چگونه از ورشکستگی نجات پیدا کنیم؟
رسانه کلیک - شکست تنها کلمه ای است که صاحبان تجارت و کسب و کار از آن واهمه دارند. تمام کارآفرینان موفق و بزرگ در طول مسیر طعم ورشکستگی را چشیده اند، اما دست از تلاش کردن برنداشته و با پشتکار کار خود را دوباره شروع کردند.
گاهی با وجود همه تلاش ها، کارها با شکست رو به رو می شود. اگر به بسیاری از افراد موفق امروز نگاه کنید متوجه می شوید که با داشتن تمام خصوصیات موفقیت آمیز، شکست هایی در حد ورشکستگی را در کارنامه کاری خود دارند. ولی به سرعت روی پای خود ایستاده اند و از آن شکست درس گرفته اند.
این را همیشه به یاد داشته باشید که بعد از هر شکست با قدرت هر چه تمام تر از جا برخیزید و کار را دوباره شروع کنید. استواری و ثابت قدمی شما در میزان اعتماد و ایمانی که به خود دارید، نهفته است. به خاطر بسپارید که اگر استوار باشید هیچ چیز شما را نمی تواند متوقف کند.
اگر قصد دارید کسب و کاری نو راه بیندازید و اهداف بلند مدت خود را دنبال کنید. این نکته را همیشه در نظر بگیرید که برای موفقیت و رسیدن و اهداف ایجاد یک کسب و کار و تجارت تنها راه حل نیست و تصور نکنید اگر در راه اندازی آن بسیار موفق عمل کردید؛ پس دیگر مشکلی ندارید و یک کارآفرین حرفه ای شده اید.
در واقع اگر بتوانید همانطور که در ایجاد کسب و کارتان موفق شدید هنگام ورشکستگی و شکست هم بتوانید شرکت و کار خود را دوباره به حالت اول برگردانید، آن موقع است که از شما به عنوان یک قهرمان حرفه ای نام می برند.
اکوئیفاکس (Equifax) یک شرکت سهامی عام و یک مرکز اعتبارسنجی برای بررسی سابقه بانکی و اعتباری و گزارش دهی به مشتریان است. این شرکت یکی از سه مؤسسه اصلی اعتبارسنجی در ایالات متحده آمریکا است و جمعآوری اطلاعات در مورد بیش از ۸۰۰ میلیون شخص و بیش از ۸۸ میلیون کسب و کار در سراسر جهان را برعهده دارد.
شرکت اکوئیفاکس به عنوان یکی از سه آژانس برتر که در رابطه با اعتبار مصرف کنندگان در آمریکا گزارش می دهد پس از آنکه مورد هجوم هکرها قرار گرفت و اطلاعات شخصی 143 میلیون از مشتری هایش لو رفت، تمام تلاشش را کرد تا بتواند این رخنه اطلاعاتی مشتریانش را دوباره بازگرداند و هرگز ناامید نشد.
از این نمونه های شکست و ناامیدی و دوباره بازگشتن به رونق در کسب و کار می توانید از زبان کارآفرین های موفق زیاد بشنوید و مطمئنا همه آن ها پاسخی مشترک دارند. در حقیقت همه آن ها در زمان شکست و سقوط مجبور شدند دیدگاه جدیدی را مد نظر قرار داده و رویکرد تازه ای را در پیش بگیرند که بتوانند تجارت خود را احیا کنند و پایه های آن را قوی تر کنند.
همه چیز بستگی به شروع مجدد دارد!
به گفته یکی از کارآفرین هایی که شرکت ورشکسته خود را از منجلاب نجات می دهد اولین اقدام پس از شکست در تجارت این است که به فکر دوباره برگشتن و شروع کردن بیوفتید و هرگز تسلیم نشوید. این کارآفرین بیان می کند هنگامی که شرکتش سقوط می کند تصمیم می گیرد از تمام شیوه های تبلیغاتی سنتی دوباره استفاده کند و متوجه شده که شرکت نیاز به بازنگری دارد پس دست به کار می شود و دوباره تمام تبلیغات خود را شروع می کند و نیازهای مشتری ها را در نظر می گیرد.
این کارآفرین بیان می کند تغییر همیشه اجتناب ناپذیر است وی در ادامه سخنانش می گوید با اینکه خیلی سال هاست که از آن شکست ناگوار می گذارد اما همیشه این را به یاد دارم که باید به سختی ها پاسخ داد. در حقیقت بکاربردن شیوه های نوین برای جلب رضایت و اعتماد مشتری ها به من کمک کرد تا شرکت را از ناکامی به سوی موفقیت دوباره بکشانم.
با مشتریان بزرگ خود دوباره ارتباط برقرار کنید و به آنها بگویید که قرار نیست شما از این بازی خارج شوید. اجازه دهید بدانند که مشکلی وجود دارد و آنها را در جریان اصلاحات در حال انجام قرار دهید تا مشکل را برطرف کنید.
این کارآفرین همچنین بیان می کند پس از اینکه شیوه ها و مدل تجارت خود را تغییر دادم به دومین مسئله ای که پرداختم نیاز مشتریان بود. در حقیقت با نظرسنجی که در وب سایت خود گذاشته بودم متوجه شدم مشتریانم روی کدام موضوعات تمرکز دارند و برایشان حائز اهمیت است. با فهمیدن نیازهای مشتری می توانید اهداف خود را به سوی آن ها سوق دهید و خواسته های آن ها را بهتر از قبل برطرف کنید.
سومین اصلی مهمی که باید برای بازگشتن دوباره کسب و کار در نظر بگیرید این است که مشتری های قدیمی خود را با عرضه محصولات با کیفیت ثابت نگه دارید. این را همیشه در نظر بگیرید که پس از جلب اعتماد مشتری باید مثل گذشته انتظارات آن ها را برآورده کنید تا احساس نکنند فریب خورده اند و تصمیم بگیرند جایی دیگر تجارت کنند.
چهارمین نکته ای که باید به آن پرداخت این است که برای دوباره ساختن کسب و کار پس از ورشکستگی نیازی نیست که با فروشندگان یا شرکت های بزرگ وارد مذاکره شوید بهتر است کار خود را با شرکت ها کوچک شروع کنید مطمئنا آن ها وضعیت شما را خیلی بهتر درک می کنند و فرصتی برای مشارکت با شما می دهند. این را همیشه در نظر بگیرید که مسیر را به تنهایی طی نکنید. مشورت کردن با افراد دیگر و کارکنان خود می تواند کمک بسیاری به شما کند و باعث می شود از ایده ها و نظرات مختلفی استفاده کنید.
به عنوان نکته آخر، شکست بخشی از دنیای تجارت و کسب و کار است و باید آن را به خوبی پذیرفت و تسلیم نشد. اما آنچه که مهم است چشم انداز و تصمیم گیری های شما پس از شکست است. سعی کنید از دیگر کارآفرینانی که شکست را در دنیای تجاری خود تجربه کرده اند و اکنون میلیون ها دلار سرمایه دارند الهام بگیرید. این را بدانید پس از سقوط و ورشکستگی زندگی ادامه دارد و تنها خودتان می توانید همه چیز را دوباره به نفع خود بازگردانید.
منبع: entrepreneur