مدیر طراحی اپل: مردم از مک بوک های جدید خوششان نمی آید!

رسانه کلیک - جانی آیو در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که از نارضایتی مردم نسبت به مک بوک های جدید آگاه است.

مدیر طراحی اپل: مردم از مک بوک های جدید خوششان نمی آید!

در یکی دو سال گذشته یکی از مهم ترین محصولات اپل باعث سردرگمی و ابراز نارضایتی بسیاری از کاربران و طرفداران محصولات این شرکت شده است. تغییر طراحی مک بوک های جدید، مخصوصا سری مک بوک پروها باعث شده تا میزان توجه کاربران به این محصولات کمتر شود.

به طور کل، کاربران از 5 خصوصیت مک بوک های جدید ابراز نارضایتی کرده‌اند:

  1. مک بوک ها به نمایشگر لمسی مجهز نشده‌اند و به جای آن، اپل روی قابلیت گران قیمت و نه چندان کارآمد تاچ بار مانور زیادی می‌دهد.
  2. بزرگ شدن ترکپد باعث کوچکتر شدن کیبورد شده که این مسئله تایپ کردن با مک بوک های جدید را دشوار می‌کند.
  3. تمامی پورت های کاربردی حذف شده‌اند، در حالی که USB-C هنوز به اندازه کافی میان عموم مردم گسترش نیافته است.
  4. مک بوک های جدید به شدت تحت تاثیر لپ تاپ های ویندوزی هستند.
  5. اپل درگاه شارژ مغناطیسی MagSafe را حذف کرده و به جای آن از درگاه شارژ USB-C مشابه تلفن های هوشمند استفاده کرده است.

تمامی این مسائل باعث شده‌اند تا بسیاری از کاربران کامپیوترهای مک دچار دردسرهای مختلفی شوند. وابستگی بیش از حد به دانگل ها و تبدیل های مختلف، نیاز به همراه داشتن تعداد زیادی از لوازم جانبی نظیر صفحه کلید و همچنین قابلیت نه چندان کارآمد تاچ بار از جمله مسائلی هستند که باعث دید منفی بسیاری نسبت به مک بوک ها شده و حتی موجب تمسخر برخی از شرکت های رقیب شده است.

جانی آیو به تازگی در مصاحبه خود به این شکایات و نارضایتی ها پاسخ داده است. وی به عنوان مدیر تیم طراحی صنعتی اپل که یکی از قدرتمندترین افراد این کمپانی نیز به حساب می‌آید، اعلام کرده که انتقادهای کاربران و نارضایتی آنها را شنیده و بابت این مسئله ابراز تاسف کرده است.

او در ادامه اعلام کرده که اپل دیگر نمی‌خواهد بازخوردهای منفی در مورد مک بوک های جدید را بشنود و در صدد جبران مشکلات مربوط به طراحی این محصولات است.

این اولین باری نیست که یکی از مدیران اپل به ناکارآمدی مک بوک های جدید اعتراف می‌کند. پیش از این و مشخصا در آوریل سال جاری میلادی، کریگ فدریگی ، مدیر بخش نرم افزار و فیل شیلر ، مدیر بازاریابی بین المللی اپل در مصاحبه ای مشترک با وب سایت mashable اعتراف کرده بودند که مک بوک های جدید برای بسیاری از کاربران نامناسب است و اپل تلاش دارد تا با معرفی و عرضه محصولاتی بهتر نظیر آیمک پرو، این مسئله را جبران کند.

منبع: sfgate

ارسال نظر