۹ گجت پرکاربرد دوست داشتنی!

نمایشگاه CES ترکیبی از دو نوع از شرکت‌ها است: برندهای آبی‌رنگ، مانند LG، سامسونگ، Huawei که محصولات سال جدید خود را با اطلاعیه‌های هماهنگی به بازار می‌فرستند و شرکت‌هایی که هرگز تبلیغاتی از گجت‌های آن‌ها در سالن‌های پر همهمه نمایشگاه‌ها ندیده‌اید؛

۹ گجت پرکاربرد دوست داشتنی!

اما هر شرکتی، این‌قدر دوقطبی نیست - وقتی بحث لوازم الکترونیکی پیش می‌آید، همیشه نقطه امیدی وجود دارد.
با در نظر داشتن این مسئله، ما تمام سالن‌های نمایشگاه CES را برای پیدا کردن جذاب‌ترین دستگاه نمایشگاه زیر پا گذاشتیم. برخی از آن‌ها موبایل شما را شارژ می‌کنند، برخی شنیدن موسیقی را برای شما تسهیل می‌کنند، کاراکترهای بازی‌های ویدئویی شما را کنترل می‌کنند و سخنان شما را ترجمه می‌کنند؛ اما یک مشخصه در تمام آن‌ها مشترک است: همه آن‌ها بسیار جالب هستند.
فلش LED بی‌سیم ۲ (۵۴ دلار)
وقتی مسئله عکاسی پیش می‌آید، گاهی اوقات ممکن است فلش گوشی هوشمند شما نیز کافی نباشد. در برخی محیط‌های کم‌نور یا خیلی تاریک که با دوربین گوشی نمی‌توان عکس مناسبی گرفت، دستگاه iBlazr2 با ۴ فلش LED بزرگ خود، این مسئله را حل می‌کند. این دستگاه را می‌توانید با گیره همراه آن، به گوشی وصل کنید و دستگاه بلوتوث کوچکی نیز وجود دارد که دستگاه را با نرم‌افزار فیلم‌برداری هماهنگ می‌کند و به شما اجازه می‌دهد پارامترهایی مانند حرارت رنگ را از ۳۲۰۰K تا ۵۶۰۰K و درخشندگی را تنظیم کنید. با یک‌بار شارژ شدن با درگاه USB تا ۳۰۰ فلش یا ۳ ساعت استفاده مستمر از نور آن، باقی می‌ماند. دستگاه iBlazr2 دارای وسعت پخش نور شگفت‌انگیز ۸۰ فوتی (حدود ۲۳٫۵ متر) است و همچنین قادر خواهد بود با فشار دادن حسگر لمسی دستگاه تا ۳۰۰ لوکس در یک دقیقه، از فلش استفاده کند.
دستبند پوشیدنی هوشمند (۵۵ دلار)
انواع مختلفی از لوازم پوشیدنی برای کودکان وجود دارد، اما شرکت Moff تصمیم به ساخت Moff Band گرفت. این محصول یک مچ‌بند زیبا، با رنگ روشن و متصل به بلوتوث است که مجهز به شتاب‌سنج هم هست که موقعیت مچ فردی که این مچ‌بند را پوشیده، نشان می‌دهد. این بند به‌عنوان ردیاب حرکتی، خوب عمل می‌کند، اما مسئله، مشارکت‌های نرم‌افزاری است که Moff قادر بوده که از آن‌ها حمایت کند و بسیار شایسته تحسین است. این شرکت، در نوامبر سال گذشته، قراردادی با سرویس PBS کشور آمریکا برای ساخت نرم‌افزار مبتنی بر حرکت PBS KIDS Party ثبت کرده است و در نمایشگاه CES نیز خبر از مشارکتی با شرکت Bandai Namco (یک شرکت بازی‌های ویدئویی) برای تولید یک نسخه از بازی Pac-Man که سازگار با Moff باشد را داد (حرکت Pac-Man با جهت بازوهای باز شده شما تعیین می‌شود). بند Moff در رنگ‌های آبی، نارنجی و صورتی عرضه می‌شود.
دستبند مارپیچی (۱۷۰ - ۳۰۰ دلار)
آیا همیشه هدفون‌های خود را گم می‌کنید یا هر بار که آن‌ها را از کیف یا جیب خود خارج می‌کنید، باید سیم‌های آن را از هم باز کنید؟ ممکن است Ashley Chloe راه‌حلی داشته باشد. شرکت طراحی San Francisco، نسخه نمایشی دستبند مارپیچی خود را در نمایشگاه محصولات الکترونیکی ۲۰۱۶ ارائه داده است، یک مچ‌بند براق و میان‌تهی که یک جفت هدفون بلوتوث قابل‌حمل با کیفیت استریو و کاهنده سروصدای بیرون را درخود جای می‌دهد. سیمی که دو خروجی گوشی را به‌هم وصل می‌کند، آن‌قدر کوتاه هست که هیچ‌گونه پیچ‌وتاب و گره‌ای نمی‌خورد و همان‌طور که سخنران شرکت Ashley Chloe گفت:«شما همیشه قوانین شناخت هدفون‌ها را همراه خود دارید». دستبند مارپیچی در ماه مارس بهار امسال با ترکیب رنگ‌های خاکستری و سفید، سیاه و طلایی و یکدست سیاه باقیمت ۲۰۰ دلار عرضه خواهد شد. یک مدل ۱۸K طلایی هم اواخر امسال باقیمت ۳۰۰ دلار به بازار خواهد آمد.
جواهرات شیک مربوط به شرکت (۳۰۰ دلار)
شرکت WiseWear یک وسیله پوشیدنی با مأموریتی بزرگ دارد؛ فراهم کردن جواهراتی زیبا برای خانم‌های مسنی که ممکن است در محیط خانه به خودشان آسیب وارد کنند که درون این جواهرات، دستگاه‌هایی برای تماس با نزدیکان آن افراد مسن، تعبیه‌شده است. نتیجه این کار، داشتن جواهراتی زیبا است که در شرایط اضطراری، می‌توانند یک سیگنال اضطراری از موقعیت دستبند به مخاطبین تلفنی ارسال کنند (و به یک شرکت امنیتی خصوصی، با یک وجه اشتراک اختیاری) و این کار را بدون هیچ نمایشگر مشخصی انجام می‌دهند - النگوها، سیگنال‌های بلوتوثی را از طریق فلز، ارسال می‌کنند.
منحصراً، دستبندهای WiseWear دارای دو بخش هستند: یک «مغز» بزرگ‌تر؛ که اجزای الکترونیکی را در خود جای می‌دهد و «زیبایی»، نگه‌دارنده‌های قابل تعویضی که درگذر زمان می‌توانید آن‌ها را با نگه‌دارنده‌های دارای رنگ و طرح جدیدتر تعویض کنید - اسطوره مد، آیریس اَپفل اعلام کرده که حاضر است طراحی‌های جدیدی برای مجموعه‌های آینده این دستگاه انجام دهد. همچنین این بندها دارای توانایی پیگیری تناسب‌اندام بوده و هشدارهای موبایل را نیز دریافت می‌کنند و می‌توانند تا ۵ روز به‌طور مستمر کار کنند و به‌عنوان سری افراد طراز اول WiseWear در سه طرح به بازار خواهند آمد: Duchess، Calder و Kingston. این دستبندها از همین ماه باقیمت ۳۰۰ دلار عرضه خواهند شد.
عصای ۳۶۰ (۹۹ دلار)
برخی از هدفون‌ها بسیار رایج هستند درحالی‌که ارزش چندانی ندارند، اما این امر نیز دلیل دارد: به خاطر این‌که آن‌ها بسیار عمیق هستند. آن‌ها به‌عنوان لوازم جانشین، مناسب هستند، اما هرگز نمی‌توانند مجموعه مناسبی از آهنگ‌های شما را ترتیب بدهند تا زمانی که شما عصای جدید BoomCloud 360 را وصل کنید. وسیله جدیدی که توسط مدیر سابق بخش فناوری شرکت SRS Labs، آلن کریمر ساخته شده است، یک دستگاه کوچک انگشتی که با استفاده از چند الگوریتم، بأس، فرکانس‌های صوت- بالا و فضای صحنه هر موسیقی که گوش می‌دهید را افزایش می‌دهد. سیم ۳٫۵ میلی‌متری این دستگاه را به درگاه صوتی کامپیوتر یا موبایل خود وصل کرده و هدفون خود را به درگاه دیگر دستگاه وصل کنید و تأثیر فوری آن را بشنوید. همچنین این دستگاه دارای حالتی برای بالا بردن دامنه صدای هدفون‌های کم قدرت‌تر نیز هست - مانند هدفون‌های درون-گوشی شرکت اَپل یا سایر هدفون‌های گوشی که همراه تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها عرضه می‌شوند - و باتری آن تا ۱۵ ساعت به‌طور مستمر فعال خواهد بود (از طریق درگاه یواس‌بی، مجدداً شارژ می‌شود). این دستگاه ۱۰۰ دلار قیمت دارد و آماده پیش-سفارش نیز هست.
