سامسونگ برای تولید کروم بوک تبدیل شونده مصمم‌تر شد

رسانه کلیک - پس از تلاش های نسبتا موفق کره ای ها در تولید دستگاه های مبتنی بر Chrome OS، اکنون اخبار حوزه تکنولوژی از تولید کروم بوک تبدیل شونده سامسونگ حکایت دارد.

سامسونگ برای تولید کروم بوک تبدیل شونده مصمم‌تر شد

بر اساس گزارش های جدیدی که از طریق منابع رسمی سامسونگ منتشر شده، این شرکت از ماه سپتامبر سال جاری تصمیم به طراحی، توسعه و تولید کروم بوک تبدیل شونده گرفته است.

گزارش های منتشر شده تاکید دارند که تولید کننده سری دستگاه های گلکسی، پس از موفقیت قابل توجه در حوزه سیستم عامل اندروید، این بار یکی دیگر از سیستم عامل های تحت امتیاز کمپانی گوگل را هدف قرار داده است.

بر همین اساس سامسونگ تصمیم دارد تا کروم بوک جدید خود را به صورت تبدیل شونده به همراه پردازنده نسل هفتم کمپانی اینتل با عنوان «کیبی لیک» تولید کند.

برخی از تحلیل گران ادعا می‌کنند که کروم بوک تبدیل شونده سامسونگ را می‌توان از بخش صفحه کلید فیزیکی جدا کرد. ضمن اینکه این دستگاه مجهز به قلم استایلوس اختصاصی شرکت سامسونگ موسوم به S Pen است.

سامسونگ تا پیش از این و مشخصا در نمایشگاه CES 2017 از دو مدل دستگاه مبتنی بر Chrome OS با عنوان کروم بوک پرو و کروم بوک پلاس رونمایی کرده بود. اما حالا پس از گذشت تقریبا یک سال به نظر می‌رسد که کروم بوک ها موفقیت نسبی را برای سامسونگ به ارمغان آورده اند و این شرکت برای بار دیگر تصمیم دارد تا نسل جدیدی از کروم بوک های خود را توسعه دهد.

کره ای ها تا پیش از این تلاش هایی برای تولید دستگاه های هیبریدی و تبدیل شونده را در کارنامه خود ثبت کرده اند. تبلت هایی نظیر گلکسی بوک و گلکسی تب اس پرو اس در حقیقت تلاش اصلی این کمپانی برای تولید دستگاه های هیبریدی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز به حساب می‌آید.

با این حال سامسونگ تصمیم گرفته تا این بار سرمایه گذاری ویژه ای را در تولید کروم بوک تبدیل شونده شروع کند.

گفتنی است؛ گوگل در تولید نسخه جدید سیستم عامل Chrome OS تغییرات و بهینه سازی های بسیاری انجام داده است. همین مسئله باعث شده تا سیستم عامل دسکتاپ اهالی مانتین ویو از لحاظ کاربرد بهتر شود و توجه کمپانی های تولید کننده محصولات کامپیوتری را بیشتر از قبل به خود جلب کند.

کروم او اس جدید، تجربه کاربری یکپارچه تری با سیستم عامل اندروید دارد و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از تحلیل گران و تولیدکنندگان محصولات کامپیوتری نظیر سامسونگ امید بیشتری به اکوسیستم گوگل داشته باشند.

منبع: ubergizmo

ارسال نظر