاتی است که نارضایتی را از این پیامک ها را دو چندان می کرد.

پس از ساماندهی پنل‌ های ارسال انبوه از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش ها نشان دهنده افزایش ارسال این پیامک‌ ها از طریق شماره‌ های عادی بود؛ موضوعی که ادامه مقابله با این پیامک ها را به فاز جدیدی کشاند ( مشترکان تلفن همراه تا 2 ماه دیگر می توانند پیامک های تبلیغاتی را به دلخواه انتخاب کنند ).

با توجه به اجرای موفق فاز اول این طرح، تصمیم به اجرای فاز دوم تا دو ماه آینده صورت گرفت که طبق آن در فاز دوم سامانه رسیدگی به شکایات پیامک‌ های تبلیغاتی نیز قابلیت دریافت گزارش‌ پیامک‌ های مزاحم تبلیغاتی با شماره‌ های تلفن ثابت و نیز سرشماره‌ های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ صورت خواهد گرفت.

حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جدیدترین اظهارات خود از راه اندازی سامانه انتخاب پیامک های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده تا دو ماه (پایان فروردین ماه) خبر داد که بر اساس آن ضوابط پیامک های تبلیغاتی به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده که بر مبنای آن اپراتورها باید به صورت یکسان از طریق یک سامانه واحد، خدمات پیامکی خود را به مشترکان تلفن همراه اعلام و مشترک در صورت تمایل، این دسته از خدمات را انتخاب خواهد کرد.

در حقیقت با راه اندازی این خدمات از مشترک اجازه ارسال پیامک گرفته می‌ شود و یا افراد می توانند موضوع پیامک های دریافتی خود را انتخاب کنند.

گفتنی است؛ مشترکان همچنان می توانند از طریق شماره 800 نسبت به قطع پیامک های تبلیغاتی اقدام کنند و یا از طریق سامانه 195 پیامک های ناخواسته و مزاحم خود را به صورت موردی به سامانه رگولاتوری گزارش دهند.

ارسال نظر