شارژر موبایل سلول خورشیدی جیبی myFC JAQ (ماهانه ۴.۹۰ تا ۵.۳۵ دلار)
اگر شما در بیابانی دورافتاده یا کشوری درحال‌توسعه هستید که به منابع برق نمی‌توانید اعتماد کنید، احتمالاً شارژرهای موبایل شما نمی‌توانند به‌درستی کار کنند. به‌این دلیل است که شرکت سوئدی myFC تصمیم به طراحی JAQ گرفته است، یک شارژر گوشی‌های هوشمند ۱۰۰٪ قابل بازیافت با انرژی پاک که از ۱۰ سلول خورشیدی هیدروژنی تشکیل شده که به گواه خودِ شرکت، در نوع خود، کوچک‌ترین هستند. کارتریج‌های مستطیلی مهر شده‌ای که با ترکیب آب و نمک، واکنش شیمیایی انجام داده و منجر به تولید ۱۸۰۰ میلی‌آمپر انرژی می‌شوند - اندکی کمتر از ظرفیت گوشی آیفون ۶S و تقریباً نیمی از باتری Galaxy S6 - که از طریق یواس‌بی منتقل می‌شود. (چشم‌انداز مدیران شرکت myFC این است که ۱۰ تا ۲۰ کارت را برای شارژ دستگاه‌های بزرگ‌تر، قرار دهند) این کارت‌ها یک‌بارمصرف هستند، اما شرکت myFC به دارندگان موبایل اعلام کرده که این شارژرها را به‌طور رایگان تهیه کرده و این کارت‌ها را با مبلغ ماهانه ۵ دلار تهیه کنند. این شارژر در سوئد قابل‌دستیابی است و تا اواخر امسال به بازارهای چین و ایالات‌متحده نیز وارد خواهد شد.
مکعب جادویی Mutant DesignLab (قیمت آن به‌زودی اعلام خواهد شد)
مکعب جادویی، مشکلی را حل می‌کند که تمام دارندگان گوشی با آن مواجه‌اند: چطور گوشی خود را شارژ کنیم یا فایل‌هایی را از به آن منتقل کنیم. این دستگاه، یک دسته‌کلید مکعب شکل است که اندازه آن ۳ اینچ است، اما بسته به پیکربندی که شما انتخاب کرده‌اید، هزاران مدار درون آن قرار دارد، مانند یک کابل USB با یک رابط نور اندازی یا Micro USB. یک درگاه MicroSD، چراغ فلش LED و درگاه باتری که به‌شما اجازه می‌دهد با باتری ۹ ولتی، گوشی هوشمند خود را شارژ کنید. حتی همراه با این وسیله، یک وسیله میکروساکشن هم هست که به‌عنوان پایه‌ای برای گوشی شما در حالت‌های افقی و عمودی عمل می‌کند، به‌علاوه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت. قیمت این وسیله هنوز اعلام نشده، اما این جعبه جادویی برای پیش سفارش در سایت Indiegogo آماده است.
مترجم Ili پوشیدنی شرکت Logbar (قیمت آن به‌زودی اعلام می‌شود)
ترجمه صدا چندان کار سختی نیست، به‌خصوص این‌که اگر شما تلفن هوشمند و یک اتصال اینترنت مطمئن نیز داشته باشید - سامانه مترجم گوگل (Google Translate) یک مترجم و مفسر بسیار توانمند دارد؛ اما در برخی کشورهای دوردست که لوازم رفاه الکترونیکی امروزی، چندان در دسترس نیستند، دستگاه Ili کوچک شرکت ژاپنی لوگبار، بسیار به‌کار خواهد آمد. این دستگاه، یک مترجم حساس به صدا است که کلمات بیان‌شده از سوی شما را به زبانی دیگر تکرار می‌کند و مجهز به یک فرهنگ لغت برای اصطلاحات و عبارات رایج در آن زبان است. اولین دستگاه Ili از زبان‌های انگلیسی، چینی و ژاپنی پشتیبانی خواهد کرد؛ Ili دوم، زبان‌های فرانسوی، تایلندی و کره‌ای؛ و سومین مدل نیز از زبان‌های اسپانیایی، ایتالیایی و عربی پشتیبانی خواهد کرد؛ و این‌که این دستگاه با وسیله کوچکی عرضه خواهد شد که بروز رسانی‌های مختلف را انجام خواهد داد. این دستگاه در ماه مارس یا آوریل عرضه خواهد شد، اما قیمت آن هنوز تعیین نشده است.

ارسال نظر