سامسونگ نسخه پرو گوشی گلکسی A9 را عرضه می‌کند

ظاهرا سامسونگ قصد دارد که نسخه جدیدی از گوشی هوشمند گلکسی A9 را با نام اختصاصی گلکسی A9 پرو در کشور چین عرضه کند. با کلیک همراه باشید.

سامسونگ نسخه پرو گوشی گلکسی A9 را عرضه می‌کند

حتما با سری محصولات گلکسی A سامسونگ آشنایی دارید. این سری از گوشی‌های هوشمند شرکت کره‌ای سامسونگ در واقع محصولاتی میان رده هستند که کیفیت ساخت، طراحی و بدنه آن‌ها در حد و انداره‌های پرچمداران اندرویدی است. نسل اول این سری از محصولات سامسونگ از بدنه‌ای تمام فلزی و یکپارچه تشکیل شده بود، اما نسل دوم آن که طی سال 2015 شاهد معرفی آن‌ها بودیم از بدنه‌ای فلزی و شیشه‌ای بهره می‌برد.

نسل دوم و جدید سری گوشی‌های گلکسی A سامسونگ شامل چهار گوشی هوشمند می‌شود که به ترتیب گلکسی A3، گلکسی A5، گلکسی A7 و گلکسی A9 نام دارند. نسل اول این محصولات تنها شامل سه گوشی گلکسی A3، گلکسی A5 و گلکسی A7 می‌شد. به بیان دیگر گوشی هوشمند گلکسی A9 یک محصول جدید از سری گوشی‌های گلکسی A سامسونگ است که اندازه بزرگی داشته و یک فبلت اندرویدی شیک و باکیفیت محسوب می‌شود.

گلکسی A9 سامسونگ از صفحه نمایشی 6 اینچی و از نوع Super AMOLED با وضوح تصویر فول اچ دی یا 1080 در 1920 پیکسلی بهره می‌برد. سیستم روی چیپ (SoC) به کار گرفته شده در آن تراشه اسنپدراگون 652 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است. رم آن 3 گیگابایتی بوده و حافظه داخلی دستگاه ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. ضمنا این محصول قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی و رم میکرو اس‌دی (Micro SD) را نیز داراست. دوربین اصلی و سلفی این گوشی به ترتیب از سنسورهایی 13 و 8 مگاپیکسلی تشکیل شده و در طراحی این محصول از اسکنر اثر انگشت کاربر نیز بهره گرفته شده است. باتری به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند هم یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی است.

اما بر اساس تازه‌ترین گزارش‌هایی که از سوی سایت SamMobile منتشر شده، ظاهرا سامسونگ قصد دارد که نسخه‌ای جدید از گوشی گلکسی A9 را به بازار عرضه کند که با کد اختصاصی SM-A9100 شناخته می‌شود. گفته شده که سامسونگ این گوشی هوشمند را با نام تجاری گلکسی A9 پرو (Galaxy A9 Pro) روانه بازار می‌کند. منبع SamMobile به طور رسمی اعلام کرده که این گوشی هوشمند با کد اختصاصی SM-A9100 هم اکنون در مراحل طراحی خود به سر می‌برد و احتمالا با هدف عرضه در بازارهای کشور چین معرفی می‌شود. متاسفانه هیچ اشاره‌ای به خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری نسخه جدید این گوشی هوشمند نشده، اما با توجه به لقب پرو (Pro) که برای این محصول در نظر گرفته شده می‌توان پیش‌بینی کرد که قابلیت‌های عملکردی و مشخصات فنی این گوشی نسبت به نسخه اورجینال آن برتر خواهد بود. بنابراین انتظار داریم که گوشی هوشمند گلکسی A9 پرو یک محصول رده بالا و در حد و اندازه‌ پچمداران اندرویدی کنونی موجود در بازار باشد. پیش‌بینی ما بدین صورت است که احتمالا این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی با وضوح تصویر QHD بهره‌مند می‌شود و فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر آن افزایش می‌یابد. به نظر شما گلکسی A9 پرو می‌تواند چه خصوصیات و ویژگی‌های فنی را ارائه کند؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر