چطور با فتوشاپ فایل گیف (gif) بسازیم؟

رسانه کلیک - فایل های گیف در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی محبوبیت زیادی دارند؛ به همین دلیل در این مطلب به آموزش ساخت فایل gif با فتوشاپ می پردازیم.

چطور با فتوشاپ فایل گیف (gif) بسازیم؟

گیف‌ها همه جا هستند. این تصویر متحرک تکرارشونده اکنون زبان غیررسمی دنیای وب است. سریع‌ترین روش برای نشان‌دادن احساسات، استفاده از گیف است. همچنین شما می‌توانید مقدار زیادی از زمان خود را سر دیدن گیف‌های مختلف در ردیت، فیس‌بوک، اینستاگرام و تلگرام هدر دهید.

مکان‌های زیادی هستند که منبع گیف هستند. شما می‌توانید از سرویس‌های مخصوص این کار از قبیل Giphy برای پیداکردن گیف‌های موردنظر خود استفاده کنید.

اما هیچ‌کدام لذت اینکه خودتان یک گیف بسازید را ندارد. شما می‌توانید در فتوشاپ یک ویدیو را به گیف تبدیل کنید یا با استفاده از چند تصویر کنار، گیف بسازید. اجازه دهید با یکدیگر مراحل ساخت هردوی این‌ها طی کنیم. در این مقاله از فتوشاپ نسخه CC استفاده شده است.

ساخت گیف از ویدیو

یکی از ساده‌ترین دلایل ساخت گیف، این است که فرض کنید ویدیویی دست شما می‌رسد و می‌خواهید آن را بطور آنلاین به اشتراک بگذارید، تبدیل آن به گیف، این فرآِند را بسیار آسان می‌کند. این کار را با فتوشاپ می‌توانید به راحتی انجام دهید.

ابتدا به این آدرس بروید File > Import > Video Frames to Layers. لازم نیست شما فایل جدیدی بسازید. در این قسمت ویدیو خود را باز کنید.

در پنجره باز شده، می‌توانید تعیین کنید تمام ویدیو باز شود یا فقط قسمت خاصی از آن. اگر روش دوم را انتخاب کنید، در ادامه می‌توانید نقطه آغاز و پایان ویدیوی جدید خود را تعیین کرده و آن را برش دهید. ویدیوی برش خورده درون ریزی و بقیه ویدیوی قبلی حذف می‌شود.

مطمئنا می‌دانید هرچه ویدیوی بیشتری را درون ریزی کنید، فایل گیف شما بزرگتر خواهد شد.

ساخت گیف در فتوشاپ

اگر فایل ویدیوی شما بزرگ است، محدودیت فریم (Limit To Every) را 2 یا بیشتر بگذارید تا بدون کاهش کیفیت، حجم فایل گیف نهایی‌تان کمتر شود.

ارسال نظر